Постать сучасного викладача: справжність і фейковість

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-11-17

Ключові слова:

викладач, слухач (курсант, студент), освітньо-наукова діяльність, ораторська діяльність, виступ, знання, самореалізація, покликання, результативність

Анотація

Стаття відповідає на головне запитання: як сучасному викладачу в епоху інформаційного суспільства та значного технологічного розвитку, доступу до шаленої кількості інформації зберегти й виявити справжність, досягнути значного успіху через самореалізацію та самоздійснення в освітньо-науковій діяльності. Розкрито постаті трьох викладачів: справжнього, звичайного, фейкового. З’ясовано, що справжній викладач вирізняється з-поміж інших, є джерелом натхнення, ідей, мрій і цілей для інших. Він думає та працює інакше, мотивований на успіх, несе особисту відповідальність за результативність освітньо-наукової діяльності, що характеризується вчинковістю, оригінальністю, створенням і передаванням унікальних знань, захопленістю й відданістю науковій праці.

Біографія автора

Ольга Володимирівна Красницька, Національний університет оборони України

кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри суспільних наук гуманітарного інституту

Посилання

Аксельрод Алан. Теодор Рузвельт. 7 законів сучасного лідера. Харків : Віват, 2020. 240 с.

Ануфрієва Оксана. Підготовка наукової еліти: сучасні виклики. URL: http://surl.li/gykrv.

Аппело Юрген. Менеджмент 3.0. Agil-менеджмент. Лідерство та управління командами. Харків : Ранок : Фабула, 2019. 432 с.

Бойчук Олександра. Сучасні психолого-педагогічні вимоги до викладача вищого медичного навчального закладу. Освітологічний дискурс. 2018. № 1/2 (20/21). С. 158–170. URL: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.1-2.168.

Врайт Г. Я., Кадієвська І. А. Освіта як провідний чинник духовного розвитку. Освіта та соціалізація особистості : матеріали Х інтернет-конференції (Одеса, 22–23 квітня 2022 р.). Одеса : Університет Ушинського, 2022. С. 45–47. URL: https://cutt.ly/06jMe3j.

Залужна А. Є. Моральні смисли особистісного становлення у модусах «справжність-несправжність» людського існування. Стратегія і тактика державного управління. 2015. № 1/2. С. 34–39. URL: https://cutt.ly/z6jMlQH.

Кен Сіґал. Шалено просто. Ідея, що привела Apple до успіху. Київ : ArtHuss, 2023. 224 с.

Кох Річард. Принцип 80/20. Секрет досягнення більшого за менших витрат. Київ : КМ-БУКС, 2019. 400 с.

Пустовойт Г. Л., Ярмола Т. І., Кострікова Ю. А., Талаш В. В., Ткаченко Л. А. Викладач і студент: суперники чи однодумці? Сучасна медична освіта: методологія, теорія, практика. 2020. С. 171–173. URL: http://surl.li/gyksn.

Сінек Саймон. Справжні лідери їдять останніми. Як створити команду мрії. Харків : Віват, 2022. 416 с.

Уваркіна О. В. Сучасний викладач у праксеологічному вимірі філософської рефлексії. Перспективи. 2021. № 1. С. 65–70. URL: https://doi.org/10.24195/spj1561-1264.2021.1.10.

Хміляр О. Ф. Вчинковий потенціал як провідний компонент у формуванні конкурентоспроможного фахівця. Актуальні проблеми сучасної освіти у світлі вимог Болонського процесу : матеріали міжнар. наук. конф. (Київ, 21–23 вересня 2009 р.). Севастополь : Севастопольський нац. техн. ун-т, 2009. С. 127–129.

Khmiliar Oleh, Lepka Olha. Vocation as a psychological resource of a happy person. Щастя та цивілізаційний розвиток : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Львів, 14–15 листопада 2019 р.). Львів : Львівський нац. мед. ун-т імені Данила Галицького, 2019. С. 18–21.

McKeown Greg. Effortless: Make It Easier to Do What Matters Most. New York : Currency, 2021. 272 p.

References

Akselrod, Alan. (2020). Teodor Ruzvelt. 7 zakoniv suchasnoho lidera [Theodore Roosevelt, CEO: 7 Principles to Guide & Inspire Modern Leaders]. Kharkiv: Vivat [in Ukrainian].

