Методичний супровід упровадження коміксів в освіту дітей старшого дошкільного віку та учнів початкової школи

Автор(и)

  • Надія Василівна Кудикіна КЗ КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж», Україна https://orcid.org/0000-0002-3386-613X
  • Ніна Миколаївна Руденко Київський університет імені Бориса Грінченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-6274-9311
  • Людмила Віталіївна Романенко Київський університет імені Бориса Грінченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0599-6666

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-136-143

Ключові слова:

комікси; діти старшого дошкільного віку; учні початкової школи; базова методика упровадження коміксів в освітній процес; оперативна методика використання коміксів у навчанні; сюжетна задача; задача на рух; е-ресурси для створення коміксів

Анотація

Присвячено висвітленню теоретичних засад методичного супроводу впровадження коміксів в освіту дітей старшого дошкільного віку та учнів початкової школи. Комікси мають спільні риси з ігровою діяльністю дітей, відтак методику їх упровадження в освіту дітей старшого дошкільного віку та учнів початкової школи вибудовувано на методиці використання гри в освітньому процесі. Представлено структурну модель коміксу як системно впорядковану сукупність взаємопов’язаних і взаємозалежних компонентів (мотиваційно-цільового, змістового, процесуально-операційного, контрольно-оцінного й результативного). Наявність у структурі коміксів зазначених компонентів наближає їх до навчально-пізнавальної діяльності дітей, що сприятиме їх упровадженню в освіту старших дошкільників та учнів початкової школи.

Доведено, що методичний супровід упровадження коміксів в освіту дітей старшого дошкільного віку та учнів початкової школи буде успішним за умови, якщо педагог володіє базовою методикою, за допомогою якої будує методику оперативну, що застосовується у процесі реалізації завдань засвоєння дітьми теми, відібраної для конкретного навчального заняття або уроку.

Біографії авторів

Надія Василівна Кудикіна, КЗ КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж»

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри педагогіки і психології дошкільної та початкової освіти

Ніна Миколаївна Руденко, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри початкової освіти

Людмила Віталіївна Романенко, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри початкової освіти

Посилання

Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. Київ : Рад. школа, 1989. 608 с.

Кудикіна Н. В. Теорія ігрової діяльності дітей : монографія. Київ : НМЦВД КУ імені Бориса Грінченка, 2012. 235 с.

Макклоуд С. Розуміння коміксів: невидиме мистецтво. Нортгемптон, МА : Kitchen Press, 1994. 224 с.

Математична задача. Вікіпедія: вільна енциклопедія. URL: https://cutt.ly/LRsHIdZ

Руденко Н. М., Калашник О. С., Дмітрієва А. А., Широков Д. Л. Формування умінь розв'язування задач на рух в учнів початкової школи за допомогою коміксів. Молодий вчений. 2021. № 10. С. 291–295.

Скворцова С. Задачі на рух: методика проведення підготовчої роботи. Учитель початкової школи. 2016. № 6. С. 7–11. URL: https://cutt.ly/9RsH2Pl

Скворцова С. О., Онопрієнко О. В. Математика : підручник для 4 кл. загал. серед. освіти. Харків : Ранок, 2021. 136 с.

Типова освітня програма. URL: //mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli

References

Kostiuk, H. S. (1989). Navchalno-vykhovnyi protses i psykhichnyi rozvytok osobystosti [Educational process and mental development of personality]. Kyiv: Rad. Shkola [in Ukrainian].

Kudykina, N. V. (2012). Teoriia ihrovoi diialnosti ditei [Theory of children's game activity]: monohrafiia. Kyiv: NMTsVD KU imeni Borysa Hrinchenka [in Ukrainian].

McCloud, S. (1994). Rozuminnya komiksiv: nevydyme mystetstvo [Understanding comics: invisible art]. Northampton, MA: Kitchen Press [in Ukrainian].

Matematychna zadacha [Mathematical problem]. Wikipedia: free encyclopedia. Retrieved from https://cutt.ly/LRsHIdZ [in Ukrainian].

Rudenko, N. M., Kalashnyk, O. S., Dmitriieva, A. A., & Shyrokov, D. L. (2021). Formuvannia umin rozviazuvannia zadach na rukh v uchniv pochatkovoi shkoly za dopomohoiu komiksiv [Formation of movement problem-solving skills in elementary school students with the help of comics]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 10, 291-295 [in Ukrainian].

Skvorcova, S. (2016). Zadachi na rukh: metodyka provedennya pidhotovchoyi roboty [Tasks for movement: methods of preparatory work]. Uchytel pochatkovoi shkoly [Primary school teacher], 6, 7-11. Retrieved from https://cutt.ly/9RsH2Pl [in Ukrainian].

Skvortsova, S. O., & Onopriienko, O. V. (2021). Matematyka [Mathematics]: pidruchnyk dlia 4 kl. zahal. sered. osvity. Kharkiv: Ranok [in Ukrainian].

Typova osvitnia prohrama [A typical educational program]. (2018). Retrieved from //mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-22

Як цитувати

Кудикіна, Н. В., Руденко, Н. М., & Романенко, Л. В. (2023). Методичний супровід упровадження коміксів в освіту дітей старшого дошкільного віку та учнів початкової школи . Імідж сучасного педагога, (6(213), 136–143. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-136-143