Концепції етнодизайну при підготовці майбутніх дизайнерів у мистецьких закладах вищої освіти

Автор(и)

  • Алла Володимирівна Дяченко Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука, Україна http://orcid.org/0000-0003-4496-5931

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-3(198)-110-114

Ключові слова:

етнодизайн; етнічний дизайн; етностиль; дизайнер; концепції

Анотація

Висвітлено сутність поняття «етнодизайн». Розглянуто особливості засобів використання етнодизайну у творчих соціокультурних проєктах майбутніми та провідними дизайнерами, їх значення та важливість Проаналізовано концепції етнодизайну та специфіку їхнього використання у різні часові проміжки. Відмічено, що виникає потреба у національній ідентичності в суспільстві, потреба позиціонувати продукт на міжнародному ринку як певний національний бренд, відбувається переосмислення посилання на культурну спадщину. У сучасних мистецьких закладах етнодизайн повинен надихати, спонукати майбутніх дизайнерів до творчої, науково-пошукової, аналітичної, пізнавальної діяльності.

Біографія автора

Алла Володимирівна Дяченко, Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри промислового дизайну і комп’ютерних технологій

Посилання

Антонович Є. Етноренесанси в культурі ХХ ст. та їхні етнодизайнерські виміри. Етнодизайн: європейський вектор розвитку і національний контекст : зб. наук. праць / за ред. Є. Антоновича. Полтава : ПНПУ, 2015. Кн. 1. С. 7–11.

Афанасьев Ю. Етностиль у контексті етнокультурної, національної та глобалізаційної парадигм. Мистецтвознавчі записки : зб. наук. праць. Київ : Міленіум, 2011. Вип. 19. С. 197–202.

Білий В. Проблема формування творчої особистості у галузі декоративно-вжиткового мистецтва у контексті глобалізації сучасних художніх процесів (на прикладі Косівського осередка художньої обробки дерева). Вісник ХДАДМ. 2008. № 10. С. 10–15.

Близнюк М. М. Методична система навчання етнодизайну на основі використання інформаційних технологій: майбутньому художнику декоративно-прикладного мистецтва. Мистецька освіта: методологія, теорія, практика : зб. наук. пр. / Київська держ. акад. декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. М. Бойчука. Київ : ТОВ «Юрка Любченка», 2019. Вип. 1. С. 247–255.

Бородаев Д. Особенности формирования этнической стилевой модели вебдизайна в условиях глобализации. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2005. № 9. С. 19–30.

Голик Б. Г. Роль етнодизайну в процесі професійної компетентності майбутніх викладачів. Етнодизайн у контексті українського національного відродження та європейської інтеграції : зб. наук. праць. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2019. Кн. 2 С. 85–88.

Даниленко В. Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури. Харків: ХДАДМ «Колорит», 2005. 243 с.

Даниленко В. Майбутнє європейського дизайну. Харків : ХДАДМ «Колорит», 2007. 197 с.

Дяченко А. В. Порівняльний аналіз дизайну одягу викладача сучасності на прикладі викладачів зарубіжних країн. Імідж сучасного педагога. 2019. № 1 (184). С. 42–46. URL: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-1(184)-42-46

Кара-Васильєва Т. Формування дизайну в Україні художниками авангарду. Нариси з історії українського дизайну ХХ ст. : зб. статей. Київ : Фенікс, 2012, С. 33–34.

Кремень В.Г. Гідну відповідь викликам ХХІ століття. Професійно-технічна освіта. 2006. № 4. С. 2–4.

Кудря О. Формування в студентів знань з етнодизайну в процесі опанування навчальної дисципліни «Технологічний практикум». Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2020. Вип. 3. С. 291–299. URL: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2020-1-3-291-299

Легенький Ю. Дизайн: культурологія та естетика. Київ : КДУТД, 2000. 272 с.

Оршанський Л. Сучасні вимоги й особливості професійної підготовки майбутніх дизайнерів у закладах вищої освіти. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент. 2020. № 15. С. 43–56. URL: https://doi.org/10.37041/2410-4434-2020-15-3

Роїк Ю. Етнодизайн кераміки як складова професійної підготовки майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва. Молодь і ринок. 2018. № 11. С. 171–176.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-27

Як цитувати

Дяченко, А. В. (2021). Концепції етнодизайну при підготовці майбутніх дизайнерів у мистецьких закладах вищої освіти. Імідж сучасного педагога, (3(198), 110–114. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-3(198)-110-114