Контент-орієнтована інтеграція як ефективна форма навчання молодших школярів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-6(195)-79-81

Ключові слова:

інтеграція, інтегроване навчання, контент-орієнтована інтеграція, тематична інтеграція

Анотація

Розглядається контент-орієнтована інтеграція як ефективний метод роботи зі здобувачами освіти у початковій школі. У результаті аналізу наукових праць було уточнено сутність поняття «інтеграція», її значення в освітньому процесі. Проаналізовано різноманіття видів інтеграції, де детальніше була розглянута тематична інтеграція, або контент-орієнтована інтеграція (процес зближення і поєднання різних навчальних предметів). Також визначено умови, за яких процес інтеграції буде результативним та ефективним, головне, щоб об’єкти дослідження були однакові або досить близькі. Доведено, що контент-орієнтована інтеграція дає змогу учням сприймати навколишній світ як цілу систему, тому навчання для дітей стає цікавішим і новий матеріал засвоюється легше.

Біографії авторів

Ірина Борисівна Тимофєєва, Маріупольський державний університет

кандитатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки та освіти

Анастасія Костянтинівна Дядечко, Маріупольський державний університет

студентка

Посилання

Гилязова О. Г. Интеграция содержания как средство совершенствования процесса обучения в сельской школе. Инновационные процессы в сельских образовательных учреждениях : материалы обл. науч.-практ. конф. Киров : ИУУ, 1997. С. 71–72.

Ільченко В. Р. Інтеграція змісту освіти та сучасні проблеми загальноосвітньої школи. Імідж сучасного педагога. 2002. № 2 (21). С. 2–3.

Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підходи (Ч. 2). 2017. URL: https://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-2/ (дата звернення: 15.09.2020).

Інтерактивний посібник «Глосарій». 2018. URL: https://edera.gitbook.io/glossary/integraciya/tematychne_navchannia (дата звернення: 15.09.2020).

Концепція Нової української школи. 2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 15.09.2020).

Нова українська школа: порадник для вчителя / за ред. Н. М. Бібік. Київ : Літера ЛТД. 2018.

Петрук О. М. Проблема інтегрованого підходу до процесу навчання в науковій літературі. Педагогічний дискурс. 2010. Вип. 8. С. 178–179.

Планування тематичного тижня. Част. 3. Онлайн-курс для вчителів початкової школи. 2018. URL: https://www.youtube.com/watch?v=SqKou8y7L5U&t=41s (дата звернення: 15.09.2020).

Стовба Н. Г. Інтегровані уроки як засіб формування у учнів початкової школи цілісної картини світу. Технології інтеграції змісту освіти : зб. наук. праць за матеріалами всеукр. наук.-практ. конф. Полтава, 2017. С. 89–91.

Тематичні дні у 1-му класі. II семестр / авт.-упоряд. Н. А. Жиганюк, О. В. Кирилова, І. В. Кодола, О. В. Стеценко, О. П. Чорнобай, А. С. Яковенко. Харків : Основа, 2018. 143 с.

Хващевська О., Заміуська О. Сучасні педагогічні технології підготовки майбутнього вчителя початкової школи в контексті НУШ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. Слов’янськ, 2018. Вип. 8. С. 57–59.

Якименко С. І. Універсальність педагогічного новаторства: інтегрована особистісно-орієнтована технологія в закладах освіти : навч.-метод. посіб.: у 2 ч. Кам’янець-Подільський : Рута, 2019.

References

Hyliazova, O. H. (1997). Intehratsyia soderzhanyia kak sredstvo sovershenstvovanyia protsessa obuchenyia v selskoi shkole [Integration of content as a means of improving the learning process in rural schools]. In Innovatcionnye protcessy v selskikh obrazovatelnykh uchrezhdeniiakh [Innovative processes in rural educational institutions]: materialy obl. nauch.-prakt. konf. (pp. 71-72). Kirov: YUU [in Russian].

Ilchenko, V. R. (2002). Intehratsiia zmistu osvity ta suchasni problemy zahalnoosvitnoi shkoly [Integration for the wisdom of learning about the current problems of the home school]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 2 (21), 2-3 [in Ukrainian].

Intehrovane navchannia: tematychnyi i diialnisnyi pidkhody [Integrated learning: thematic and activity approaches]. (2017). (P. 2). Retrieved from https://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-2/ [in Ukrainian].

Interaktyvnyi posibnyk «Hlosarii» [Interactive guide «Glossary»]. (2018). Retrieved from https://edera.gitbook.io/glossary/integraciya/tematychne_navchannia [in Ukrainian].

Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly [The concept of the New Ukrainian School]. (2016). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf[in Ukrainian].

Bibik, N. M. (Ed.). (2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: a guide for teachers]. Kyiv: Litera LTD [in Ukrainian].

Petruk, O. M. (2010). Problema intehrovanoho pidkhodu do protsesu navchannia v naukovii literature [The problem of an integrated approach to the learning process in the scientific literature]. Pedahohichnyi dyskurs [Pedagogical discourse], 8, 178-179 [in Ukrainian].

Planuvannia tematychnoho tyzhnia. Chastyna 3. Onlain-kurs dlia vchyteliv pochatkovoi shkoly [Thematic week planning. Part 3. Online course for primary school teachers]. (2018). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=SqKou8y7L5U&t=41s [in Ukrainian].

Stovba, N. H. (2017). Intehrovani uroky yak zasib formuvannia u uchniv pochatkovoi shkoly tsilisnoi kartyny svitu [Integrated lessons as a means of forming a holistic picture of the world for primary school students]. In Tekhnolohii intehratsii zmistu osvity [Technologies of integration of educational content] (pp. 89-91). Poltava [in Ukrainian].

Zhyhaniuk, N. A., Kyrylova, O. V., Kodola, I. V., Stetsenko, O. V., Chornobai, O. P., & Yakovenko, A. S. (2018). Tematychni dni u 1-mu klasi. II semestr [Themed days in the 1st grade. II semester]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Khvashchevska, O., & Zamiuska. O. (2018). Suchasni pedahohichni tekhnolohii pidhotovky maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly v konteksti NUSh [Modern pedagogical technologies of training future primary school teachers in the context of NUS]. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty [Teacher professionalism: theoretical and methodological aspects], 8, 57-59 [in Ukrainian].

Yakymenko, S. I. (2019). Universalnist pedahohichnoho novatorstva: intehrovana osobystisno-oriientovana tekhnolohiia v zakladakh osvity [Versatility of pedagogical innovation: integrated personality-oriented technology in educational institutions]: navch.-metod. posib. Kamianets-Podilskyi: Ruta [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-11

Як цитувати

Тимофєєва, І. Б., & Дядечко, А. К. (2020). Контент-орієнтована інтеграція як ефективна форма навчання молодших школярів. Імідж сучасного педагога, (6(195), 79–81. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-6(195)-79-81