Принцип емоційності в навчанні української мови іноземних студентів медичних закладів вищої освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-108-112

Ключові слова:

емоція; українська мова як іноземна; студент-медик

Анотація

Проаналізовано психолінгвістичні аспекти вивчення української мови як іноземної у контексті взаємодії слова та емоції; окреслено шляхи активізації емоційного чинника в процесі навчання української мови як іноземної; запропоновано ефективні прийоми актуалізації емоційного чинника на заняттях з української мови як іноземної; описано особливості сприйняття різними етнічними групами емоційного складника освітнього процесу.

Показано роль принципу емоційності в системі навчання української мови іноземних студентів медичних закладів вищої освіти.

Біографія автора

Марія Валентинівна Цуркан, Буковинський державний медичний університет

докторка педагогічних наук, кандидатка філологічних наук, доцентка, професорка кафедри суспільних наук та українознавства

Посилання

Атанов Г. А. Возрождение дидактики – залог развития высшей школы. Донецк : ДОУ, 2003. 180 с.

Білик Н. І. Розвиток комунікативної компетентності вчителів в умовах Нової української школи. Модернізація змісту освіти в контексті полікультурного середовища та реалізації ідей Нової української школи : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (15–16 берез. 2019 р.). Кременчук : ПП Щербатих О. О., 2019. С. 82–83.

Білик Н. І. Школа новаторства – платформа ефективної комунікації керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників післядипломної освіти. Мережа шкіл новаторства України: розвиток професійної компетентності керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників у контексті реалізації післядипломної освіти : електрон. зб. тез І Всеукр. наук.-практ. онлайн-конф. з міжнар. участю (Полтава – Київ, 19 листоп. 2021 р.) / упоряд.: Н. І. Білик, В. В. Зелюк ; за наук. ред. М. О. Кириченка. Полтава : ПОІППО, 2021. Вип. 1. С. 21–28. URL: https://ed.poippo.pl.ua/handle/022518134/533

Білик Н. І. Концептуальні підходи до розуміння емоційного інтелекту як професійно значущої якості педагога. Науково-методичний підхід до вдосконалення педагогічної майстерності педагогічних працівників у системі підвищення кваліфікації : електрон. навч.-метод. посіб. / [упор.: І. О. Калініченко, Н. І. Білик]. Полтава : ПОІППО, 2021. С. 49–56. URL: http://poippo.pl.ua/images/FILES/pidrozdily/kafedra_pedmaisternosti/biblioteka/modul-2021.pdf

Головська І. Емоціогенні компоненти дидактичного матеріалу як умова розвитку учбової діяльності : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.07. Київ, 1993. 16 с.

Дегірменджі Е. Емоційно-комунікативний метод інтенсивного навчання іноземної мови студентів: результати апробації. Наука і освіта. 2013. № 4. С. 14–18.

Костюк С. Розвиток компетентностей міжкультурної комунікації студентів-іноземців на основному етапі навчання української мови : дис. … канд. пед. наук. Кривий Ріг, 2018. 292 с.

Павленко О. Викладання української мови в процесі пропедевтичної підготовки іноземних студентів як лінгводидактична проблема. URL: http://kmp.fl.kpi.ua/uk/node/44.

Психология эмоций. Тексты / под ред.: В. К. Вилюнаса, Ю. Б. Гиппенрейтер. Москва : Изд-во Моск. ун-та, 1984. 288 с.

Пьер Жане. Психологическая эволюция личности. Москва : Академический проект, 2010. 399 с.

Субота Л. Система формування комунікативної компетентності іноземних студентів фармацевтичних спеціальностей у процесі навчання української і російської мови : дис. … д-ра пед. наук. Херсон, 2019. 496 с.

Федорова О. Формування аудитивних умінь іноземних слухачів підготовчого відділення у процесі навчання української мови : дис. … канд. пед. наук. Івано-Франківськ, 2016. 282 с.

Фіцула М. Педагогіка. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2008. 232 с.

Kim M. Y., Joshanloo M., & Foldesi E. (2018). Relationship Between Emotional Expression Discrepancy and Life Satisfaction Across Culture and Personal Values. Current Psychology. URL: https://doi.org/10.1007/s12144-018-9826-6.

Krashen S. Principles and Practice in Second Language Acquisition. Pergamon : Press, 2009. 209 p.

References

Atanov, G. A. (2003). Vozrozhdenie didaktiki – zalog razvitiia vysshei shkoly [The revival of didactics is the key to the development of higher education]. Donetck: DOU [in Russian].

Bilyk, N. I. (2019). Rozvytok komunikatyvnoi kompetentnosti vchyteliv v umovakh Novoi ukrainskoi shkoly [Development of communicative competence of teachers in the conditions of the New Ukrainian School]. In Modernizatsiia zmistu osvity v konteksti polikulturnoho seredovyshcha ta realizatsii idei Novoi ukrainskoi shkoly [Modernization of the content of education in the context of a multicultural environment and implementation of the ideas of the New Ukrainian School]: materialy II Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 82-83). Kremenchuk: PP Shcherbatykh O. O. [in Ukrainian].

