Концепція проєктування консалтингової діяльності як інструмент підвищення конкурентоспроможності ЗВО у системі неперервної освіти

Автор(и)

  • Віра Валентинівна Драгунова Центральний інститут післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Україна https://orcid.org/0000-0002-5074-5583

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-25-30

Ключові слова:

консалтинг; консалтингова діяльність; функції консалтингу; вища освіта; управління; менеджери освіти

Анотація

Розкриваються питання проєктування консалтингової діяльності як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладу вищої освіти у системі неперервної освіти та описуються особливості надання консалтингових послуг в умовах невизначеності. Акцентується увага на актуальності проблеми проєктування консалтингової діяльності у загальному вигляді та виокремлюється її зв’язок із важливими практичними завданнями дослідження. Окреслюються масштабні перетворення в усіх сферах людського життя, що надають можливість закладам вищої освіти ефективно пристосовуватись до умов змінного зовнішнього середовища, використовуючи консалтингову діяльність у системі освіти, ґрунтуючись на необхідності використання професіоналізму та глибшого досвіду менеджерів-професіоналів закладів вищої освіти. Здійснюється аналіз теоретичних основ і класифікаційної ідентифікації проєктування консалтингової діяльності в закладі вищої освіти. Виокремлюється сутність і понятійно-термінологічний апарат досліджуваної тематики. Висвітлюється специфіка консалтингу, розкриваються особливості управлінського консультування в сучасній освітній діяльності та виокремлюються особливості надання учасникам освітнього процесу консалтингових послуг. Розкриваються питання сутності консультаційної функції, що ґрунтується в наданні допомоги менеджерам освіти, аналізі, розробленні, наданні та моніторингу ефективності реалізації запитуваних позицій. Підкреслюється стрімке зростання консультаційних послуг, що зумовлює розвиток консалтингової діяльності, що передує значним втратам, спричиненими через допущення помилок керівниками при управлінській діяльності тощо. Наголошується на важливості впровадження концепції проєктування консалтингової діяльності в системі вищої освіти України. Розглянуто розроблену концепцію проєктування консалтингової діяльності як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладу вищої освіти у системі неперервної освіти. Розглянуто труднощі та суперечності, притаманні становленню інформаційно-консультативного середовища закладу вищої освіти та розвитку консалтингових послуг у галузі освіти.

Біографія автора

Віра Валентинівна Драгунова, Центральний інститут післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України

кандидатка педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту освіти та права

Посилання

Бортнікова М. Г. Діагностування консалтингових проектів для машинобудівних підприємств : дис. … канд. екон. наук : 08.00.04. Львів, 2018. URL: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/dissertation/1352/disbortnikova.pdf

Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Ірпінь : ВТФ «Перун», 2001. 1440 с. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0000989

Вікіпедія. Вільна енциклопедія. URL: http://uk.wikipedia.org

Економічна енциклопедія : у 3 т. Т. 1. / відп. ред. С. В. Мочерний. Київ : Академія, 2000. 864 с.

Рябова З. В. Консалтинг у закладах освіти в умовах невизначеності. Адаптивне управління: теорія і практика. Педагогіка. 2022. Вип. 13 (25). URL: file:///C:/Users/user/Downloads/500-Article%20Text-1051-1-10-20230127.pdf

Сабов Н. М. Теоретичні аспекти кадрового консалтингу в системі управління персоналом суб'єкта господарювання. Облік і оподаткування. 2021. Вип. 11. С. 86–91. URL: Сабов ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ КАДРОВОГО КОНСАЛТИНГУ.pdf

Скрипник Л. М. Сутність та особливості консалтингу в сучасній освітній діяльності. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Педагогіка і психологія. Педагогічні науки. 2021. № 2 (22). С. 34–39. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/45_2022ua/10.pdf

Управлінський консалтинг : підручник / М. Ф. Безкровний та ін. Київ : Ліра-К, 2015. 336 с.

Хоменко В. В. Консалтингові послуги в освіті. Теорія і методика управління освітою.

URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/25/part_1/30.pdf

Храпкіна В. В. Формування ринку консалтингових послуг в Україні. Держава та регіони. Економіка та підприємництво. 2022. № 3 (126). С. 45–52. URL:http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2022/3_2022/9.pdf

References

Bortnikova, M. G. (2018). Diahnostuvannia konsaltynhovykh proektiv dlia mashynobudivnykh pidpryiemstv [Diagnosis of consulting projects for machine-building enterprises]. (PhD diss.). Lviv. Retrieved from https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/dissertation/1352/disbortnikova.pdf [in Ukrainian].

Busel, V. T. (Ed.). (2001). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Irpin: VTF "Perun". Retrieved from http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0000989 [in Ukrainian].

Vikipediia. Vilna entsyklopediia [Wikipedia. Free encyclopedia]. Retrieved from http://uk.wikipedia.org [in Ukrainian].

Mocherny, S. V. (Ed.). (2000). Ekonomichna entsyklopediia [Economic encyclopedia] (Vol. 1). Kyiv: Academy [in Ukrainian].

Ryabova, Z. V. (2022). Konsaltynh u zakladakh osvity v umovakh nevyznachenosti [Consulting in educational institutions in conditions of uncertainty]. Adaptyvne upravlinnia: teoriia i praktyka. Pedahohika [Adaptive management: theory and practice. Pedagogy], 13 (25). Retrieved from file:///C:/Users/user/Downloads/500-Article%20Text-1051-1-10-20230127.pdf [in Ukrainian].

Sabov, N. M. (2021). Teoretychni aspekty kadrovoho konsaltynh v systemi upravlinnia personalom subiekta hospodariuvannia [Theoretical aspects of personnel consulting in the personnel management system of the business entity]. Oblik i opodatkuvannia [Accounting and Taxation], 11, 86-91. Retrieved from Sabov THEORETICAL ASPECTS OF PERSONNEL CONSULTING.pdf [in Ukrainian].

Skrypnyk, L. M. (2022). Sutnist ta osoblyvosti konsaltynhu v suchasnii osvitnii diialnosti [The essence and peculiarities of consulting in modern educational activity]. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Alfred Nobel University. Pedagogy and Psychology. Pedagogical sciences], 2 (22). Retrieved from http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/45_2022ua/10.pdf [in Ukrainian].

Bezkrovnyi, M. F. et al. (2015). Upravlinskyi konsaltynh [Management consulting]: pidruchnyk. Kyiv: Lira-K [in Ukrainian].

Khomenko, V. V. (2020). Konsaltynhovi posluhy v osviti [Consulting services in education]. Teoriia i metodyka upravlinnia osvitoiu [Theory and methods of education management]. Retrieved from http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/25/part_1/30.pdf [in Ukrainian].

Khrapkina, V. V. (2022). Formuvannia rynku konsaltynhovykh posluh v Ukraini [Formation of the consulting services market in Ukraine]. Derzhava ta rehiony. Ekonomika ta pidpryiemnytstvo [State and regions. Economy and entrepreneurship], 3 (126), 45-52. Retrieved from http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2022/3_2022/9.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-22

Як цитувати

Драгунова, В. В. (2023). Концепція проєктування консалтингової діяльності як інструмент підвищення конкурентоспроможності ЗВО у системі неперервної освіти . Імідж сучасного педагога, (6(213), 25–30. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-25-30