Anufriieva, Oksana. Pidhotovka naukovoi elity: suchasni vyklyky [The scientific elite training: modern challenges]. Retrieved from http://surl.li/gykrv [in Ukrainian].

Appelo, Yurhen. (2019). Menedzhment 3.0. Agil-menedzhment. Liderstvo ta upravlinnia komandamy [Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders]. Kharkiv: Ranok: Fabula [in Ukrainian].

Boichuk, Oleksandra (2018). Suchasni psykholoho-pedahohichni vymohy do vykladacha vyshchoho medychnoho navchalnoho zakladu [Modern Psychological and Pedagogical Requirements to the Teacher of Higher Medical Educational Agency]. Osvitolohichnyi dyskurs [Educational discourse], 1/2 (20/21), 158-170. Retrieved from https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.1-2.168 [in Ukrainian].

Vrait, H. Ya., & Kadiievska, I. A. (2022). Osvita yak providnyi chynnyk dukhovnoho rozvytku [The education as a leading factor in spiritual development]. In Osvita ta sotsializatsiia osobystosti [Education and socialization of personality]: materialy X internet-konferentsii (pp. 45-47). Odesa: Universytet Ushynskoho. Retrieved from https://cutt.ly/06jMe3j [in Ukrainian].

Zaluzhna, A. Ye. (2015). Moralni smysly osobystisnoho stanovlennia u modusakh «spravzhnist–nespravzhnist» liudskoho isnuvannia [Moral Indicators of Personalization in Modus «Reliability–Unconscience» of Human Existence]. Stratehiia i taktyka derzhavnoho upravlinnia [Strategy and tactics of public administration], 1/2, 34-39. Retrieved from https://cutt.ly/z6jMlQH [in Ukrainian].

Ken, Sigal. (2023). Shaleno prosto. Ideia, shcho pryvela Apple do uspikhu [Insanely simple: the obsession that drives Apple’s success]. Kyiv: ArtHuss [in Ukrainian].

Kokh, Richard. (2019). Pryntsyp 80/20. Sekret dosiahnennia bilshoho za menshykh vytrat [The 80/20 Principle: The Secret to Achieving More with Less]. Kyiv: KM-BUKS [in Ukrainian].

Pustovoit, H. L., Yarmola, T. I., Kostrikova, Yu. A., Talash, V. V. & Tkachenko L. A. (2020). Vykladach i student: supernyky chy odnodumtsi? [A teacher and a student: rivals or like-minded people?] Suchasna medychna osvita: metodolohiia, teoriia, praktyka [Modern medical education: methodology, theory, practice], 171-173. Retrieved from http://surl.li/gyksn [in Ukrainian].

Sinek, Saimon. (2022). Spravzhni lidery yidiat ostannimy. Yak stvoryty komandu mrii [True leaders are the last to eat. How to build a dream team]. Kharkiv: Vivat [in Ukrainian].

Uvarkina, O. V. (2021). Suchasnyi vykladach u prakseolohichnomu vymiri filosofskoi refleksii [А Мodern Teacher in the Praxeological Dimension of Philosophical Reflection]. Perspektyvy [Prospects], 1, 65-70. Retrieved from https://doi.org/10.24195/spj1561-1264.2021.1.10 [in Ukrainian].

Khmiliar, O. F. (2009). Vchynkovyi potentsial yak providnyi komponent u formuvanni konkurentospromozhnoho fakhivtsia [Action potential as a leading component in the competitive specialist formation]. In Aktualni problemy suchasnoi osvity u svitli vymoh Bolonskoho protsesu [Actual problems of modern education in the light of the requirements of the Bologna Process]: materialy mizhnar. nauk. konf. (pp. 127-129). Sevastopol: Sevastopolskyi natsionalnyi tekhnichnyi universytet [in Ukrainian].

Khmiliar, Oleh, & Lepka, Olha. (2019). Vocation as a psychological resource of a happy person. In Shchastia ta tsyvilizatsiinyi rozvytok [Happiness and civilizational development]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 18-21). Lviv: Lvivskyi natsionalnyi medychnyi universytet imeni Danyla Halytskoho [in Ukrainian].

McKeown, Greg. (2021). Effortless: Make It Easier to Do What Matters Most. New York: Currency.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-14

Як цитувати

Красницька, О. В. (2023). Постать сучасного викладача: справжність і фейковість . Імідж сучасного педагога, (3(210), 11–17. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-11-17