Потреби у підвищенні кваліфікації педагогічних працівників надавати психосоціальну підтримку учням в умовах війни

Автор(и)

  • Ірина Володимирівна Іванюк Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, Україна https://orcid.org/0000-0003-2381-785X

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-34-39

Ключові слова:

вчитель; психосоціальна підтримка; результати опитування; загальна середня освіта; підвищення кваліфікації

Анотація

Представлено результати онлайн-опитування вчителів  «Готовність і потреби вчителів щодо використання цифрових засобів та ІКТ в умовах війни: 2023», здійснене Інститутом цифровізації освіти  НАПН України у березні – квітні 2023 р. В опитуванні брало участь 42708 педагогічних працівників, включаючи вчителів початкової школи, вчителів-предметників та адміністрацію закладів освіти. Опитування включало в себе спеціальний блок питань, що дозволило дослідити особливості організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти та визначити потреби вчителів у підвищенні кваліфікації для надання психосоціальної підтримки учням в умовах війни. Звернута увага на те, що потреби вчителів пов’язані з тим, що вони зіткнулись  із новими викликами, що пов’язані з війною, зокрема робота з дітьми у статусі внутрішньо переміщених осіб, дітьми-біженцями, які тимчасово перебувають в інших країнах, власного становища та наявності психологічних ресурсів.

Біографія автора

Ірина Володимирівна Іванюк, Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України

кандидатка педагогічних наук, старша наукова співробітниця

Посилання

Інститут соціальної та політичної психології. Дослідження психологічного стану населення в умовах повномасштабної війни. URL: https://ispp.org.ua/2022/09/13/doslidzhennya-psixologichnogo-stanu-naselennya-v-umovax-povnomasshtabnoii-vijni/ (дата звернення: 03.05.2023)

Міністерство освіти і науки України. Оцінювання потреб України у сфері освіти (6 травня – 24 червня 2022). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2022/07/07/Pids.zvit.Otsin.potreb.Ukr.u.sferi.osvity-UK-6.05-24.06.22.pdf (дата звернення: 03.05.2023)

Ничкало Н., Овчарук O., Гордієнко В., Іванюк І. Українська освіта в умовах російської війни: випробування, новий досвід, перспективи. Вісник кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття». 2022. № 1 (5). С. 7–39. DOI: https://doi.org/10.35387/ucj.1(5).2022.7-39

Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості/стресостійкості у дітей в освітніх навчальних закладах : навч.-метод. посіб. / заг. ред. : В. М. Чернобровкін, В. Г. Панок. Вид. 2-ге, доп., виправ. Київ : Пульсари, 2021. 282 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/726482 (дата звернення: 03.05.2023)

Bogdanov S., Girnyk A., Chernobrovkina V., Chernobrovkin V., Vinogradov A., Harbar K., Kovalevskaya Y., Basenko O., Ivanyuk I., Hook K., Wessells M. Developing a Culturally Relevant Measure of Resilience for War-Affected Adolescents in Eastern Ukraine. Journal on Education in Emergencies. 2021. No 7 (2). P. 311–334. DOI: https://doi.org/10.33682/wxrd-x8fq

Bonanno G. A. What predicts psychological resilience after disaster? The role of demographics, resources, and life stress. Journal of Consulting and Clinical Psychology. 2007. Vol. 75 (5). P. 671–682.

Global Coalition to Protect Education from Attack. The Safe Schools Declaration. 2015. URL: https://ssd.protectingeducation.org/ (дата звернення: 03.05.2023)

Greeff A., Dutoit C. Resilience in remarried families. The American Journal of Family Therapy. 2009. Vol. 37. Р. 114–126.

Hilke L. Kriegskinder: Das Schicksal einer Generation. Berlin, Ullstein Taschenbuchvlg, 2011.

Ivaniuk I., Ovcharuk O. Problems and needs of teachers in the organization of distance learning in Ukraine during quarantine caused by COVID-19 pandemic: 2021 research results. Information Technologies and Learning Tools. 2021. No 5 (85). P. 29–41. DOI: 10.33407/itlt.v85i5.4669.

