Соціальна компетентність дизайнерів візуальної комунікації в контексті китайської ініціативи «Один пояс, один шлях»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-3(216)-44-48

Ключові слова:

компетентність; соціальні здібності; моральні цінності; співпраця; дизайнер; візуальна комунікація; підприємництво

Анотація

Описано науковий підхід китайських учених до розкриття соціальної компетентності майбутніх фахівців. Суттєві позиції цього підходу перенесено на професійну підготовку майбутніх дизайнерів візуальної комунікації. Виявлено перешкоди, що заважають формуванню соціальної компетентності майбутніх дизайнерів візуальної комунікації. До таких перешкод віднесено як суб’єктивні (недостатня усвідомленість ролі соціальних навичок у роботі дизайнера візуальної компетентності, невміння контактувати з партнерами, відсутність навичок командної роботи), так й об’єктивні (надання переваги фаховим дисциплінам, недостатня підготовка викладачів до формування соціальної компетентності майбутніх фахівців, повільне впровадження новітніх освітніх технологій в освітній процес). Уточнено, що соціальну компетентність майбутніх фахівців утворюють такі складники, як-от: моральні якості особистості, здатність до макромислення, організаційні здібності, вмотивоване навчання та схильність до співпраці, адаптивність, готовність до інновацій, лідерські якості. Визначено соціальну компетентність майбутніх дизайнерів візуальної комунікації як здатність передавати соціальні цінності через продукт власної діяльності, створювати й працювати в команді, бути відповідальною та комунікативною людиною. Китайська ініціатива «Один пояс, один шлях» як розвиток підприємницької діяльності на міжнародному рівні активізує процеси комунікації та взаємодії між партнерами у дизайн-сфері обслуговування населення. Під час підготовки майбутніх дизайнерів візуальної комунікації приділяється увага колективній роботі, обміну досвідом, упровадженню нових освітніх технологій.

Біографії авторів

Людмила Сергіївна Рибалко, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри освітології та інноваційної педагогіки

Чжо Ван, Чанчунський науково-технічний університет

завідувачка кафедри візуальної комунікації

Посилання

Вей Ву. Дослідження щодо розвитку талантів анімаційного дизайну в китайських університетах в контексті інновацій та підприємництва. Дослідження в галузі мистецької освіти. 2018. № 14. С. 23–26.

Лукацька Я. С. Аналіз поняття «соціальна компетентність особистості» в українських та зарубіжних наукових працях. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Педагогіка і психологія. Педагогічні науки. 2021. № 1 (21). С. 49–53.

Паранюк А. Критерії і показники сформованості соціальної компетентності старшокласників. Наукові записки Вінницького держ. пед. ун-ту імені М. Коцюбинського. Педагогіка і психологія. 2023. Вип. 75. С. 49–56.

Рибалко Л. С., Ван Чжо. Розвиток ідей соціального партнерства в умовах забезпечення якості вищої освіти. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. (категорія «Б»). 2022. № 1 (202). С. 26–31.

朱芳转, 高校学生干部社会能力提升 模型构建与实践路径研究, 學習與研究:湖北教育學院學報。2022. № 6. С. 35–39.

Чжу Фанчжуань. Дослідження побудови моделі та практичний шлях покращення соціальних можливостей студентів університету. Навчання та дослідження: журнал Хубейського інституту освіти. 2022. № 6. С. 35–39.

Швець О. Особливості проблематики отримання навичок командної роботи в сучасній дизайн-освіті. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки: проблеми та перспективи : зб. наук. праць. Київ ; Львів ; Бережани ; Гомель ; Кєльце, 2021. Вип. 9, т. 1. С. 50–55. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/40918/Suchasni%20tendentsii%20rozvytku%20osvity%20y%20nauky.pdf?sequence=1#page=50

Ян Тяньшу. Коротка дискусія про інтеграцію виробництва та освіти, модель спільної освіти та інноваційну підготовку професіоналів візуальної комунікації. Art Grand View. 2018. № 8. С. 144–145.

References

Wei, Wu. (2018). Doslidzhennia shchodo rozvytku talantiv animatsiinoho dyzainu v kytaiskykh universytetakh v konteksti innovatsii ta pidpryiemnytstva [A study on the development of animation design talents in Chinese universities in the context of innovation and entrepreneurship]. Doslidzhennia v haluzi mystetskoi osvity [Research in the field of art education], 14, 23-26 [in Ukrainian].

Lukatska, Ya. S. (2021). Analiz poniattia «sotsialna kompetentnist osobystosti» v ukrainskykh ta zarubizhnykh naukovykh pratsiakh [Analysis of the concept of "social competence of the individual" in Ukrainian and foreign scientific works]. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia. Pedahohichni nauky [Bulletin of Alfred Nobel University. Pedagogy and Psychology. Pedagogical sciences], 1 (21), 49-53 [in Ukrainian].

Paraniuk, A. (2023). Criteria and indicators of the formation of social competence of high school students [Kryterii i pokaznyky sformovanosti sotsialnoi kompetentnosti starshoklasnykiv]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzh. ped. un-tu imeni M. Kotsiubynskoho. Pedahohika i psykholohiia [Scientific notes of Vinnytsia state. ped. M. Kotsyubynskyi University. Pedagogy and psychology], 75, 49-56 [in Ukrainian].

Rybalko, L. S., & Wang, Zhuo. (2022). Rozvytok idei sotsialnoho partnerstva v umovakh zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity [Development of ideas of social partnership in terms of ensuring the quality of higher education]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 1 (202), 26-31 [in Ukrainian].

朱芳转, 高校学生干部社会能力提升 模型构建与实践路径研究, 學習與研究:湖北教育學院學報。2022, 6, 35-39.

Zhu, Fanzhuang. (2022). Doslidzhennia pobudovy modeli ta praktychnyi shliakh pokrashchennia sotsialnykh mozhlyvostei studentiv universytetu [Research on building a model and a practical way to improve the social capabilities of university students]. Navchannia ta doslidzhennia: zhurnal Khubeiskoho instytutu osvity [Learning and Research: Journal of the Hubei Institute of Education], 6, 35-39.

Shvets, O. (2021). Osoblyvosti problematyky otrymannia navychok komandnoi roboty v suchasnii dyzain-osviti [Peculiarities of the problem of acquiring teamwork skills in modern design education]. In Suchasni tendentsii rozvytku osvity y nauky: problemy ta perspektyvy [Modern trends in the development of education and science: problems and prospects] (Is. 9, vol. 1, pp. 50-55). Kyiv; Lviv; Berezhany; Gomel; Kielce. Retrieved from https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/40918/Suchasni%20tendentsii%20rozvytku%20osvity%20y%20nauky.pdf?sequence=1#page=50 [in Ukrainian]

Yang, Tianshu. (2018). Korotka dyskusiia pro intehratsiiu vyrobnytstva ta osvity, model spilnoi osvity ta innovatsiinu pidhotovku profesionaliv vizualnoi komunikatsii [A short discussion about the integration of production and education, the model of joint education and innovative training of visual communication professionals]. Art Grand View, 8, 144-145 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28

Як цитувати

Рибалко, Л. С., & Ван, Ч. (2024). Соціальна компетентність дизайнерів візуальної комунікації в контексті китайської ініціативи «Один пояс, один шлях» . Імідж сучасного педагога, (3(216), 44–48. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-3(216)-44-48