Методичні засади навчання в університетах третього віку: польський досвід

Автор(и)

  • Вікторія Вікторівна Гришко Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України http://orcid.org/0000-0002-2682-8143

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-49-51

Ключові слова:

університет третього віку, навчання дорослих, польський досвід, навчання впродовж життя

Анотація

Старіння суспільства є загальновизнаним явищем завдяки науково-технічній революції, прогресу в медицині та великому бажанню дорослого населення навчатись. В умовах невпинного розвитку освітніх систем у світі відповідно до зростання запитів суспільства збільшується кількість освітніх і соціальних інституцій, де люди старшого віку мають змогу здобути знання, оволодіти новими навичками та компетентностями, брати участь у навчальному та розвивальному процесах, адаптуватись до нових соціально-економічних змін. Університети третього віку є поширеною формою навчання впродовж життя. Усі країни Європи (в тому числі й Республіка Польща) прагнуть зробити період «третьої весни» часом повноцінного, радісного і активного життя. Програми університетів третього віку включають інтелектуальну, психологічну, соціальну та фізичну активність, пропонують лекції, семінари, заняття з іноземної мови, гуртки за інтересами, заняття в тренажерних залах, зустрічі з видатними людьми, екскурсії та подорожі. Стратегії розвитку та бюджети враховують необхідність забезпечення наукової та матеріально-технічної підтримки університетів третього віку з метою забезпечення високого рівня освіти літніх людей та активної участі в житті громадянського суспільства.

Біографія автора

Вікторія Вікторівна Гришко, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України

аспірант

Посилання

Михальчук О. Польський досвід організації навчання дорослих. Молодь і ринок. 2015. № 9 (128). С. 82–86.

Czerniawska O. Uniwersytet Trzeciego Wieku, 30 lat dzia- łania. Przemiany, dylematy i oczekiwania w epoce ponowoczesnej. Stopińska-Pajak (red.), Edukacja wobec starości – tradycja i współczesność / Wydawnictwo Uniwersytetu Ślaskiego. Katowice : 2009. S. 97–113.

Zapedowska K. Pogodna starość – czy to mozliwe? Działania podejmowane na rzecz aktywizacji osób starszych. Wieczorowska-Tobis K., Talarska D. (red.), Pozytywna starość / Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, 2010. S. 56–65.

Kaczmarczyk M., Trafiałek E. Aktywizacja osób w starszym wieku jako szansa na pomyślne starzenie. Gerontologia Polska. 2007. No 4 (15). S. 116–118.

References

Mykhalchuk, O. (2015). Polskyi dosvid orhanizatsii navchannia doroslykh. Molod i rynok, 9 (128), 82–86 [in Ukrainian].

Czerniawska, O. (2009). Uniwersytet Trzeciego Wieku, 30 lat dzia- łania. Przemiany, dylematy i oczekiwania w epoce ponowoczesnej. In Stopińska-Pajak (Ed.), Edukacja wobec starości – tradycja i współczesność (pp. 97–113). Katowice [in Polish].

Zapedowska, K. (2010). Pogodna starość – czy to mozliwe? Działania podejmowane na rzecz aktywizacji osób starszych. In Wieczorowska-Tobis, K., & Talarska, D. (Eds.), Pozytywna starość (pp. 56–65). Poznań [in Polish].

Kaczmarczyk, M., & Trafiałek, E. (2007). Aktywizacja osób w starszym wieku jako szansa na pomyślne starzenie. Gerontologia Polska, 4(15), 116–118 [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-15

Як цитувати

Гришко, В. В. (2019). Методичні засади навчання в університетах третього віку: польський досвід. Імідж сучасного педагога, (4(187), 49–51. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-49-51

Номер

Розділ

ДОСВІД ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН