Актуальний стан фізичного розвитку юнаків старшого шкільного віку як невирішене педагогічне завдання уроків фізкультури

Автор(и)

  • Олена Олександрівна Біліченко Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0001-8096-9695
  • Тамара Іванівна Лошицька Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0002-2361-3307
  • Олег Сергійович Скирта Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0002-6881-2983

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-4(211)-113-118

Ключові слова:

фізичний розвиток; фізичне виховання; урок; юнаки; засоби; гармонійність; стандарт

Анотація

Представлено фактичний стан вирішення завдання  гармонійності фізичного розвитку школярів, як одного із  провідних завдань фізичного виховання у школі. Проблема розглядається із позиції придатності випускників до військової служби. Констатовано критично невідповідний середнім стандартам стан розвитку кістякової мускулатури, недостатній розвиток дихальних м’язів, непропорційність фізичного розвитку – показники, які коригуються засобами фізичного виховання у шкільному процесі. Вивчається залежність показників фізичної підготовленості під показників фізичного розвитку.    

Біографії авторів

Олена Олександрівна Біліченко, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

кандидатка наук з фізичного виховання і спорту, старша викладачка кафедри здоров’я людини та фізичної культури

Тамара Іванівна Лошицька, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

кандидатка наук з фізичного виховання і спорту, доцентка кафедри  людини та фізичної культури

Олег Сергійович Скирта, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

кандидат наук з фізичного виховання, старший викладач  кафедри здоров’я людини та фізичної культури

Посилання

Васьков Ю. В. Визначення основних функцій і цілей шкільної фізичної культури як умова здійснення особистісно орієнтованого навчання учнів. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/304295287.pdf

Дикий О. Стан фізичної підготовленості учнів старшого шкільного віку. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/229325164.pdf

Інструкція оцінки фізичного розвитку учнів. URL: https://universal-online.org/files/20201011 .pdf

Круцевич Т. Ю., Воробйов М. І., Безверхня Г. В. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді : навч. посіб. Київ : Олімпійська література, 2011. 224 с.

Лошицька Т. І. Модельно-цільові характеристики фізичної підготовленості юнаків призовного віку в системі фізичного виховання : автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих. Київ, 2007. 21 с.

Неведомська Є. О. Анатомія людини і спортивна морфологія : навч.-метод. посіб. для практичних і самостійних робіт для студ. вищ. навч. закл. Київ : Київ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2016. 77 с.

Основні питання щодо проведення призову на строкову військову службу. URL: https://zhmerinka-adm.gov.ua/news/osnovni-pitannja-schodo-provedennja-prizovu-na-strokovu-vijskovu-sluzhbu

Римар О., Соловей А. Оцінювання рівня фізичної підготовленості учнів старших класів. Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я. Львів, 2013. Вип. 17, т. 2. С. 181–186.

Сергієнко Л. П. Методологічні основи комплексного тестування у фізичному вихованні і спорті. Теорія та методика фізичного виховання. 2010. № 5. С. 3–12. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TMFV_2010_5_2

Томенко О. Взаємозв’язок між рівнем соматичного здоров’я, рухової активності та окремими показниками фізичної культури особистості школярів 8–11 класів. Спортивний вісник Придніпров’я. 2013. № 2. С. 53–56.

References

Vaskov, Yu. V. Vyznachennia osnovnykh funktsii i tsilei shkilnoi fizychnoi kultury yak umova zdiisnennia osobystisno oriientovanoho navchannia uchniv [Determination of the main functions and goals of school physical education as a condition for the implementation of personally oriented education of students]. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/304295287.pdf [in Ukrainian].

Dykyi, O. Stan fizychnoi pidhotovlenosti uchniv starshoho shkilnoho viku [The state of physical fitness of high school students]. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/229325164.pdf [in Ukrainian].

Instruktsiia otsinky fizychnoho rozvytku uchniv [Instructions for assessing the physical development of students]. Retrieved from https://universal-online.org/files/20201011 .pdf [in Ukrainian].

Krutsevych, T. Yu., Vorobiov, M. I., & Bezverkhnia, H. V. (2011). Kontrol u fizychnomu vykhovanni ditei, pidlitkiv i molodi [Control in the physical education of children, adolescents and youth]: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Olimpiiska literatura [in Ukrainian].

Loshytska, T. I. (2007). Modelno-tsilovi kharakterystyky fizychnoi pidhotovlenosti yunakiv pryzovnoho viku v systemi fizychnoho vykhovannia [Model-target characteristics of physical fitness of young men of military age in the system of physical education]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Nevedomska, Ye. O. (2016). Anatomiia liudyny i sportyvna morfolohiia [Human anatomy and sports morphology]: navch.-metod. posib. dlia praktychnykh i samostiinykh robit dlia stud. vyshch. navch. zakl. Kyiv: Kyiv. un-t imeni Borysa Hrinchenka [in Ukrainian].

Osnovni pytannia shchodo provedennia pryzovu na strokovu viiskovu sluzhbu [Basic issues regarding conscription for military service]. Retrieved from https://zhmerinka-adm.gov.ua/news/osnovni-pitannja-schodo-provedennja-prizovu-na-strokovu-vijskovu-sluzhbu [in Ukrainian].

Rymar, O., & Solovei, A. (2013). Otsiniuvannia rivnia fizychnoi pidhotovlenosti uchniv starshykh klasiv [Assessment of the level of physical fitness of high school students]. In Moloda sportyvna nauka Ukrainy [Young sports science of Ukraine]: zb. nauk. pr. z haluzi fiz. vykhovannia, sportu i zdorov’ia (Is. 17, vol 2, pp. 181-186). Lviv [in Ukrainian].

Serhiienko, L. P. (2010). Metodolohichni osnovy kompleksnoho testuvannia u fizychnomu vykhovanni i sporti [Methodological foundations of comprehensive testing in physical education and sports]. Teoriia ta metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methodology of physical education], 5, 3-12. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/TMFV_2010_5_2 [in Ukrainian].

Tomenko, O. (2013). Vzaiemozv’iazok mizh rivnem somatychnoho zdorov’ia, rukhovoi aktyvnosti ta okremymy pokaznykamy fizychnoi kultury osobystosti shkoliariv 8–11 klasiv [The relationship between the level of somatic health, motor activity and individual indicators of physical culture of the personality of schoolchildren in grades 8–11]. Sportyvnyi visnyk Prydniprov’ia [Sports Bulletin of the Dnieper Region], 2, 53-56 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-05

Як цитувати

Біліченко, О. О., Лошицька, Т. І., & Скирта, О. С. (2023). Актуальний стан фізичного розвитку юнаків старшого шкільного віку як невирішене педагогічне завдання уроків фізкультури . Імідж сучасного педагога, (4(211), 113–118. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-4(211)-113-118