Виконавсько-інтерпретаційні виміри опери «Ніч» Максима Коломійця

Автор(и)

  • Галина Степанівна Гаценко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна http://orcid.org/0000-0003-3990-3613
  • Світлана Станіславівна Сабрі Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-1364-0301

Ключові слова:

композитор; Максим Коломієць; опера; пісня; виконавські аспекти

Анотація

Окреслюються особливості творчих спрямувань українського композитора Максима Коломійця. Підкреслено різносторонність його творчої діяльності – виконавської та композиторської. Визначено, що він звертається до різних жанрів і прагне використовувати сучасні композиторські техніки. Митець вільно поєднує тональну музику та остинатні конструкти, що дозволяє розкривати художній задум. Стильова строкатість є ознакою опери «Ніч» Коломійця, у якій цитування пісні «Ніч яка місячна» має символічне, семантичне та тематичне значення. Пісня набуває значення лейттеми, з якої породжується музичний матеріал твору. Специфічний тематизм потребує формування виконавців, які можуть передавати не лише конкретні художні образи, а й узагальнені філософські концепти. Виконавські аспекти твору зумовлюють зростання універсальності музикантів як вокалістів, так й інструменталістів.

Біографії авторів

Галина Степанівна Гаценко, Київський національний університет культури і мистецтв

доцентка кафедри музичного мистецтва

Світлана Станіславівна Сабрі, Київський національний університет культури і мистецтв

провідна концертмейстерка кафедри музичного мистецтва

Посилання

Дорофєєва В. Ю. Сучасна українська композиторська школа: нова музика. Вісник Маріупольського державного університету. Філософія, культурологія, соціологія. 2015. Вип. 9. С. 59–65.

Закрасняна Ж. М., Хлопотова А. А., Юрчук В. В. Сучасні вимоги до підготовки фахівців спеціальності «академічний вокал». Молодий вчений. 2017. № 11 (51). С. 552–555.

Кравченко А. І. Камерно-інструментальне мистецтво України кінця ХХ – початку ХХІ століть (семіологічний аналіз) : монографія. Київ : НАКККіМ, 2020. 300 с.

Найдюк О. Максим Коломієць: «Різниця між хорошим і дуже хорошим музикантом – мікроскопічний прошарок, що отримується надзусиллями». Хрещатик. 2015. 24 берез. С. 5.

Найдюк О. Написав оперу, щоб люди на вулиці співали арії. URL: https://gazeta.ua/articles/culture-journal/_napisav-operu-schob-lyudi-na-vulici-spivali-ariyi/1012833 (дата звернення: 6.06.2023).

Перцов М. О. Флейтова музика України: витоки, історична еволюція та сучасні тенденції : дис. … канд. мистецтвознавства : 26.00.01. Київ, 2018.

Сафіан Дз. Максим Коломієць: «Вхопити красу в ракурсі, якого ніхто не бачив». URL: https://theclaquers.com/posts/7993 (дата звернення: 2.06.2023).

Тормахова А. М. Аналітичні виміри сучасної проєктної діяльності в сфері культури. Сучасні дослідження культури і мистецтва : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., м. Сєвєродонецьк, 25-26 листопада 2021 р. / заг. ред.: О. О. Смоліна, О. С. Ухов. Сєвєродонецьк : Вид-во СНУ iм. В. Даля, 2021. С. 166–168.

Тормахова А. М. Перспективи культурно-мистецького проєктування в умовах пандемії Covid-19. Вісник Маріупольського державного університету. Філософія, культурологія, соціологія. 2021. Вип. 22. С. 128–134.

Khananaev S., Slavska V. Timbre of string instruments in the space of art experiment of Maksym Kolomiets. Музикознавча думка Дніпропетровщини : зб. наук. статей. Дніпро : ГРАНІ, 2021. Вип. 21 (2). С. 467–475.

References

Dorofieieva, V. Yu. (2015). Suchasna ukrainska kompozytorska shkola: nova muzyka [Modern Ukrainian school of composers: new music]. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu. Filosofiia, kulturolohiia, sotsiolohiia [Bulletin of the Mariupol State University. Philosophy, cultural studies, sociology], 9, 59-65 [in Ukrainian].

Zakrasniana, Zh. M., Khlopotova, A. A., & Yurchuk, V. V. (2017). Suchasni vymohy do pidhotovky fakhivtsiv spetsialnosti «akademichnyi vokal» [Modern requirements for the training of specialists in the "academic vocal" specialty]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 11 (51), 552-555 [in Ukrainian].

Kravchenko, A. I. (2020). Kamerno-instrumentalne mystetstvo Ukrainy kintsia XX –pochatku XXI stolit (semiolohichnyi analiz) [Chamber and instrumental art of Ukraine at the end of the 20th - beginning of the 21st centuries (semiological analysis)]: monohrafiia. Kyiv: NAKKKiM [in Ukrainian].

Naidiuk, O. (2015). Maksym Kolomiiets: «Riznytsia mizh khoroshym i duzhe khoroshym muzykantom — mikroskopichnyi prosharok, shcho otrymuietsia nadzusylliamy» [Maksym Kolomiets: "The difference between a good and a very good musician is a microscopic layer obtained by superpowers."]. Khreshchatyk [Khreshchatyk], 5 [in Ukrainian].

Naidiuk O. Napysav operu, shchob liudy na vulytsi spivaly arii [Wrote an opera so that people would sing arias on the street]. Retrieved from https://gazeta.ua/articles/culture-journal/_napisav-operu-schob-lyudi-na-vulici-spivali-ariyi/1012833 [in Ukrainian].

Pertsov, M. O. (2018). Fleitova muzyka Ukrainy: vytoky, istorychna evoliutsiia ta suchasni tendentsii [Flute music of Ukraine: origins, historical evolution and modern trends]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Safian, Dz. Maksym Kolomiiets: «Vkhopyty krasu v rakursi, yakoho nikhto ne bachyv» [Maksym Kolomiets: "Capturing beauty from an angle that no one has seen"]. Retrieved from https://theclaquers.com/posts/7993 [in Ukrainian].

Tormakhova, A. M. (2021). Analitychni vymiry suchasnoi proiektnoi diialnosti v sferi kultury [Analytical dimensions of modern project activity in the field of culture]. In O. O. Smolina, O. S. Ukhov (Eds.), Suchasni doslidzhennia kultury i mystetstva [Modern studies of culture and art Modern studies of culture and art]: materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 166-168). Sievierodonetsk: Vyd-vo SNU im. V. Dalia [in Ukrainian].

Tormakhova, A. M. (2021). Perspektyvy kulturno-mystetskoho proiektuvannia v umovakh pandemii Covid-19 [Perspectives of cultural and artistic design in the conditions of the Covid-19 pandemic]. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: filosofiia, kulturolohiia, sotsiolohiia [Bulletin of the Mariupol State University. Philosophy, cultural studies, sociology], 22, 128-134 [in Ukrainian].

Khananaev, S. & Slavska, V. (2021). Timbre of string instruments in the space of art experiment of Maksym Kolomiets. In Muzykoznavcha dumka Dnipropetrovshchyny [Musicological opinion of Dnipropetrovsk region]: zbirnyk nauk. statei (Is. 21 (2), pp. 467-475). Dnipro: HRANI [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-05

Як цитувати

Гаценко, Г. С., & Сабрі, С. С. (2023). Виконавсько-інтерпретаційні виміри опери «Ніч» Максима Коломійця. Імідж сучасного педагога, (4(211), 148–153. вилучено із http://isp.poippo.pl.ua/article/view/281585