DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-60-66

Поліпарадигмальність проблеми цінностей особистості в освіті: культурологічно-аксіологічна інтерпретація

Рената Володимирівна Винничук, Любов Миколаївна Кравченко

Анотація


У руслі традиційної, особистісної, інтеграційно-компетентнісної освітніх парадигм реалізоване дослідницьке завдання поліпарадигмального аналізу проблеми цінностей особистості в сучасній загальній і професійній освіті з урахуванням методологічного, теоретичного і технологічного інструментарію культурологічно-аксіологічного наукового підходу; з’ясовано особливу значущість ціннісно-смислової спрямованості сучасної освіти на обґрунтування та створення умов становлення й розвитку особистості як людини культури, відповідального творця власного життя в гармонії з соціальним оточенням.


Ключові слова


особистість; освіта; поліпарадигмальний аналіз; культурологічно-аксіологічний підхід; цінності людини культури

Повний текст:

PDF

Посилання


Алексеев Н. А. Личностно-ориентированное обучение в школе. Ростов на Дону : Феникс, 2006. 332 с.

Бех І. Д. Виховання особистості : у 2 кн. Кн. 1 : Особистісно орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади : навч.-метод. видання. Київ : Либідь, 2003. 280 с.

Бондаревская Е. В., Кульневич C. B. Педагогика: личность в гуманистических теориях и системах воспитания. Ростов на Дону : Учитель, 1999. 563 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник. [Вид. друге, доп. й виправл.]. Рівне : Волинські обереги, 2011. 552 с.

Гусинский Э. Н., Турчанинова Ю. И. Введение в философию образования. Москва : Логос, 2000. 223 с.

Давыдов В. В. Философско-психологические проблемы развития образования. Москва : МГУ, 1981. 108 с.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; гол ред. В. Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Зинченко В. П. Психологические основы педагогики. Психолого-педагогические основы построения системы развивающего обучения Д. Б. Эльконина и В. В. Давыдова. Москва : Гардарики, 2002. 331 с.

Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения. Т. 2. Москва : Педагогика, 1982. 576 с.

Личностно ориентированное обучение : хрестоматия: для студ. гуманит. фак-тов высш. учеб. завед. / сост. Е. О. Иванова, И. М. Осмоловская. Москва : СГУ, 2005. 263 с.

Подмазін С. І. Особистісно орієнтована освіта (Соціально-філософський аналіз) : дис. … д-ра філос. наук : 09.00.03. Дніпропетровськ, 2006. 446 с.

Сериков В. В. Личностно ориентированное образование: поиск новой парадигмы. Москва, 1998. 182 с.

Сластёнин В. А., Чижакова Г. И. Введение в педагогическую аксиологию. Москва : Академия, 2003. 192 с.

Теория и практика личностно ориентированного образования. Круглый стол. Педагогика. 1996. № 5. С. 72–80.

Флиер А. Я. Избранные работы по теории культуры. Москва : Согласие, 2014. 108 с.

Якиманская И. С. Технология личностно-ориентированного обучения в современной школе. Москва : Сентябрь, 2000. 176 с.

Rogers C. Freedom to learn for the 80`s. Columbus-Toronto-London-Sydney: Ch. E. Merril Publ. Company, A Bell & Howell Company, 1983. 312 p.

Haug G., Tauch C. Summary and Conclusion. Towards the European Higher Education Area: Survey of Main Reforms from Bologna to Prague. 2001. 5 p.

References

Alekseev, N. A. (2006). Lichnostno-orientirovannoe obuchenie v shkole. Rostov na Donu: Feniks [in Russian].

Bekh, I. D. (2003). Vykhovannia osobystosti (Kn. 1: Osobystisno oriientovanyi pidkhid: teoretyko-tekhnolohichni zasady). Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Bondarevskaia, E. V., & Kulnevich C. B. (1999). Pedagogika: lichnost v gumanisticheskikh teoriiakh i sistemakh vospitaniia. Rostov na Donu: Uchitel [in Russian].

Honcharenko, S. U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk. Rivne: Volynski oberehy [in Ukrainian].

Gusinskii, E. N., & Turchaninova, Iu. I. (2000). Vvedenie v filosofiiu obrazovaniia. Moskva: Logos [in Russian].

Davydov, V. V. (1981). Filosofsko-psikhologicheskie problemy razvitiia obrazovaniia. Moskva: MGU [in Russian].

Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Zinchenko, V. P. (2002). Psikhologicheskie osnovy pedagogiki. Psikhologo-pedagogicheskie osnovy postroeniia sistemy rozvivaiushchego obucheniia D. B. Elkonina i V. V. Davydova. Moskva: Gardariki [in Russian].

Komenskii, Ia. A. (1982). Izbrannye pedagogicheskie sochineniia (Vol. 2). Moskva: Pedagogika [in Russian].

Ivanova, E. O., & Osmolovskaia, I. M. (Eds.). (2005). Lichnostno orientirovannoe obuchenie : khrestomatiia: dlia stud. gumanitarnykh fak-tov vysshikh uchebnykh zavedenii. Moskva: SGU [in Russian].

Podmazin, S. I. (2006). Osobystisno oriientovana osvita (Sotsialno-filosofskyi analiz) (PhD diss.). Dnipropetrovsk [in Ukrainian].

Serikov, V. V. (1998). Lichnostno orientirovannoe obrazovanie: poisk novoi paradigmy. Moskva [in Russian].

Slastenin, V. A., & Chizhakova, G. I. (2003). Vvedenie v pedagogicheskuiu aksiologiiu. Moskva: Akademiia [in Russian].

Teoriia i praktika lichnostno orientirovannogo obrazovaniia. Kruglyi stol. (1996). Pedagogika, 5, 72–80.

Flier, A. Ia. (2014). Izbrannye raboty po teorii kultury. Moskva: Soglasie [in Russian].

Iakimanskaia, I. S. (2000). Tekhnologiia lichnostno-orientirovannogo obucheniia v sovremennoi shkole. Moskva: Sentiabr [in Russian].

Rogers, C. (1983). Freedom to learn for the 80`s. Columbus-Toronto-London-Sydney: Ch. E. Merril Publ. Company, A Bell & Howell Company.

Haug, G., & Tauch, C. (2001). Summary and Conclusion. Towards the European Higher Education Area: Survey of Main Reforms from Bologna to Prague.




Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

ISSN 2522-9729 (online)

Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна — Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна.