DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-38-42

Аналіз формування творчого потенціалу майбутніх лікарів (комплексний підхід)

Руслана Василівна Слухенська, Яна Григорівна Іванушко, Ірина Саркисівна Мурадханян

Анотація


Проаналізовано педагогічні шляхи формування творчого потенціалу майбутніх лікарів, охарактеризовано деталі експерименту щодо діагностування рівня сформованості майбутніх лікарів. Доведено, що творчий потенціал майбутнього лікаря є інтегративною якістю, яка відбивається за мірою можливостей актуалізації сутнісних творчих сил особистості в реальній перетворювальної практиці.

Дослідження спрямовано на аналіз формування творчого потенціалу в майбутніх лікарів, на висвітлення результатів проведення формувального етапу педагогічного експерименту з формування творчого потенціалу майбутніх лікарів у процесі навчання в медичному закладі вищої освіти.


Ключові слова


сформованість; творчий потенціал; студенти-медики; педагогічний експеримент; мотивація; креативність

Повний текст:

PDF

Посилання


Аверин В. А. Психология в структуре высшего медицинского образования : автореф. дис. ... д-ра психол. наук. Санкт-Петербург, 1997. 39 с.

Дернер К. Хороший врач : учебник основной позиции врача / пер. с нем. И. Я. Сапожниковой. Москва : Алетейя, 2006. 544 с.

Дяченко М. Д. Наукова інтерпретація ідеї розвитку творчого потенціалу майбутніх фахівців: історичний аспект. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / гол. ред. Т. І. Сущенко. Запоріжжя. 2015. Вип. 45 (98). С. 9–18.

Дяченко М. Д. Теоретичні засади розвитку творчого потенціалу майбутніх фахівців професій типу «людина-людина». Український психолого-педагогічний науковий збірник. 2014. № 3 (03). С. 62–68.

Кудрявая Н. В., Уколова Е. М., Молчанов А. С., Смирнова Н. Б., Зорин К. В. Врач-педагог в изменяющемся мире: традиции и новации. Москва : ГОУ ВУНМЦ МЗ РФ, 2001. 304 с.

Левченко Т. І. Розвиток освіти та особистості. Вінниця : Нова Книга, 2002. 510 с.

Слухенська Р. В. Фактори активізації духовно-творчого потенціалу особистості студента вищого медичного навчального закладу під час професійної підготовки. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / гол. ред. Т. І. Сущенко. Запоріжжя, 2014. Вип. 39 (92). С. 535–540.

Сущенко А. В. Важные тенденции в профессиональной деятельности преподавателей высшей школы. Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. 2013. № 3. С. 70–76.

Шлычков А. В. Клиническое мышление и врачевание. Международный журнал экспериментального образования. 2010. №7. URL : http://cyberleninka.ru/article/n/klinicheskoe-myshlenie-i-vrachevanie.

References

Averin, V. A. (1997). Psikhologiia v strukture vysshego meditcinskogo obrazovaniia (Extended abstract of D diss.). Sankt-Peterburg [in Russian].

Derner, K. (2006). Khoroshii vrach : uchebnik osnovnoi pozitcii vracha. Moskva: Aleteiia [in Russian].

Diachenko, M. D. (2015). Naukova interpretatsiia idei rozvytku tvorchoho potentsialu maibutnikh fakhivtsiv: istorychnyi aspekt. In Sushchenko, T. I. (Ed.). Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh (Is. 45 (98), pp. 9–18). Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Diachenko, M. D. (2014). Teoretychni zasady rozvytku tvorchoho potentsialu maibutnikh fakhivtsiv profesii typu «liudyna-liudyna». Ukrainskyi psykholoho-pedahohichnyi naukovyi zbirnyk, 3 (03), 62–68 [in Ukrainian].

Kudriavaia, N. V., Ukolova, E. M., Molchanov, A. S. … & Zorin K. V. (2001). Vrach-pedagog v izmeniaiushchemsia mire: traditcii i novatcii. Moskva: GOU VUNMTc MZ RF [in Russian].

Levchenko, T. I. (2002). Rozvytok osvity ta osobystosti. Vinnytsia: Nova Knyha [in Ukrainian].

Slukhenska, R. V. (2014). Faktory aktyvizatsii dukhovno-tvorchoho potentsialu osobystosti studenta vyshchoho medychnoho navchalnoho zakladu pid chas profesiinoi pidhotovky. In Sushchenko, T. I. (Ed.), Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh (Is. 39 (92), pp. 535–540). Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Sushchenko, A. V. (2013). Vazhnye tendentcii v professionalnoi deiatelnosti prepodavatelei vysshei shkoly. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy: filosofiia, psykholohiia, pedahohika, sotsiolohiia, 3, 70–76.

Shlychkov, A. V. (2010). Klinicheskoe myshlenie i vrachevanie. Mezhdunarodnyi zhurnal eksperimentalnogo obrazovaniia, 7. Retrieved from http://cyberleninka.ru/article/n/klinicheskoe-myshlenie-i-vrachevanie [in Russian].




Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

ISSN 2522-9729 (online)

Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна — Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна.