Школа-родина: консолідація зусиль сім’ї, закладу освіти й громадськості як платформа успішної реалізації виховного простору Хорольської гімназії

Автор(и)

  • Микола Миколайович Копайгора опорний заклад «Хорольська гімназія Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області», Україна https://orcid.org/0000-0001-9823-3088
  • Вікторія Миколаївна Манжос опорний заклад «Хорольська гімназія Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області», Україна https://orcid.org/0000-0003-1252-2220
  • Марина Володимирівна Колісник опорний заклад «Хорольська гімназія Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області», Україна https://orcid.org/0000-0002-0056-0580

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-81-86

Ключові слова:

проєктна діяльність; родинне виховання; учнівське самоврядування; співпраця; громадські організації; освітнє середовище

Анотація

Визначено актуальність системи організації виховного простору через реалізацію проєктної діяльності, важливість розвитку лідерської компетентності здобувачів освіти.

Акцентується увага на збереженні родинних цінностей як умови для успішної реалізації випускника-громадянина XXI століття.

Запропоновано структуру шкільного округу, висвітлено модель співпраці закладу освіти з батьками та громадськими організаціями через роботу діяльності благодійного фонду «Інтелект» та учнівського самоврядування, народознавчого музею, психологічної служби в закладі освіти.

Розглянуто шляхи родинного та національно-патріотичного виховання учнівської молоді через створення умов для популяризації кращих здобутків національної й духовної спадщини.

Біографії авторів

Микола Миколайович Копайгора, опорний заклад «Хорольська гімназія Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області»

директор

Вікторія Миколаївна Манжос, опорний заклад «Хорольська гімназія Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області»

заступниця директора з виховної роботи

Марина Володимирівна Колісник, опорний заклад «Хорольська гімназія Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області»

заступниця директора з навчально-виховної роботи

Посилання

Білик Н. І., Копайгора М. М. Від класу-родини до гімназії-родини. Всеполтавський посвіт школи-родини : навч.-метод. посіб. / авт.-упоряд.: П. І. Матвієнко, Н. І. Білик. Полтава : Довкілля-К, 2006. С. 134–141.

Білик Н. І., Копайгора М. М. Флагман освіти і науки України (творчий портрет Хорольської гімназії-родини». Імідж сучасного педагога. 2010. № 8. С. 1–4.

Всеполтавський посвіт школи-родини : навч.-метод. посіб. / упоряд.: П. І. Матвієнко, Н. І. Білик. Полтава : Довкілля-К, 2006. 322 с.

Дзюба Н. О., Старчик Л. М. 200 років духовного сходження (Сторінки історії школи). Хорол : Хорольська гімназія, 2014. 362 с.

Дмитренко Л. В. Музей народознавства при навчальному закладі як засіб формування національного світогляду. Полтавщина – земля моя свята : зб. кращих наукових статей V обл. наук.-практ. краєзнавчої конф. учнівської молоді. Полтава : ТОВ "Фірма "Техсервіс", 2014. С. 283–287.

Копайгора М. М., Колісник М. В. Педагогічний супровід обдарованих дітей в умовах інноваційного освітнього середовища як платформа для професійної орієнтації учнівської молоді. Обдаровані діти – скарб нації : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. онлайн-конф. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. С. 276–279.

Раєвська М. М. Створення сучасного виховного простору як формула успіху здобувачів початкової освіти. Крок у науку : зб. статей V Всеукр. наук. шкільної конф., 20–21 березня 2019 року. Дніпро : Акцент ПП, 2019. С. 441–445.

Федоруц М. В. Учнівське самоврядування як сприятливе середовище формування соціальної компетентності старшокласників. Крок у науку : зб. статей V Всеукр. наук. шкільної конф., 20–21 березня 2019 року. Дніпро : Акцент ПП, 2019. С. 468–477.

