Аналіз формування творчого потенціалу майбутніх лікарів (комплексний підхід)
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-38-42Ключові слова:
сформованість, творчий потенціал, студенти-медики, педагогічний експеримент, мотивація, креативністьАнотація
Проаналізовано педагогічні шляхи формування творчого потенціалу майбутніх лікарів, охарактеризовано деталі експерименту щодо діагностування рівня сформованості майбутніх лікарів. Доведено, що творчий потенціал майбутнього лікаря є інтегративною якістю, яка відбивається за мірою можливостей актуалізації сутнісних творчих сил особистості в реальній перетворювальної практиці.
Дослідження спрямовано на аналіз формування творчого потенціалу в майбутніх лікарів, на висвітлення результатів проведення формувального етапу педагогічного експерименту з формування творчого потенціалу майбутніх лікарів у процесі навчання в медичному закладі вищої освіти.
Посилання
Аверин В. А. Психология в структуре высшего медицинского образования : автореф. дис. ... д-ра психол. наук. Санкт-Петербург, 1997. 39 с.
Дернер К. Хороший врач : учебник основной позиции врача / пер. с нем. И. Я. Сапожниковой. Москва : Алетейя, 2006. 544 с.
Дяченко М. Д. Наукова інтерпретація ідеї розвитку творчого потенціалу майбутніх фахівців: історичний аспект. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / гол. ред. Т. І. Сущенко. Запоріжжя. 2015. Вип. 45 (98). С. 9–18.
Дяченко М. Д. Теоретичні засади розвитку творчого потенціалу майбутніх фахівців професій типу «людина-людина». Український психолого-педагогічний науковий збірник. 2014. № 3 (03). С. 62–68.
Кудрявая Н. В., Уколова Е. М., Молчанов А. С., Смирнова Н. Б., Зорин К. В. Врач-педагог в изменяющемся мире: традиции и новации. Москва : ГОУ ВУНМЦ МЗ РФ, 2001. 304 с.
Левченко Т. І. Розвиток освіти та особистості. Вінниця : Нова Книга, 2002. 510 с.
Слухенська Р. В. Фактори активізації духовно-творчого потенціалу особистості студента вищого медичного навчального закладу під час професійної підготовки. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / гол. ред. Т. І. Сущенко. Запоріжжя, 2014. Вип. 39 (92). С. 535–540.
Сущенко А. В. Важные тенденции в профессиональной деятельности преподавателей высшей школы. Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. 2013. № 3. С. 70–76.
Шлычков А. В. Клиническое мышление и врачевание. Международный журнал экспериментального образования. 2010. №7. URL : http://cyberleninka.ru/article/n/klinicheskoe-myshlenie-i-vrachevanie.
References
Averin, V. A. (1997). Psikhologiia v strukture vysshego meditcinskogo obrazovaniia (Extended abstract of D diss.). Sankt-Peterburg [in Russian].
Derner, K. (2006). Khoroshii vrach : uchebnik osnovnoi pozitcii vracha. Moskva: Aleteiia [in Russian].
Diachenko, M. D. (2015). Naukova interpretatsiia idei rozvytku tvorchoho potentsialu maibutnikh fakhivtsiv: istorychnyi aspekt. In Sushchenko, T. I. (Ed.). Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh (Is. 45 (98), pp. 9–18). Zaporizhzhia [in Ukrainian].
Diachenko, M. D. (2014). Teoretychni zasady rozvytku tvorchoho potentsialu maibutnikh fakhivtsiv profesii typu «liudyna-liudyna». Ukrainskyi psykholoho-pedahohichnyi naukovyi zbirnyk, 3 (03), 62–68 [in Ukrainian].
Kudriavaia, N. V., Ukolova, E. M., Molchanov, A. S. … & Zorin K. V. (2001). Vrach-pedagog v izmeniaiushchemsia mire: traditcii i novatcii. Moskva: GOU VUNMTc MZ RF [in Russian].
Levchenko, T. I. (2002). Rozvytok osvity ta osobystosti. Vinnytsia: Nova Knyha [in Ukrainian].
Slukhenska, R. V. (2014). Faktory aktyvizatsii dukhovno-tvorchoho potentsialu osobystosti studenta vyshchoho medychnoho navchalnoho zakladu pid chas profesiinoi pidhotovky. In Sushchenko, T. I. (Ed.), Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh (Is. 39 (92), pp. 535–540). Zaporizhzhia [in Ukrainian].
Sushchenko, A. V. (2013). Vazhnye tendentcii v professionalnoi deiatelnosti prepodavatelei vysshei shkoly. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy: filosofiia, psykholohiia, pedahohika, sotsiolohiia, 3, 70–76.
Shlychkov, A. V. (2010). Klinicheskoe myshlenie i vrachevanie. Mezhdunarodnyi zhurnal eksperimentalnogo obrazovaniia, 7. Retrieved from http://cyberleninka.ru/article/n/klinicheskoe-myshlenie-i-vrachevanie [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).