Підтримка продуктивності праці педагогів шляхом формування соціально-психологічного клімату в процесі управління персоналом закладу дошкільної освіти

Автор(и)

  • Вікторія Вікторівна Торубара Кременчуцький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 55 Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, Україна https://orcid.org/0000-0003-4581-4246

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-1(202)-41-45

Ключові слова:

socio-psychological climate; educational staff; managerial decisions; interpersonal interaction; collective interaction; leadership style

Анотація

Досліджено поняття «соціально-психологічний клімат» і фактори, що впливають на соціально-психологічний клімат у колективі; визначено вплив позитивного та негативного соціально-психологічного клімату на продуктивність праці педагогів; винайдено шляхи формування та підтримки соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі в процесі управлінської діяльності керівника закладу дошкільної освіти. Автор приділяє увагу міжособистісній та колективній взаємодії педагогів та керівника дошкільного закладу в процесі колективного вирішення педагогічних завдань та аналізує стилі керівництва, їх реалізацію в різних колективах та їх вплив на соціально-психологічний клімат у педагогічному колективі. дошкільна освіта.

Біографія автора

Вікторія Вікторівна Торубара, Кременчуцький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 55 Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області

директор

Посилання

Аксенова И. С., Касаткина Н. С. Формирование благоприятного социально-психологического климата в педагогическом коллективе. Вестник Челябинского государственного педагогического университета. 2013. № 10 (15). С. 83–100.

Карамушка Л. М. Психологія освітнього менеджменту : навч. посіб. Київ : Либідь, 2004. 424 с.

Коломінський Н. Л. Психологія менеджменту в освіті (соціально-психологічний аспект) : монографія. Київ : МАУП, 2000. 286 с.

Комарова В. А. Основні принципи й методи ефективного управління персоналом. Ефективність державного управління : зб. наук. пр. / за заг. ред.: В. С. Загорський, А. В. Ліпенцева. Львів, 2010. Вип. 24. С. 188–195.

Лосева Н. А., Сергейчук О. С. Организационно-педагогические условия формирования благоприятного социально-психологического климата в коллективе дошкольного образовательного учереждения. Концепт : научно-методический электронный журнал. 2015. Т. 13. С. 3481–3485. URL: https://e-koncept.ru/2015/85697.htm.

Молочко М. В. Створення сприятливого соціально-психологічного клімату як передумови ефективної діяльності педагогічного колективу дошкільного закладу. Наукові записки. Педагогіка і психологія. Вінниця, 2002. Вип. 6. С. 36–40.

Москалик Г. Ф. Формування нових правил та норм функціонування освіти: філософські погляди. Постметодика. Актуальні питання сучасної педагогіки. 2017. № 2–3 (127–128). С. 60.

Процесно-структурований менеджмент: методологія та інструментарій : монографія / О. Є. Кузьмін, І. В. Алексєєв, О. Г. Мельник, Н. Я. Петришин та ін. ; за ред. О .Є. Кузьміна. Львів : Растр-7, 2013. 428 с.

Романов А. Д. Дослідження факторів впливу на соціально-психологічну домінанту системи управління персоналом. Науковий вісник Ужгородського університету. Економіка. 2015. Вип. 2. С. 229–233.

Сосновенко Н. Соціально-психологічний клімат педагогічного колективу. Практичний психолог: школа. 2013. № 4. С. 29–32.

References

Aksenova, I. S., & Kasatkina, N. S. (2013). Formirovanie blagopriiatnogo sotcialno-psikhologicheskogo klimata v pedagogicheskom kolektive [Formation of a favorable socio-psychological climate in the teaching staff]. Vestnik Cheliabinskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta [Bulletin of the Chelyabinsk State Pedagogical University], 10 (15), 83-100 [in Russian].

Karamushka, L. M. (2004). Psykholohiia osvitnoho menedzhmentu [Psychology of educational management]: navch. posib. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Kolominskyi, N. L. (2000). Psykholohiia menedzhmentu v osviti (sotsialno-psykholohichnyi aspekt) [Psychology of management in education (socio-psychological aspect)]: monohrafiia. Kyiv: MAUP [in Ukrainian].

Komarova, V. A. (2010). Osnovni pryntsypy y metody efektyvnoho upravlinnia personalom [Basic principles and methods of effective personnel management]. In V. S. Zahorskyi, A. V. Lipentseva (Eds.), Efektyvnist derzhavnoho upravlinnia [Efficiency of public administration]: zb. nauk. pr. (Is. 24, pp. 188-195). Lviv [in Ukrainian].

Loseva, N. A., & Sergeichuk, O. S. (2015). Organizatcionno-pedagogicheskie usloviia formirovaniia blagopriiatnogo sotcialno-psikhologicheskogo klimata v kolektive doshkolnogo obrazovatelnogo ucherezhdeniia [Organizational and pedagogical conditions for the formation of a favorable socio-psychological climate in the team of a preschool educational institution]. Kontcept [Concept], 13, 3481-3485. Retrieved from https://e-koncept.ru/2015/85697.htm [in Russian].

Molochko, M. V. (2002). Stvorennia spryiatlyvoho sotsialno-psykholohichnoho klimatu yak peredumovy efektyvnoi diialnosti pedahohichnoho kolektyvu doshkilnoho zakladu [Creating a favorable socio-psychological climate as a prerequisite for effective activities of the teaching staff of the preschool institution]. In Naukovi zapysky. Pedahohika i psykholohiia [Proceedings. Pedagogy and psychology] (Is. 6, pp. 36-40). Vinnytsia [in Ukrainian].

Moskalyk, H. F. (2017). Formuvannia novykh pravyl ta norm funktsionuvannia osvity: filosofski pohliady [Formation of new rules and norms of education: philosophical views]. Postmetodyka. Aktualni pytannia suchasnoi pedahohiky [Postmethodology. Current issues of modern pedagogy], 2-3 (127-128), 60 [in Ukrainian].

Kuzmin, O. Ye. (Ed.). (2013). Protsesno-strukturovanyi menedzhment: metodolohiia ta instrumentarii [Process-structured management: methodology and tools]: monohrafiia. Lviv: Rastr-7 [in Ukrainian].

Romanov, A. D. (2015). Doslidzhennia faktoriv vplyvu na sotsialno-psykholohichnu dominantu systemy upravlinnia personalom [Research of factors influencing the socio-psychological dominance of the personnel management system]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Ekonomika [Scientific Bulletin of Uzhgorod University. Economy], 2, 229-233 [in Ukrainian].

Sosnovenko, N. (2013). Sotsialno-psykholohichnyi klimat pedahohichnoho kolektyvu [Socio-psychological climate of the teaching staff]. Praktychnyi psykholoh: shkola [Practical psychologist: school], 4, 29-32 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-22

Як цитувати

Торубара, В. В. (2022). Підтримка продуктивності праці педагогів шляхом формування соціально-психологічного клімату в процесі управління персоналом закладу дошкільної освіти . Імідж сучасного педагога, (1(202), 41–45. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-1(202)-41-45

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