The problem-based method as a modern means of teaching English: from the experience of forming the English language communicative competence in students of Ukrainian foreign languages higher education institutions

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-83-88

Ключові слова:

метод; проблемний метод навчання; проблемна ситуація, презентація; відпрацювання та етап представлення

Анотація

Визначено актуальність використання методу проблемного навчання, як методу, що має значні переваги у розвитку навичок усіх чотирьох видів мовленнєвої діяльності, а саме: читання, письма, аудіювання та говоріння; методу, який учить студентів швидко та адекватно реагувати в комунікативних ситуаціях і доводить до автоматизму використання основних граматичних явищ.

Обґрунтовано ефективне використання методу проблемного викладання як одного із новітніх методів, за допомогою якого комунікативні навички студентів удосконалюються ефективніше, ніж за допомогою традиційних методів. Акцентовано увагу на понятті «проблемна ситуація» як ключовому понятті проблемного методу навчання.

Пропонуються варіанти практичного застосування методу вирішення проблемних ситуацій на кожному етапі заняття (введення, практика, представлення) на основі дієвих підручників з іноземних мов для студентів закладів вищої освіти.

Проаналізовано місце викладача у проблемному методі навчання.

Біографії авторів

Tetiana Serhiienko, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри іноземних мов та військового перекладу

Olena Lysenko, Київський національний лінгвістичний університет

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри англійської мови і перекладу

Посилання

References

Fitzula, M. M. (2006). Pedagogy: teaching manual. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Komogorova, M. I. (2019) Features of problem learning technology’s using at English lessons. Naukovyi chasopys NPU imeni M. Drahomanova, 31, 95-98

Mekhtieva, Z. V. (2020). Problem-based learning and its role in the development of students' creative thinking. Naukovi zapysky molodykh uchenykh, 5. Retrieved from https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/SNYS/ article/view/1732/pdf. [in Ukrainian]

Pavlenko, V. V. (2021) Theoretical foundations of the application of problem situations in the educational process of a higher school. In Aktualni problemy upravlinnya osvitoyu i navchalnymy zakladamy: zbirnyk naukovykh prats. Donetskyi natsionalnyi, (pp. 99-106). Retrieved from https://japuoinz. donnu.edu.ua/issue/view/399 [in Ukrainian].

Surmin, Yu. P. (2015). Case method: formation and development in Ukraine. Visnyk NADU, 2, 19-28 [in Ukrainian].

Tuchyna, N. V., Zharkovska, I. V., & Zaytseva, N. O. (2011). A way to success: English for university students. Year 1 (Student`s book). Kharkiv: Folio.

Vasylets, A. (2014). The method of problem tasks and situations in teaching group communication. Teaching group communication in English using problem tasks. Retrieved from http://alinkavasylets.blogspot.com/2014/11/blog-post_73.html [in Ukrainian].

Wilga, M. Rivers (2000). Interactive Language Teaching. Cambridge, Cambridge University Press.

Yablokov, S. V., & Adamova, G. O. (2018). Problem Learning Technology as an Effective Way of Learning English. Psykholoho-pedahohichni nauky, 3. Retrieved from http://lib.ndu.edu.ua/dspace/bitstream/123456789/937/1/26.pdf [in Ukrainian]

Zholobova, N. O. (2020) Problem situations and methods of creating them in foreign language classes. Osvita.ua. Retrieved from https://repository.mdu.in.ua/jspui/bitstream/123456789/2577/1/KNMZD_Such_tekhnologii.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-14

Як цитувати

Serhiienko, T., & Lysenko, O. (2023). The problem-based method as a modern means of teaching English: from the experience of forming the English language communicative competence in students of Ukrainian foreign languages higher education institutions. Імідж сучасного педагога, (3(210), 83–88. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-83-88