Сучасний стан системи спеціальної освіти Черкащини: досвід і перспективи розвитку

Автор(и)

  • Валентина Павлівна Шпак Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0003-0913-6150
  • Тетяна Степанівна Нінова Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0002-7499-6862

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-1(208)-71-80

Ключові слова:

інклюзивне навчання; спеціальна освіта; навчально-реабілітаційні центри; спеціальні школи; корекційно-розвиткова робота; діти з особливими освітніми потребами

Анотація

В умовах реформування вітчизняної освітньої системи, що нині ускладняються воєнним станом, наслідками збройного нападу та агресії зі сторони сусідньої держави, невпинно зростає кількість дітей, особливі освітні потреби яких спричинені інвалідністю, психічними травмами та іншими негативними впливами зовнішнього середовища. Для забезпечення максимально комфортних умов навчання і виховання таких дітей утворюються інклюзивні класи. Оскільки мета статті полягає в популяризації здобутків і виокремленні перспектив розвитку системи закладів спеціальної освіти Черкащини, головну увагу приділено досвіду корекційно-розвиткової роботи, що накопичений у регіоні та може бути популяризований в інших вітчизняних закладах спеціальної освіти. Діяльність цих закладів не треба сприймати як альтернативу інклюзивному навчанню, але необхідно брати до уваги переваги спеціальної освіти дітей із порушеннями психофізичного розвитку.

Біографії авторів

Валентина Павлівна Шпак, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри початкової освіти

Тетяна Степанівна Нінова, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри початкової освіти

Посилання

КЗ «Вільшанська спеціальна школа Черкаської обласної ради». URL: https://internatv.wixsite.com/my-site (дата звернення: 25.01.2023 р.)

КЗ «Золотоніська спеціальна школа Черкаської обласної ради». URL: http://zolointernat.ck.ua/ (дата звернення: 15.01.2023 р.)

КЗ «Корсунь-Шевченківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр «Надія» Черкаської обласної ради». URL: http://www.korsun-internat.org.ua/ (дата звернення: 10.01.2023 р.)

КЗ «Михайлівська спеціальна школа Черкаської обласної ради». URL: http://mykhailivka-internat.ck.sch.in.ua/ (дата звернення: 09.01.2023 р.)

КЗ «Смілянська спеціальна школа Черкаської обласної ради». URL: https://spec-school.org.ua/ (дата звернення: 26.01.2023 р.)

КЗ «Уманський навчально-реабілітаційний центр Черкаської обласної ради». URL: http://umandet-dom.ucoz.ua/ (дата звернення: 19.01.2023 р.)

Черкаська обласна державна адміністрація. URL: http://surl.li/esyzk (дата звернення: 01.02.2023 р.)

КЗ «Черкаська спеціальна школа Черкаської обласної ради». URL: https://zir-school.ck.ua/ (дата звернення: 22.01.2023 р.)

КЗ «Черкаський навчально-реабілітаційний центр «Країна добра Черкаської обласної ради». URL: http://krainadobra.ck.ua/ (дата звернення: 01.02.2023 р.)

КЗ «Черкаський навчально-реабілітаційний центр Черкаської обласної ради». URL: http://detdom.at.ua/ (дата звернення: 05.02.2023 р.)

КЗ «Чигиринський навчально-реабілітаційний центр Черкаської обласної ради». URL: http://center.at.ua/ (дата звернення: 03.02.2023 р.)

References

KZ «Vilshanska spetsialna shkola Cherkaskoi oblasnoi rady». [Communal Institution «Vilshanska Special School of the Cherkassy Regional Council»]. Retrieved from https://internatv.wixsite.com/my-site [in Ukrainian].

KZ «Zolotoniska spetsialna shkola Cherkaskoi oblasnoi rady» [Communal Institution «Zolotonyska Special School of the Cherkassy Regional Council»]. Retrieved from http://zolointernat.ck.ua/ [in Ukrainian].

KZ «Korsun-Shevchenkivskyi bahatoprofilnyi navchalno-reabilitatsiinyi tsentr «Nadiia» Cherkaskoi oblasnoi rady» [Communal Institution «Korsun-Shevchenkivskyi Multidisciplinary Educational and Rehabilitation Center «Nadiya» of the Cherkassy Regional Council»]. Retrieved from http://www.korsun-internat.org.ua/ [in Ukrainian].

KZ «Mykhailivska spetsialna shkola Cherkaskoi oblasnoi rady» [Communal Institution «Mykhailivska Special School of the Cherkassy Regional Council»]. Retrieved from http://mykhailivka-internat.ck.sch.in.ua/ [in Ukrainian].

KZ «Smilianska spetsialna shkola Cherkaskoi oblasnoi rady» [Communal Institution «Smilyanska Special School of the Cherkassy Regional Council»]. Retrieved from https://spec-school.org.ua/ [in Ukrainian].

KZ «Umanskyi navchalno-reabilitatsiinyi tsentr Cherkaskoi oblasnoi rady» [Communal Institution «Umansky Educational and Rehabilitation Center of the Cherkassy Regional Council»]. Retrieved from http://umandet-dom.ucoz.ua/ [in Ukrainian].

Cherkaska oblasna derzhavna administratsiia [Cherkassy Regional State Administration]. Retrieved from http://surl.li/esyzk [in Ukrainian].

KZ «Cherkaska spetsialna shkola Cherkaskoi oblasnoi rady» [Communal Institution «Cherkassy Special School of the Cherkassy Regional Council»]. Retrieved from https://zir-school.ck.ua/ [in Ukrainian].

KZ «Cherkaskyi navchalno-reabilitatsiinyi tsentr «Kraina dobra Cherkaskoi oblasnoi rady» [Communal Institution «Cherkassy Educational and Rehabilitation Center «Krayina dobra» of the Cherkassy Regional Council»]. Retrieved from http://krainadobra.ck.ua/ [in Ukrainian].

KZ «Cherkaskyi navchalno-reabilitatsiinyi tsentr Cherkaskoi oblasnoi rady» [Communal Institution «Cherkassy Educational and Rehabilitation Center of the Cherkassy Regional Council»]. Retrieved from http://detdom.at.ua/ [in Ukrainian].

KZ «Chyhyrynskyi navchalno-reabilitatsiinyi tsentr Cherkaskoi oblasnoi rady» [Communal Institution «Chigyrinsky Educational and Rehabilitation Center of the Cherkassy Regional Council»]. Retrieved from http://center.at.ua/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-05

Як цитувати

Шпак, В. П., & Нінова, Т. С. (2023). Сучасний стан системи спеціальної освіти Черкащини: досвід і перспективи розвитку . Імідж сучасного педагога, (1(208), 71–80. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-1(208)-71-80