Цінності родинно-сімейного виховання : метод. реком. / авт.-упоряд.: П. І. Матвієнко, Н. В. Настенко, Н. І. Білик. Полтава : ПОІППО, 2006. 32 с.

References

Bilyk, N. I., & Kopaihora, M. M. (2006). Vid klasu-rodyny do himnazii-rodyny [From class-family to gymnasium-family]. In P. I. Matviienko, N. I. Bilyk (Comps.), Vsepoltavskyi posvit shkoly-rodyny [Vsepoltava education of the school-family]: navch.-metod. posib. (pp. 134-141). Poltava: Dovkillia-K [in Ukrainian].

Bilyk, N. I., & Kopaihora, M. M. (2010). Flahman osvity i nauky Ukrainy (tvorchyi portret Khorolskoi himnazii-rodyny» [Flagship of education and science of Ukraine (creative portrait of Khorolsk gymnasium-family"]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 8, 1-4 [in Ukrainian].

Matviienko, P. I., & Bilyk, N. I. (Comps.). (2006). Vsepoltavskyi posvit shkoly-rodyny [Vsepoltava education of the school-family]: navch.-metod. posib. Poltava: Dovkillia-K [in Ukrainian].

Dziuba, N. O., & Starchyk, L. M. (2014). 200 rokiv dukhovnoho skhodzhennia (Storinky istorii shkoly) [200 years of spiritual ascent (School history pages)]. Khorol: Khorolska himnaziia [in Ukrainian].

Dmytrenko, L. V. (2014). Muzei narodoznavstva pry navchalnomu zakladi yak zasib formuvannia natsionalnoho svitohliadu [The museum of ethnology at the educational institution as a means of forming a national worldview]. In Poltavshchyna – zemlia moia sviata [Poltava is my holy land]: zb. krashchykh naukovykh statei V obl. nauk.-prakt. kraieznavchoi konf. uchnivskoi molodi (pp. 283-287). Poltava: TOV "Firma "Tekhservis" [in Ukrainian].

Kopaihora, M. M., & Kolisnyk, M. V. (2021). Pedahohichnyi suprovid obdarovanykh ditei v umovakh innovatsiinoho osvitnoho seredovyshcha yak platforma dlia profesiinoi oriientatsii uchnivskoi molodi [Pedagogical support of gifted children in the conditions of an innovative educational environment as a platform for professional orientation of student youth]. In Obdarovani dity – skarb natsii [Gifted children are the treasure of the nation]: materialy II Mizhnar. nauk.-prakt. onlain-konf. (pp. 276-279). Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

Raievska, M. M. (2019). Stvorennia suchasnoho vykhovnoho prostoru yak formula uspikhu zdobuvachiv pochatkovoi osvity [Creating a modern educational space as a formula for the success of primary education students]. In Krok u nauku [Step into science]: zb. statei V Vseukr. nauk. shkilnoi konf. (pp. 441-445). Dnipro: Aktsent PP [in Ukrainian].

Fedoruts, M. V. (2019). Uchnivske samovriaduvannia yak spryiatlyve seredovyshche formuvannia sotsialnoi kompetentnosti starshoklasnykiv [Student self-government as a favorable environment for the formation of social competence of high school students]. In Krok u nauku [Step into science]: zb. statei V Vseukr. nauk. shkilnoi konf. (pp. 468-477). Dnipro: Aktsent PP [in Ukrainian].

Matviienko, P. I., Nastenko, N. V., & Bilyk, N. I. (Comps.). (2006). Tsinnosti rodynno-simeinoho vykhovannia [Values of family upbringing]: metod. rekom. Poltava: POIPPO [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-14

Як цитувати

Копайгора, М. М., Манжос, В. М., & Колісник, М. В. (2023). Школа-родина: консолідація зусиль сім’ї, закладу освіти й громадськості як платформа успішної реалізації виховного простору Хорольської гімназії. Імідж сучасного педагога, (5(206), 81–86. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-81-86