Культурна ідентичність та її вплив на інтерпретацію вокальних творів

Автор(и)

  • Галина Степанівна Гаценко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна http://orcid.org/0000-0003-3990-3613
  • Світлана Станіславівна Сабрі Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-1364-0301

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-156-161

Ключові слова:

композитор; твір; інтерпретація; виконавські аспекти; культурна ідентичність

Анотація

Досліджується вплив культурної ідентичності на інтерпретацію та виконання вокальних творів. Підкреслюється, що традиції та культурна належність музикантів формують їхній підхід до музичних творів. У статті наголошується, що ментальні рамки східних виконавців, сформовані їхнім унікальним культурним досвідом, впливають на їхнє розуміння та виконання європейської вокальної музики. Це дослідження не лише збагачує глобальний дискурс про міжкультурну музичну інтерпретацію, але й відкриває шляхи для подальшого вивчення складного взаємозв'язку між культурною ідентичністю, музичною інтерпретацією та виконавською практикою.

Біографії авторів

Галина Степанівна Гаценко, Київський національний університет культури і мистецтв

доцентка кафедри музичного мистецтва

Світлана Станіславівна Сабрі, Київський національний університет культури і мистецтв

провідна концертмейстерка кафедри музичного мистецтва

Посилання

Вежневець І. Л. «Музичний портрет» як художня форма французької вокальної культури ХХ століття : дис. … канд. мистецтвознавства. / Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв. Київ, 2019. 210 c.

Калініна А. С. Принципи співвідношення слова та музики у вокальних циклах композиторів другої половини ХХ століття : дис. … д-ра філос. : 025. Харків, 2022. 280 с.

Кравченко А. І. Феномен міжжанрової діалогічності в камерно-інструментальній творчості українських композиторів: кінець ХХ – початок ХХІ століття. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2016. № 4. С. 90–94.

Лю Веньшу. Камерно-вокальна творчість Володимира Рунчака: жанрово-стильові аспекти : дис. … д-ра філос. : 025 / Харківська державна академія культури. Харків, 2023. 264 с.

Полканов А. А. Феномен камерного співу: від естетичних настанов до музично-семантичних властивостей : дис. … канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Одеська національна музична академія імені А.В. Нежданової. Одеса, 2021. 187 с.

Bautista A., Riaño M. E., Wong J., & Murillo A. Musical activities in preschool education: A cross-cultural comparative study. Musicae Scientiae. 2024. No. 28 (1). P. 93–111. DOI: https://doi.org/10.1177/10298649231173919

Junyi L. Cross-cultural musical transformation: shaping chinese traditions. Scientific Journal of Polonia University. 2023. No. 59 (4). P. 43–48. DOI: https://doi.org/10.23856/5906

Silverman M. Musical interpretation: Philosophical and practical issues. International Journal of Music Education. 2007. No. 25. P. 101–117. DOI: 10.1177/0255761407079950.

Trehub S. E., Becker J., Morley I. Cross-cultural perspectives on music and musicality. Philosophical Transansactions B. 2015. Vol. 370, issue 1664. DOI: http://dx.doi.org/10.1098/rstb.2014.0096

Yang Hon-Lun, Saffle M. China and the West: Music, Representation, and Reception. University of Michigan Press, 2017. 344 p.

References

Vezhnevets, I. L. (2019). «Muzychnyi portret» yak khudozhnia forma frantsuzkoi vokalnoi kultury ХХ stolittia [“Musical portrait" as an artistic form of the French vocal culture of the twentieth century]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Kalinina, A. S. (2022). Pryntsypy spivvidnoshennia slova ta muzyky u vokalnykh tsyklakh kompozytoriv druhoi polovyny XX stolittia [Principles of the correlation between words and music in vocal cycles of composers of the second half of the twentieth century]. (PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].

Kravchenko, A. I. (2016). Fenomen mizhzhanrovoi dialohichnosti v kamerno-instrumentalnii tvorchosti ukrainskykh kompozytoriv: kinets XX – pochatok XXI stolittia [The phenomenon of intergenre dialogicity in the chamber and instrumental works of Ukrainian composers: the end of the twentieth - the beginning of the twenty-first century]. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv [Bulletin of the National Academy of Managers of Culture and Arts], 4, 90-94 [in Ukrainian].

Liu, Venshu. (2023). Kamerno-vokalna tvorchist Volodymyra Runchaka: zhanrovo-stylovi aspekty [Chamber vocal creativity of Volodymyr Runchak: genre and style aspects]. (PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].

Polkanov, A A. (2021). Fenomen kamernoho spivu: vid estetychnykh nastanov do muzychno-semantychnykh vlastyvostei [The phenomenon of chamber singing: from aesthetic guidelines to musical and semantic properties]. (PhD diss.). Odesa [in Ukrainian].

Bautista, A., Riaño, M. E., Wong, J., & Murillo, A. (2024). Musical activities in preschool education: A cross-cultural comparative study. Musicae Scientiae, 28 (1), 93-111. DOI: https://doi.org/10.1177/10298649231173919 [in English].

Junyi, L. (2023). Cross-cultural musical transformation: shaping chinese traditions. Scientific Journal of Polonia University, 59 (4), 43-48. DOI: https://doi.org/10.23856/5906 [in English].

Silverman, M. (2007). Musical interpretation: Philosophical and practical issues. International Journal of Music Education, 25, 101-117. DOI: 10.1177/0255761407079950. [in English].

Trehub, S. E., Becker, J., & Morley, I. (2015). Cross-cultural perspectives on music and musicality. Philosophical Transansactions B, 370, 1664. DOI: http://dx.doi.org/10.1098/rstb.2014.0096 [in English].

Yang, Hon-Lun, & Saffle, M. (2017). China and the West: Music, Representation, and Reception. University of Michigan Press [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-16

Як цитувати

Гаценко, Г. С., & Сабрі, С. С. (2024). Культурна ідентичність та її вплив на інтерпретацію вокальних творів. Імідж сучасного педагога, (2(215), 156–161. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-156-161

Номер

Розділ

ВІНОК МИТЦІВ І МИСТКИНЬ