Сутність медіаосвітніх моделей провідних країн Європи

Автор(и)

  • Олена Миколаївна Биндас ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» http://orcid.org/0000-0003-4213-5563

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-3(198)-11-15

Ключові слова:

медіаосвіта, медіаосвітня модель, освітня програма, поняття, концептуальна основа, Європа

Анотація

Розглядається сутність і зміст медіаосвітніх моделей Л. Мастермана, А. Сілверблета, К. Безелгет, Д. Букінгема і Е. Харта, а також Дж. Поттера. 

Метою розвідки є характеристика теоретичних засад медіаосвіти та аналіз базових моделей медіаосвіти провідних європейських країн із тим, щоб у подальшому розробити медіаосвітню модель для формування медіаграмотності та медіакомпетентності майбутніх учителів іноземної мови в Україні. 

У ході роботи автор доходить висновку, що найтиповішими є медіаосвітні моделі, що являють собою синтез соціокультурної, освітньо-інформаційної та практико-утилітарної моделей. При цьому медіаосвітні моделі, на кшталт британських, на даний час мають найбільше поширення та підтримку в більшості країн світу, зокрема в Україні.

Біографія автора

Олена Миколаївна Биндас, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»

кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри романо-германської філології

Посилання

Биндас О. М. Специфіка понять «медіаграмотність», «медіакомпетентність» та «медіаосвіта» в підготовці вчителів іноземних мов. Освіта та педагогічна наука. 2020. № 3 (175). С. 20–30.

Лещенко П. А. Розвиток цифрового ігро-центрованого навчання в освітньому просторі США. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2018. № 3 (180). С. 40–44.

Устименко Т. А. Оцінка медіасередовища закладу освіти як початок дорожньої карти з розвитку медіаграмотності. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2019. № 5 (188). С. 12–16.

Шейбе С., Рогоу Ф. Медіаграмотність : підручник для вчителів / пер. з англ. С. Дьома; за заг. ред.: В. Ф. Іванова, О. В. Волошенюк. Київ : Центр Вільної Преси, Академія Української Преси, 2017. 319 с.

Bazalgette C., Bevort E., Savino J. (Eds.) Media Education Worldwide. Paris: UNESCO, 1992. 256 p.

Masterman L. A Rational for Media Education. In Kubey, R. (Ed.), Media Literacy in the Information Age. New Brunswick and London: Transaction Publishers, 1997. P. 15–68.

Potter J. Media Literacy. Thousand Oaks ; London : Sage Publication, 2001. 423 p.

Silverblatt A. Media Literacy. Westport, Connecticut ; London : Praeger, 2001. 449 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-15

Як цитувати

Биндас, О. М. (2021). Сутність медіаосвітніх моделей провідних країн Європи. Імідж сучасного педагога, (3(198), 11–15. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-3(198)-11-15