UNICEF. Almost 7 million children in Ukraine at risk as attacks on energy infrastructure cause widespread blackouts and disruption of heating. URL: https://www.unicef.org/ukraine/en/press-releases/almost-7-million-children-ukraine-risk-attacks-energy-infrastructure-cause (дата звернення: 03.05.2023)

World Vision International. 3.6 million Ukrainian children could miss school and many at risk of mental health issues. URL: https://www.wvi.org/newsroom/ukraine/3.6-million-ukrainian-children-could-miss-school-and-many-risk-mental-health-issues (дата звернення: 03.05.2023)

References

Instytut sotsialnoi ta politychnoi psykholohii. Doslidzhennia psykholohichnoho stanu naselennia v umovakh povnomasshtabnoi viiny [Study of the psychological state of the population in the conditions of a full-scale war]. (2022). Retrieved from https://ispp.org.ua/2022/09/13/doslidzhennya-psixologichnogo-stanu-naselennya-v-umovax-povnomasshtabnoii-vijni/ [in Ukrainian]

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Otsiniuvannia potreb Ukrainy u sferi osvity [Assessment of the needs of Ukraine in the field of education]. (2022). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2022/07/07/Pids.zvit.Otsin.potreb.Ukr.u.sferi.osvity-UK-6.05-24.06.22.pdf [in Ukrainian]

Nychkalo, N., Ovcharuk, O., НordiienkoV., & Ivanyuk, I. (2022). Ukrainska osvita v umovakh rosiiskoi viiny: vyprobuvannia, novyi dosvid, perspektyvy [Ukrainian education in the conditions of the russian war: trials, new experiences, prospects]. Visnyk kafedry YuNESKO Neperervna profesiina osvita XXI stolittia [UNESCO Chair Journal Lifelong Professional Education in the XXI Century], 1 (5), 7-39. Retrieved from https://doi.org/10.35387/ucj.1(5).2022.7-39 [in Ukrainian]

Chernobrovkin, V. M., & Panok, V. H. (Eds). (2021). Pidhotovka vchyteliv do rozvytku zhyttiestiikosti/stresostiikosti u ditei v osvitnikh navchalnykh zakladakh [Preparation of readers before the development of life / stress in children in the light of the beginning]: navch.-metod. posib. Kyiv: Pulsary. Retrieved from http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/726482 [in Ukrainian].

Bogdanov, S., Girnyk, A., Chernobrovkina, V., Chernobrovkin, V., Vinogradov, A., Harbar, K., Kovalevskaya, Y., Basenko, O., Ivanyuk, I., Hook, K., & Wessells, M. (2021). Developing a Culturally Relevant Measure of Resilience for War-Affected Adolescents in Eastern Ukraine. Journal on Education in Emergencies, 7 (2), 311-334. DOI: https://doi.org/10.33682/wxrd-x8fq

Bonanno, G. (2007). What predicts psychological resilience after disaster? The role of demographics, resources, and life stress. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 75 (5), 671-682.

Global Coalition to Protect Education from Attack. (2015). The Safe Schools Declaration. Retrieved from https://ssd.protectingeducation.org/

Greeff, A., & Dutoit, C. (2009). Resilience in remarried families. The American Journal of Family Therapy, 37, 114-126.

Hilke, L. (2011). Kriegskinder: Das Schicksal einer Generation. Berlin, Ullstein Taschenbuchvlg.

Ivaniuk, I., & Ovcharuk, O. (2021). Problems and needs of teachers in the organization of distance learning in Ukraine during quarantine caused by COVID-19 pandemic: 2021 research results. Information Technologies and Learning Tools, 5 (85), 29-41. DOI: 10.33407/itlt.v85i5.4669.

UNICEF. (2022). Almost 7 million children in Ukraine at risk as attacks on energy infrastructure cause widespread blackouts and disruption of heating. Retrieved from https://www.unicef.org/ukraine/en/press-releases/almost-7-million-children-ukraine-risk-attacks-energy-infrastructure-cause

World Vision International. (2022). 3.6 million Ukrainian children could miss school and many at risk of mental health issues. Retrieved from https://www.wvi.org/newsroom/ukraine/3.6-million-ukrainian-children-could-miss-school-and-many-risk-mental-health-issues

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-14

Як цитувати

Іванюк, І. В. (2023). Потреби у підвищенні кваліфікації педагогічних працівників надавати психосоціальну підтримку учням в умовах війни . Імідж сучасного педагога, (3(210), 34–39. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-34-39