Діагностика рівня розвитку фізичних якостей у дітей середнього дошкільного віку засобами гри

Автор(и)

  • Дарина Сергіївна Олійник Житомирський державний університет імені Івана Франка, Україна https://orcid.org/0000-0002-8739-3112

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-1(208)-85-89

Ключові слова:

фізичні якості; рухлива гра; спритність; гнучкість; швидкість; рівновага; діти середнього дошкільного віку

Анотація

Охарактеризовано поняття «фізичні якості» та їх вплив на розвиток дітей середнього віку. Визначено, що рухлива гра виступає ефективним засобом комплексного вдосконалення фізичних якостей у дітей даної вікової категорії. Описано критерії, показники та проведено діагностику рівнів розвитку фізичних якостей дітей середнього дошкільного віку. Виявлено, яка фізична якість розвинена гірше, та обгрунтовано, в чому полягає причина, а також описано, яка якість розвинена найкраще.

Біографія автора

Дарина Сергіївна Олійник, Житомирський державний університет імені Івана Франка

асистентка кафедри дошкільної освіти та педагогічних інновацій

Посилання

Бондарчук Н., Чернов В., Тимочко О. Методичні аспекти організації і проведення рольових рухливих ігор на заняттях з фізичної культури в початковій школі. Науковий вісник Ужгородського університету. Педагогіка. Соціальна робота. 2021. Вип. 1 (48). С. 44–47.

Державна служба статистики. Статистичний бюлетень «Національні рахунки охорони здоров’я (НРОЗ) України 2017». Державна служба статистики України. URL: http://kh.ukrstat.gov.ua/index.php/zakhvoriuvanist-naselennia.

Загородня Л. П., Тітаренко С. А., Барсуковська Г. П. Фізичне виховання дітей дошкільного віку : навч. посіб. Суми : Університетська книга, 2018. 272 с.

Зганяйко Г. В., Пусталов В. О. Рухливі ігри : навч.-метод. посіб. Черкаси, 2012. 105 с.

Козлова В., Кошель В., Пась К., Скивка А. До проблеми фізичного виховання та валеологічної освіти дошкільників як системоутворюючих компонентів формування здоров’я. Збірник наукових праць SCIENTIA. 2021. URL: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/scientia/artic-le/view/8261

Організація і методика проведення самостійних занять для спрямованого розвитку основних фізичних якостей / упоряд.: І. О. Кудряшов, А. В. Русанов. Харків : ХДУХТ, 2015. 29 с.

Рухливі ігри: з методикою викладання : навч. посіб. / упоряд.: Г. В. Безверхня, А. А. Семенов, М. М. Килимистий, Р. В. Маслюк. Умань : ВПЦ «Візаві», 2014. 104 с.

Сорочинська О., Гогола І., Шпіхернюк Д. Рухливі ігри як засіб розвитку фізичних якостей дітей старшого дошкільного віку. Педагогіка і психологія сьогодення: теорія та практика : зб. наук. робіт учасників міжнар. наук.-практ. конф. (21–22 січня 2022 р.). Одеса, 2022. С. 149–153.

Черненко С. О. Теорія й методика фізичного виховання : навч. посіб. : у 2 ч. Краматорськ : ДДМА, 2021. Ч. 1. 215 с.

Balance Exercise. In American Heart Association. 2018. URL: http://www.heart.org/HEARTORG/HealthyLiving/PhysicalActivity/FitnessBasics/Balance-Exercise_UCM_464001_Article.jsp#

References

Bondarchuk, N., Chernov, V., & Tymochko, O. (2021). Metodychni aspekty orhanizatsii i provedennia rolovykh rukhlyvykh ihor na zaniattiakh z fizychnoi kultury v pochatkovii shkoli [Methodical aspects of organizing and conducting role-playing mobile games in physical education classes in primary school]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Pedahohika. Sotsialna robota [Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Pedagogy. Social work], 1 (48), 44-47 [in Ukrainian].

Derzhavna sluzhba statystyky. Statystychnyi biuleten «Natsionalni rakhunky okhorony zdorov’ia (NROZ) Ukrainy 2017» [State Statistics Service. Statistical bulletin "National health care accounts (NHROZ) of Ukraine 2017"]. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Retrieved from http://kh.ukrstat.gov.ua/index.php/zakhvoriuvanist-naselennia [in Ukrainian].

Zahorodnia, L. P., Titarenko, S. A., & Barsukovska, H. P. (2018). Fizychne vykhovannia ditei doshkilnoho viku [Physical education of preschool children]: navch. posib. Sumy: Universytetska knyha [in Ukrainian].

Zghaniaiko, H. V., & Pustalov, V. O. (2012). Rukhlyvi ihry [Moving games]: navch.-metod. posib. Cherkasy [in Ukrainian].

Kozlova, V., Koshel, V., Pas, K., & Skyvka, A. (2021). Do problemy fizychnoho vykhovannia ta valeolohichnoi osvity doshkilnykiv yak systemoutvoriuiuchykh komponentiv formuvannia zdorov’ia [To the problem of physical education and valeological education of preschoolers as system-forming components of health formation]. Zbirnyk naukovykh prats SCIENTIA [Collection of scientific papers SCIENTIA]. Retrieved from https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/scientia/artic-le/view/8261 [in Ukrainian].

Kudriashov, I. O., & Rusanov, A. V. (Comps.). (2015). Orhanizatsiia i metodyka provedennia samostiinykh zaniat dlia spriamovanoho rozvytku osnovnykh fizychnykh yakostei [Organization and methods of conducting independent classes for targeted development of basic physical qualities]. Kharkiv: KhDUKhT [in Ukrainian].

Bezverkhnia, H. V., Semenov, A. A., Kylymystyi, M. M., & Masliuk, R. V. (Comps.). (2014). Rukhlyvi ihry: z metodykoiu vykladannia [Movement games: with teaching methods]: navch. posib. Uman: VPTs «Vizavi» [in Ukrainian].

Sorochynska, O., Hohola, I., & Shpikherniuk, D. (2022). Rukhlyvi ihry yak zasib rozvytku fizychnykh yakostei ditei starshoho doshkilnoho viku [Active games as a means of developing the physical qualities of older preschool children]. In Pedahohika i psykholohiia sohodennia: teoriia ta praktyka [Pedagogy and psychology today: theory and practice]: zbirnyk nauk. robit uchasnykiv mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 149-153). Odesa [in Ukrainian].

Chernenko, S. O. (2021). Teoriia y metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methods of physical education]: navch. posib. (Part 1). Kramatorsk: DDMA [in Ukrainian].

Balance Exercise. In American Heart Association. 2018. URL: http://www.heart.org/HEARTORG/HealthyLiving/PhysicalActivity/FitnessBasics/Balance-Exercise_UCM_464001_Article.jsp#

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-05

Як цитувати

Олійник, Д. С. (2023). Діагностика рівня розвитку фізичних якостей у дітей середнього дошкільного віку засобами гри . Імідж сучасного педагога, (1(208), 85–89. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-1(208)-85-89