Вектори підвищення якості професійної підготовки фахівців у сучасних умовах
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-3(192)-5-10Ключові слова:
якість освіти, критерії якості освіти, реформування освіти, компетентнісний підхід, творча особистість, персоніфікація, силлабус навчальної дисципліни, стейкхолдерАнотація
Проблема підвищення якості професійної підготовки кваліфікованих фахівців у сучасних умовах активно обговорюється вітчизняною педагогічною спільнотою, насамперед, у зв'язку з існуванням основної проблеми вищої професійної освіти – невідповідністю якості підготовки кваліфікованих кадрів потребам особи, національної економіки та суспільства. Інтеграційний освітній процес із упровадження європейських норм і стандартів в освіті і науці України вимагає необхідність модернізації вітчизняної професійної освіти, створення такої моделі освітнього процесу, в якій би оптимально поєдналися кращі вітчизняні й зарубіжні традиції.
Зміст статті спрямовано на: обґрунтування науково-методичних основ якісного забезпечення освітнього процесу у закладах професійної (професійно-технічної) освіти на основі компетентнісного та персоніфікованого підходів; висвітлення практики провідних вітчизняних закладів вищої освіти з розроблення та впровадження в освітній процес професійної підготовки силлабусів навчальних дисциплін – персоніфікованих програм педагога для навчання здобувачів освіти; залучення до підготовки кваліфікованих фахівців стейкхолдерів – так званих груп інтересів або груп впливу. Аналіз перспективного досвіду діяльності вітчизняних закладів вищої (професійної) освіти дає можливість окреслити вектори підвищення якості професійної підготовки у сучасних умовах.
Посилання
Кінаш І. П. Якість освіти як результат, процес та освітня система. Науковий вісник НЛТУ України : зб. наук.-техн. праць. Львів : РВВ НЛТУ України, 2011. Вип. 21.5. С. 363–368.
Методичний супровід навчальної дисципліни «Теорія та практика кримінально-правової кваліфікації»: рівень вищ. освіти – другий (магістерський) рівень: ступінь вищ. освіти – магістр: галузь знань – 08 «Право»: спец. – 081 «Право» / за заг. ред. О. В. Ус. Харків : Право, 2018. 166 с.
Мурашко М. І., Назарко С. О. Формування моделі оцінювання якості вищої освіти і можливість її реалізації в системі підготовки фахівців. Вісник Чернігівського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки : зб. наук. праць. Чернігів : ЧДТУ, 2010. № 43. С. 122–131.
Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року : Указ Президента України від 25.06.13 року № 344/2013. URL: www.ligazakon.ua.
Терминологический словарь в области управления качеством высшего и среднeго профессионального образования. Санкт-Петербург : Изд-во СПбГЭТУ "Лети", 2005. 63 с.
Чепак В. Університет як стейкхолдер-компанія: потреба чи необхідність? Освіта і суспільство. Серія: Новий колегіум. 2017. № 1. С. 14–17.
Шевчук С. С. Реалізація сучасних освітніх практик у професійну підготовку фахівців сфери обслуговування : навч.-метод. посіб. Біла Церква : БІНПО ДВНЗ «УМО» НАПНУ. 2018. 139 с.
References
Kinash, I. P. (2011). Yakist osvity yak rezultat, protses ta osvitnia systema [Quality of education as a result, process and educational system]. In Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy [Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine]: zb. nauk.-tekhn. prats (Is. 21.5, pp. 363-368). Lviv: RVV NLTU Ukrainy [in Ukrainian].
Us, O. V. (Ed.). (2018). Metodychnyi suprovid navchalnoi dystsypliny “Teoriia ta praktyka kryminalno-pravovoi kvalifikatsii” [Methodical support of the discipline "Theory and practice of criminal law qualification"]: riven vyshch. osvity – druhyi (mahisterskyi) riven : stupin vyshch. osvity – mahistr : haluz znan – 08 «Pravo» : spets. – 081 «Pravo». Kharkiv: Pravo [in Ukrainian].
Murashko, M. I., & Nazarko, S. O. (2010). Formuvannia modeli otsiniuvannia yakosti vyshchoi osvity i mozhlyvist yii realizatsii v systemi pidhotovky fakhivtsiv [Formation of a model for assessing the quality of higher education and the possibility of its implementation in the training system]. In Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky [Bulletin of Chernihiv State Technological University. Series: Economic sciences:]: zb. nauk. prats (No. 43, pp. 122-131). Chernihiv: ChDTU. [in Ukrainian].
Pro Natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku [On the National Strategy for the Development of Education in Ukraine until 2021]: Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 25.06.13 roku № 344/2013. Retrieved from www.ligazakon.ua [in Ukrainian].
Terminologicheskii slovar v oblasti upravleniia kachestvom vysshego i srednego professionalnogo obrazovaniia [Terminological dictionary in the field of quality management of higher and secondary vocational education]. (2005). Sankt-Peterburg: Izd-vo SPbGETU "Leti" [in Russian].
Chepak, V. (2017). Universytet yak steikkholder-kompaniia: potreba chy neobkhidnist? [University as a stakeholder company: need or necessity?]. Osvita i suspilstvo. Seriia: Novyi kolehium [Education and society. Series: New Collegium], 1, 14-17 [in Ukrainian].
Shevchuk, S. S. (2018). Realizatsiia suchasnykh osvitnikh praktyk u profesiinu pidhotovku fakhivtsiv sfery obsluhovuvannia [Implementation of modern educational practices in the training of service professionals]: navch.-metod. posib. Bila Tserkva: BINPO DVNZ «UMO» NAPNU [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).