Готовність керівника закладу освіти до самостійної фінансово-господарської діяльності як умова забезпечення якісної діяльності закладу

Автор(и)

  • Геннадій Федорович Москалик Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Департамент освіти виконкому Кременчуцької міської ради Полтавської області, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3224-4571

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-3(192)-11-14

Ключові слова:

розпорядник коштів нижчого рівня, керівник закладу, директор школи, кваліфікаційні вимоги, самостійна фінансово-господарська діяльність, фінансово-бюджетна дисципліна, закупівельні процедури

Анотація

Автор дослідження аналізує проблеми низького рівня готовності керівника закладу освіти до самостійної фінансово-господарської діяльності як однієї з умов забезпечення якісної діяльності закладу. Розглянувши в деталях проблеми, з якими стикається керівник закладу освіти при організації роботи закладу в умовах самостійної фінансово-господарської діяльності як розпорядника коштів нижчого рівня, автором розроблено рекомендації для усунення в подальшому виявлених недоліків, недопущення порушень фінансово-бюджетної дисципліни та заходи для підготовки керівника до самостійної фінансово-господарської діяльності.

Біографія автора

Геннадій Федорович Москалик, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Департамент освіти виконкому Кременчуцької міської ради Полтавської області, Україна

доктор філософських наук, професоакадемік Української академії наук, професор кафедри психології, педагогіки та філософії, директор, академік Української академії наук 

Посилання

Бачинська Є. М. Підготовка директорів закладів освіти до управлінської діяльності в системі післядипломної освіти. Народна освіта. 2018. № 1. С. 32–46.

Ворон О. Методологічні аспекти зростання професійного потенціалу керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Нова педагогічна думка. 2014. № 4. С. 7–10.

Державне управління: філософські, світоглядні та методологічні проблеми : монографія / за ред. В. М. Князєва. Київ : Вид-во НАДУ : Міленіум, 2003. 320 с.

Клокар Н. Розвиток професійних компетентностей керівників місцевих органів управління освітою в умовах децентралізації влади. ROCZNIK POLSKO-UKRAIŃSKI. 2016. T. XVIII. S. 399–414.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. Київ : К.І.С., 2004. 112 с.

Москалик Г. Ф. Знання та уміння керівника школи як показник рівня його компетентності у перші роки роботи. Імідж сучасного педагога. 2016. № 3. С. 11–13.

Москалик Г. Правове забезпечення управлінської діяльності менеджера: теоретичний аспект. URL: http://www.google.com.ua/search.

Москалик Г. Ф. Пріоритети розвитку полікультурної освіти Кременчука в умовах модернізації української школи. Модернізація змісту освіти в контексті полікультурного середовища» (до 100-річчя Національної академії наук України) : матеріали І Міжнар. наук.-практ. конф., (Кременчук, 23-24 листоп. 2017 р.). Кременчук, 2017. С. 28–30.

Паращенко Л. І. Проблеми організаційного розвитку загальноосвітніх навчальних закладів у сприйнятті директорів шкіл. Правничий вісник Університету КРОК. 2014. № 18. С. 95–103.

Равен Д. Педагогическое тестирование: Проблемы, заблуждения, перспективы. Москва : Когито-Центр, 1999. 124 с.

Федяева Н. С. Современные требования к подготовке менеджеров образования: экономический контекст. Педагогические науки. 2017. Т. 1, № 78. С. 187–191.

References

Bachynska, Ye. M. (2018). Pidhotovka dyrektoriv zakladiv osvity do upravlinskoi diialnosti v systemi pisliadyplomnoi osvity [Preparation of directors of educational institutions for managerial activity in the system of postgraduate education]. Narodna osvita [Public education], 1, 32-46 [in Ukrainian].

Voron, O. (2014). Metodolohichni aspekty zrostannia profesiinoho potentsialu kerivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Methodological aspects of growth of professional potential of heads of general educational institutions]. Nova pedahohichna dumka [New pedagogical thought], 4, 7-10 [in Ukrainian].

Kniaziev, V. M. (Ed.). (2003). Derzhavne upravlinnia: filosofski, svitohliadni ta metodolohichni problemy [Public administration: philosophical, ideological and methodological problems]: monohrafiia. Kyiv: Vyd-vo NADU: Milenium [in Ukrainian].

Klokar, N. (2016). Rozvytok profesiinykh kompetentnostei kerivnykiv mistsevykh orhaniv upravlinnia osvitoiu v umovakh detsentralizatsii vlady [Development of professional competencies of heads of local education authorities in the context of decentralization of power]. ROCZNIK POLSKO-UKRAIŃSKI, XVIII, 399-414 [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (Ed.). (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives: Library on educational policy]. Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Moskalyk, H. F. (2016). Znannia ta uminnia kerivnyka shkoly yak pokaznyk rivnia yoho kompetentnosti u pershi roky roboty [Knowledge and skills of the school principal as an indicator of the level of his competence in the first years of work]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 3, 11-13 [in Ukrainian].

Moskalyk, H. Pravove zabezpechennia upravlinskoi diialnosti menedzhera: teoretychnyi aspekt [Legal support of managerial activity: theoretical aspect]. Retrieved from http://www.google.com.ua/search [in Ukrainian].

Moskalyk, H. F. (2017). Priorytety rozvytku polikulturnoi osvity Kremenchuka v umovakh modernizatsii ukrainskoi shkoly [Priorities of development of multicultural education of Kremenchuk in the conditions of modernization of the Ukrainian school]. In Modernizatsiia zmistu osvity v konteksti polikulturnoho seredovyshcha» (do 100-richchia Natsionalnoi akademii nauk Ukrainy) [Modernization of the content of education in the context of a multicultural environment "(to the 100th anniversary of the National Academy of Sciences of Ukraine)]: materialy I Mizhnar. nauk.-prakt. konf., (Kremenchuk, 23-24 lystop. 2017 r.) (pp. 28-30). Kremenchuk [in Ukrainian].

Parashchenko, L. I. (2014). Problemy orhanizatsiinoho rozvytku zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv u spryiniatti dyrektoriv shkil [Problems of organizational development of secondary schools in the perception of school principals]. Pravnychyi visnyk Universytetu KROK [Legal Bulletin of KROK University], 18, 95-103 [in Ukrainian].

Raven, D. (1999). Pedagogicheskoe testirovanie: Problemy, zabluzhdeniia, perspektivy [Pedagogical testing: Problems, misconceptions, prospects]. Moskva: Kogito-Tcentr [in Russian].

Fediaeva, N. S. (2017). Sovremennye trebovaniia k podgotovke menedzherov obrazovaniia: ekonomicheskii kontekst [Modern requirements for the training of education managers: the economic context]. Pedagogicheskie nauki [Pedagogical sciences], 1, 78, 187-191 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-07

Як цитувати

Москалик, Г. Ф. (2020). Готовність керівника закладу освіти до самостійної фінансово-господарської діяльності як умова забезпечення якісної діяльності закладу. Імідж сучасного педагога, (3(192), 11–14. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-3(192)-11-14