Самовдосконалення викладача в контенті духовно-моральних імператив Григорія Сковороди

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-4(205)-70-75

Ключові слова:

духовність; моральна культура; професіоналізм; викладач; самовдосконалення; досягнення; вправи; навчальні тренінги; гостьова лекція

Анотація

Розкрито сутність самовдосконалення викладача з позиції духовно-моральних імператив Григорія Сковороди. Провідними ідеями відомого філософа і педагога є ідеал загального людського щастя, моральне виховання молоді, вибір справжнього друга, розвиток здатності протистояти аморальним впливам, вибір діяльності відповідно до нахилів людини. Самореалізація викладача в контенті духовно-моральних імператив є особистісним і професійним утворенням, яке поєднує високу мораль і духовність із процесами інформатизації й цифровізації в освітньому процесі з метою самовизначення та самоствердження. Головними орієнтирами саморозвитку викладача є досягнення акме як найвищої точки розквіту потенційних можливостей учасників освітнього простору; підвищення самоефективності в різних видах педагогічної діяльності за рахунок освоєння інноваційних підходів у навчанні та вихованні молоді. З’ясовано шляхи професійного розвитку педагога завдяки тренінгам, гостьових лекцій, співпраці в науково-методичних лабораторіях, використанню інформаційно-комунікаційних технологій. Наведемо поради щодо професійного розвитку педагога в двох площинах, як-от: реалізація акмеологічних ідей та підвищення цифрової компетентності.

Біографії авторів

Жуцзє Дін, Педагогічний коледж для дітей раннього віку

викладачка

Людмила Сергіївна Рибалко, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри освітології та інноваційної педагогіки

Посилання

Білик Н. І. Розвиток учителя-акмепрофесіонала через фестиваль «Золотий фонд уроків Полтавщини». Актуальні проблеми розвитку творчої особистості майбутнього педагога в контексті інтеграції України до єдиного європейського і світового освітнього простору : тези доповідей І Міжнар. наук.-практ. конф. (27–29 жовтня 2021 року) / Глухівський нац. пед. ун-ті ім. Олександра Довженка. Глухів, 2021. С. 85–89. URL: https://drive.google.com/file/d/1ko-toMyXkW_WIlGb8lhTpm7oz3RfQ49/view

Гречаник О. Є., Григораш В. В. Формування акмеологічної компетентності вчителя в системі післядипломної освіти : монографія. Харків : Основа, 2019. 144 с.

Ієвлєв О. М. Професійно-педагогічна мобільність викладача як чинник якості освітнього процесу: теоретичне та експериментальне дослідження. Державне управління: удосконалення та розвиток. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/10_2020/40.pdf (дата звернення: 16.02.2022).

Персоналії в історії національної педагогіки. 22 видатних українських педагоги : підручник для студ. ВНЗ / А. М. Бойко, В. Д. Бардінова та ін., під заг. ред. А. М. Бойко. Київ : ВД «Професіонал», 2004. 576 с.

Пономарь К. М. Професійне самовдосконалення викладача як проблема. URL: file:///C:/Users/Acer/Desktop/7234-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-14520-1-10-20190717.pdf (дата звернення: 10.02.2022).

Рибалко Л. С., Кіріченко О. Г., Труш Г. О. Професійне самовдосконалення викладачів в умовах упровадження дистанційного навчання в закладах вищої освіти. Iнформаційні технології і засоби навчання. 2019. Т. 72, № 4. C. 258–268.

Рибалко Л. С., Черновол-Ткаченко Р. І., Горбачова І. І. Формування професійної мобільності вчителів: акмеологічний підхід, загальна середня освіта. Харків : Основа, 2019. 96 с.

Собченко Т. М., Цінь Шен. Організація змішаного навчання у підготовці майбутнього вчителя в Україні та КНР. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2021. Т. 2, вип. 79. С. 113–117.

References

Bilyk, N. I. (2021). Rozvytok uchytelia-akmeprofesionala cherez festyval «Zolotyi fond urokiv Poltavshchyny» [Development of an acmeprofessional teacher through the festival "Golden Fund of Lessons of Poltava Oblast"]. In Aktualni problemy rozvytku tvorchoi osobystosti maibutnoho pedahoha v konteksti intehratsii Ukrainy do yedynoho yevropeiskoho i svitovoho osvitnoho prostoru [Actual problems of the development of the creative personality of the future teacher in the context of Ukraine's integration into the single European and global educational space]: tezy dopovidei I Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 85-89). Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1ko-toMyXkW_WIlGb8lhTpm7oz3RfQ49/view [in Ukrainian].

Hrechanyk, O. Ye., & Hryhorash. V. V. (2019). Formuvannia akmeolohichnoi kompetentnosti vchytelia v systemi pisliadyplomnoi osvity [Formation of acmeological competence of the teacher in the system of postgraduate education]: monohrafiia. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Iievliev, O. M. Profesiino-pedahohichna mobilnist vykladacha yak chynnyk yakosti osvitnoho: teoretychne ta eksperymentalne doslidzhennia [Professional and pedagogical mobility of a teacher as a factor of educational quality: theoretical and experimental research]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok [Public administration: improvement and development]. Retrieved from http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/10_2020/40.pdf [in Ukrainian].

Boiko, A. M. (Ed.). (2004). Personalii v istorii natsionalnoi pedahohiky. 22 vydatnykh ukrainski pedahohy [Personalities in the history of national pedagogy. 22 outstanding Ukrainian teachers]: pidruchnyk. Kyiv: VD «Profesional» [in Ukrainian].

Ponomar, K. M. Profesiine samovdoskonalennia vykladacha yak problema [Teacher's professional self-improvement as a problem]. Retrieved from file:///C:/Users/Acer/Desktop/7234-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-14520-1-10-20190717.pdf [in Ukrainian].

Rybalko, L. S., Kirichenko, O. H., & Trush, H. O. (2019). Profesiine samovdoskonalennia vykladachiv v umovakh uprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v zakladakh vyshchoi osvity [Professional self-improvement of teachers in the conditions of the introduction of distance learning in institutions of higher education]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 72, 4, 258-268 [in Ukrainian].

Rybalko, L. S., Chernovol-Tkachenko, R. I., & Horbachova, I. I. (2019). Formuvannia profesiinoi mobilnosti vchyteliv: akmeolohichnyi pidkhid, zahalna serednia osvita [Formation of professional mobility of teachers: acmeological approach, general secondary education]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Sobchenko, T. M., & Tsin, Shen. (2021). Orhanizatsiia zmishanoho navchannia u pidhotovtsi maibutnoho vchytelia v Ukraini ta KNR [Organization of blended learning in the preparation of future teachers in Ukraine and the People's Republic of China]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy [Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects], 2, 79, 113-117 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-14

Як цитувати

Дін, Ж., & Рибалко, Л. С. (2023). Самовдосконалення викладача в контенті духовно-моральних імператив Григорія Сковороди . Імідж сучасного педагога, (4(205), 70–75. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-4(205)-70-75

Номер

Розділ

ДОСВІД ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН