Професійна підготовка майбутнього вчителя в умовах парадигмальних змін

Автор(и)

  • Марія Миколаївна Бойко Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-6(201)-28-31

Ключові слова:

парадигма; освіта; професійна підготовка; підхід; компетентність; майбутній учитель; викладач; заклад вищої освіти

Анотація

Розкрито основні тенденції розвитку системи вищої освіти, актуалізовано проблему професійної підготовки майбутнього вчителя в умовах сучасних змін в освіті, реалізації низки нормативно-правових освітніх документів.

Розкрито зміст та особливості професійної підготовки майбутнього вчителя в контексті гуманістичної, компетентнісної, особистісно-орієнтованої парадигм.

Доведено, що якісна професійна підготовка майбутнього вчителя неможлива без реалізації студентоцентрованого підходу, формування загальних і професійних компетентностей, досягнення здобувачами результатів навчання.

Посилання

Боднар О., Івасів О. Специфіка розвитку експертно-консультативної діяльності в умовах модернізації освіти. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2019. Вип. 34. С. 3–13. URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/article/view/10568/10663

Державний стандарт професійної освіти: теорія і методика : монографія / за ред. Н. Г. Ничкало. Хмельницький : ТУП, 2002. 334 с

Коваль Л. В. Ретроспективний аналіз професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Збірник наукових праць БДПУ. Педагогічні науки. Бердянськ, 2016. Вип. 2. С. 74–82.

Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика реалізації : матеріали метод. семінару / редкол.: В. Г. Кремень, В. І. Луговий, О. І. Ляшенко. Київ : Ін-т обдарованої дитини НАПН України, 2014. Ч. 1. 214 с.

Концепція розвитку педагогічної освіти. 2018. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti

Кучай Т., Кучай О. Забезпечення якості вищої освіти в європейському освітньому просторі. Освітній простір України. 2019. № 16. С. 15–19.

Про вищу освіту: Закон України від 1.07.2014 року № 1556-VII. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Професійний стандарт вчителя. 2021. URL: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv

Професійний стандарт на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти». 2021. URL: https://osvita.ua/doc/files/news/819/81950/610_Vikladachi_zakladiv_vishoyi_osviti.pdf

Савченко О. П. Компетентнісний підхід у вищій школі. URL: http://www.intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n3_2010_st_16/

Boyko Mariya, Turko Olha, Dluhopolsky Oleksandr, Henseruk Halyna. The Quality of Training Future Teachers during the COVID-19 Pandemic: A Case from TNPU. Education Sciences an Open Access Journal by MDPI: Special Issue Higher Education Quality Assurance. 2021. Vol. 11, is. 11. URL: https://www.mdpi.com/2227-7102/11/11/660.

References

Bodnar, O., & Ivasiv, O. (2019). Spetsyfika rozvytku ekspertno-konsultatyvnoi diialnosti v umovakh modernizatsii osvity [The specifics of the development of expert advisory activities in the modernization of education]. Visnyk Lvivskoho universytetu: Seriia pedahohichna [Bulletin of Lviv University: Pedagogical series], 34, 3-13. Retrieved from http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/article/view/10568/10663 [in Ukrainian].

Nychkalo, N. (Ed.). (2002). Derzhavnyi standart profesiinoi osvity: teoriia i metodyka [State standard of vocational education: theory and methodology]. Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Koval, L. V. (2016). Retrospektyvnyi analiz profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Retrospective analysis of professional training of future primary school teachers]. Zbirnyk naukovykh prats BDPU. Pedahohichni nauky [Collection of scientific works of the Belarusian State Pedagogical University. Pedagogical sciences], 2, 74-82 [in Ukrainian].

Kremen, V. H., Luhovyi, V. I., & Liashenko, O. I. (Eds.). (2014). Kompetentnisnyi pidkhid v osviti: teoretychni zasady i praktyka realizatsii [Competence approach in education: theoretical principles and implementation practice]: materialy metod. seminaru. Kyiv: In-t obdarovanoi dytyny NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity [The concept of development of pedagogical education]. (2018). Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].

Kuchai, T., & Kuchai, O. (2019). Zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity v yevropeiskomu osvitnomu prostori. [Ensuring the quality of higher education in the European educational space]. Osvitnii prostir Ukrainy [Educational space of Ukraine],16, 15-19 [in Ukrainian]

Pro vyshchu osvitu [Law of Ukraine]: Zakon Ukrainy. Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Profesiinyi standart vchytelia [Professional standard of a teacher]. (2021). Retrieved from https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv [in Ukrainian].

Profesiinyi standart na hrupu profesii «Vykladachi zakladiv vyshchoi osvity» [Professional standard for the group of professions "Teachers of higher education institutions"]. (2021). Retrieved from https://osvita.ua/doc/files/news/819/81950/610_Vikladachi_zakladiv_vishoyi_osviti.pdf [in Ukrainian].

Savchenko, O. P. Kompetentnisnyi pidkhid u vyshchii shkoli [Competence approach in higher education]. Retrieved from http://www.intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n3_2010_st_16/ [in Ukrainian].

Boyko, M., Turko, O., Dluhopolsky, O., Henseruk, H. (2021). The Quality of Training Future Teachers during the COVID-19 Pandemic: A Case from TNPU. Education Sciences an Open Access Journal by MDPI: Special Issue Higher Education Quality Assurance, 11, 11. Retrieved from https://www.mdpi.com/2227-7102/11/11/660.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-04

Як цитувати

Бойко, М. М. (2022). Професійна підготовка майбутнього вчителя в умовах парадигмальних змін . Імідж сучасного педагога, (6(201), 28–31. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-6(201)-28-31