Bilyk, N. I. (2021). Shkola novatorstva – platforma efektyvnoi komunikatsii kerivnykh, naukovo-pedahohichnykh i pedahohichnykh pratsivnykiv pisliadyplomnoi osvity [The school of innovation is a platform for effective communication of management, research and teaching staff, and teaching staff of postgraduate education]. In N. I. Bilyk, V. V. Zeliuk (Comps.), Merezha shkil novatorstva Ukrainy: rozvytok profesiinoi kompetentnosti kerivnykh, naukovo-pedahohichnykh i pedahohichnykh pratsivnykiv u konteksti realizatsii pisliadyplomnoi osvity [Network of schools of innovation of Ukraine: development of professional competence of managerial, scientific and pedagogical workers in the context of the implementation of postgraduate education]: elektron. zb. tez I Vseukr. nauk.-prakt. onlain-konf. z mizhnar. uchastiu (Is. 1, pp. 21-28). Poltava: POIPPO. Retrieved from https://ed.poippo.pl.ua/handle/022518134/533 [in Ukrainian].

Bilyk, N. I. (2021). Kontseptualni pidkhody do rozuminnia emotsiinoho intelektu yak profesiino znachushchoi yakosti pedahoha [Conceptual approaches to understanding emotional intelligence as a professionally significant quality of a teacher]. In I. O. Kalinichenko, N. I. Bilyk (Comps.), Naukovo-metodychnyi pidkhid do vdoskonalennia pedahohichnoi maisternosti pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi pidvyshchennia kvalifikatsii [A scientific and methodological approach to improving the pedagogical skill of pedagogical workers in the system of professional development]: elektron. navch.-metod. posib. (pp. 49-56). Poltava: POIPPO. Retrieved from http://poippo.pl.ua/images/FILES/pidrozdily/kafedra_pedmaisternosti/biblioteka/modul-2021.pdf [in Ukrainian].

Holovska, I. (1993). Emotsiohenni komponenty dydaktychnoho materialu yak umova rozvytku uchbovoi diialnosti [Emotsiogenic components of didactic material as a condition for the development of educational activities]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Dehirmendzhi, E. (2013). Emotsiino-komunikatyvnyi metod intensyvnoho navchannia inozemnoi movy studentiv: rezultaty aprobatsii [Emotional-communicative method of intensive foreign language learning for students: results of testing]. Nauka i osvita [Science and education], 4, 14-18 [in Ukrainian].

Kostiuk, S. (2018). Rozvytok kompetentnostei mizhkulturnoi komunikatsii studentiv-inozemtsiv na osnovnomu etapi navchannia ukrainskoi movy [Development of intercultural communication competencies of foreign students at the main stage of learning the Ukrainian language]. (PhD diss.). Kryvyi Rih [in Ukrainian].

Pavlenko, O. Vykladannia ukrainskoi movy v protsesi propedevtychnoi pidhotovky inozemnykh studentiv yak linhvodydaktychna problema [Teaching the Ukrainian language in the process of propaedeutic training of foreign students as a linguistic and didactic problem]. Retpieved from http://kmp.fl.kpi.ua/uk/node/44 [in Ukrainian].

Viliunasa, V. K., & Gippenreiter, Iu. B. (Eds.). (1984). Psikhologiia emotcii. Teksty [Psychology of emotions. Texts]. Moskva: Izd-vo Mosk. un-ta [in Russian].

Per, Zhane. (2010). Psikhologicheskaia evoliutciia lichnosti [Psychological evolution of personality]. Moskva: Akademicheskii proekt [in Russian].

Subota, L. (2019). Systema formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti inozemnykh studentiv farmatsevtychnykh spetsialnostei u protsesi navchannia ukrainskoi i rosiiskoi movy [The system of formation of communicative competence of foreign students of pharmaceutical specialties in the process of learning the Ukrainian and Russian languages]. (D diss.). Kherson [in Ukrainian].

Fedorova, O. (2016). Formuvannia audytyvnykh umin inozemnykh slukhachiv pidhotovchoho viddilennia u protsesi navchannia ukrainskoi movy [Formation of auditory skills of foreign students of the preparatory department in the process of learning the Ukrainian language]. (PhD diss.). Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].

Fitsula, M. (2008). Pedahohika [Pedagogy]. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan [in Ukrainian].

Kim, M. Y., Joshanloo, M., & Foldesi, E. (2018). Relationship Between Emotional Expression Discrepancy and Life Satisfaction Across Culture and Personal Values. Current Psychology. Retrieved from https://doi.org/10.1007/s12144-018-9826-6.

Krashen, S. (2009). Principles and Practice in Second Language Acquisition. Pergamon: Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-14

Як цитувати

Цуркан, М. В. (2023). Принцип емоційності в навчанні української мови іноземних студентів медичних закладів вищої освіти . Імідж сучасного педагога, (5(206), 108–112. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-108-112