Традиції та інновації у цілях естетичного виховання учнів дитячих музичних шкіл КНР в умовах змішаного навчання

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-91-94

Ключові слова:

естетичне виховання; КНР; музика; змішане навчання; синхронне навчання; асинхронне навчання; музична культура; особистість

Анотація

Проаналізовано цілі естетичного виховання учнів музичних шкіл Китайської Народної Республіки. Автор зазначила, що традиційно естетичне виховання в КНР залучення дітей і молоді до розмаїтої національної музичної культури. Музика традиційно є основою розуміння традиційної загальної філософії, розуміння народного музичного мистецтва. У свою чергу музичне мистецтво як спосіб осмислення філософії життя розуміється природним органічним способом спілкування різних поколінь, представників різних культур. Проникнення музичних творів сучасних стилів і популярних жанрів через розширені канали відкритого інформаційного доступу для музичних шкіл КНР поставили новий виклик: поєднання системних світоглядних цілей естетичного виховання дітей і молоді з програмами формування музичної культури і смаку.

Використано системний і синергетичний підходи. На основі цих підходів проаналізовано тенденції цілей естетичного виховання: збереження розуміння музичної освіти як способу прилучення до народної культури, осмислення національних цінностей і символів, значущих для громадянства Китаю, поєднання з програмами вироблення музичного смаку і розуміння сучасних музичних стилів; досягнення системності виховання дітей і молоді в Китайській Народній Республіці, коли музика, оволодіння навичками співу, гри на музичному інструменті, тощо слугує засобом підвищення рівня загальної освіченості особистості; створення середовища для творчості і самореалізації дітей і молоді в КНР, організація доцільного вишуканого спілкування з представниками інших країн, інтегрування національних музично-педагогічних надбань в крос-культурний простір Європи.

Біографія автора

Ань Чжоу, середня школа Цзянсу Учжун

вчитель музики

Посилання

Дубасенюк О. Акмеологічні засади неперервної професійної підготовки майбутніх педагогів. Теорія та методика професійно-педагогічної підготовки освітянських кадрів: акмеологічні аспекти : монографія. Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. C. 59–123.

Іонова Олена, Ван Юечжи. 王越之«音乐教育和教育华德福教音法»北方音乐, 音 教论坛,中国. 2019. № 11. С. 103-105. 页. Музичне виховання та навчання у початковій Вальдорфській школі. Північна музика, практичний форум : Чженцзян (КНР) : Китайський форум. 2019. № 11. C. 103–105.

Естетичне виховання дітей та молоді: теорія, практика, перспективи розвитку : збірник наукових праць / за ред. О. А. Дубасенюк, Н. Г. Сидорчук. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І Франка, 2012. 560 с.

Лучанінова О. П. Дистанційне навчання як світовий освітній тренд: реалії та перспективи для ЗВО України. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. (категорія «Б»). 2022. № 1 (202). С. 5–10. URL: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-1(202)-5-10

Лю Цзін. Сутність вокального слуху в контексті його розвитку у підлітків. (2021). URL: http://surl.li/dviuk

Методичні рекомендації для батьків і педагогів щодо використання сценаріїв сучасних сервісів і цифрових застосунків в організації художньо-продуктивної діяльності дітей / уклад.: М. Штефан, В. Ворожбіт-Горбатюк, С. Доценко. Харків, 2021. 28 с.

Сайтарли І. А. Культура міжособистісних стосунків : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2007. 240 с.

Тінтін Чжоу. Організація освітнього процесу з музичного виховання в загальноосвітніх школах КНР. Наукові записки кафедри педагогіки. 2022. № 1 (50). С. 120–126. URL: https://doi.org/10.26565/2074-8167-2022-50-12

Hinkel E. (Ed.) Culture in Second Language Teaching and Learning. Cambridge Applied Linguistics Series. Cambridge : Cambridge University Press, 1999. 250 p.

Wang Yuezhi. Music as a therapy of integrative lessons in the Waldorf School of Ukraine. Polish science journal. Warsaw: Sp. z o. o. «iScience». 2020. Issue 6 (27), part 1. P. 81–86.

References

Dubaseniuk, O. (2018). Akmeolohichni zasady neperervnoi profesiinoi pidhotovky maibutnikh pedahohiv [Acmeological principles of continuous professional training of future teachers]. In Teoriia ta metodyka profesiino-pedahohichnoi pidhotovky osvitianskykh kadriv: akmeolohichni aspekty [Theory and methodology of professional and pedagogical training of educators: acmeological aspects]: monohrafiia (pp. 59-123). Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

Ionova Olena, Van Yuechzhy. (2019). 王越之«音乐教育和教育华德福教音法»北方音乐, 音 教论坛,中国, № 11, 103-105 页. Muzychne vykhovannia ta navchannia u pochatkovii Valdorfskii shkoli [Musical education and training in an elementary Waldorf school]. Pivnichna muzyka, praktychnyi forum: Chzhentszian (KNR): Kytaiskyi forum [Northern Music, Practical Forum : Zhengjiang (PRC) : China Forum], 11, 103-105 [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O. A., & Sydorchuk, N. H. (Eds.). (2012). Estetychne vykhovannia ditei ta molodi: teoriia, praktyka, perspektyvy rozvytku [Aesthetic education of children and youth: theory, practice, development prospects]: zbirnyk naukovykh prats. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I Franka [in Ukrainian].

Luchaninova, O. P. (2022). Dystantsiine navchannia yak svitovyi osvitnii trend: realii ta perspektyvy dlia ZVO Ukrainy [Distance learning as a global educational trend: realities and prospects for Ukrainian universities]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 1 (202), 5-10. Retrieved from https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-1(202)-5-10 [in Ukrainian].

Liu, Tszin. (2021). Sutnist vokalnoho slukhu v konteksti yoho rozvytku u pidlitkiv [The essence of vocal hearing in the context of its development in adolescents]. Retrieved from http://surl.li/dviuk [in Ukrainian].

Shtefan, M., Vorozhbit-Horbatiuk, V., & Dotsenko, S. (Comps.). (2021). Metodychni rekomendatsii dlia batkiv i pedahohiv shchodo vykorystannia stsenariiv suchasnykh servisiv i tsyfrovykh zastosunkiv v orhanizatsii khudozhno-produktyvnoi diialnosti ditei [Methodological recommendations for parents and teachers regarding the use of scenarios of modern services and digital applications in the organization of children's artistic and productive activities]. Kharkiv [in Ukrainian].

Saitarly, I. A. (2007). Kultura mizhosobystisnykh stosunkiv [Culture of interpersonal relations]: navch. posibnyk. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Tintin, Chzhou. (2022). Orhanizatsiia osvitnoho protsesu z muzychnoho vykhovannia v zahalnoosvitnikh shkolakh KNR [Organization of the educational process of musical education in secondary schools of the People's Republic of China]. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky [Scientific notes of the department of pedagogy], 1 (50), 120-126. Retrieved from https://doi.org/10.26565/2074-8167-2022-50-12 [in Ukrainian].

Hinkel, E. (Ed.). (1999). Culture in Second Language Teaching and Learning. Cambridge Applied Linguistics Series. Cambridge: Cambridge University Press.

Wang, Yuezhi. (2020). Music as a therapy of integrative lessons in the Waldorf School of Ukraine. Polish science journal. Warsaw: Sp. z o. o. «iScience», 6 (27), 1, 81-86.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-14

Як цитувати

Чжоу, А. (2023). Традиції та інновації у цілях естетичного виховання учнів дитячих музичних шкіл КНР в умовах змішаного навчання . Імідж сучасного педагога, (5(206), 91–94. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-91-94