Духовні концерти Андрія Рачинського: від наукової реконструкції до виконання
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-100-104Ключові слова:
духовний концерт другої половини ХVІІІ століття, творчість А. Рачинського, рукописні джерела нотного тексту, реконструкція хорових партитур, авторська атрибуціяАнотація
Розглядається духовна творчість українського композитора Андрія Рачинського, якого вважають одним із засновників нового стилю в українській церковній музиці середини і другої половини ХVІІІ століття. Дається огляд повідомлень про збережені духовні концерти митця, вказуються головні проблеми вивчення його творчої спадщини, порушуються питання авторської атрибуції, висловлюються міркування стосовно першочергових кроків задля вирішення виконавських проблем.
Посилання
Гамова І. Хорова поліфонія М. Березовського в контексті західноєвропейської традиції. Мистецькі обрії’2001–2002 : альманах / Ін-т проблем сучасного мистецтва АМУ. Київ, 2003. Вип. 4–5. С. 175–182.
Гусарчук Т. В. Українська хорова спадщина другої половини ХVІІІ століття в нотних джерелах. Збірник наукових праць молодих вчених та аспірантів / Ін-т української археографії НАН України. Київ, 1997. Т. 2. С. 123–159.
Корній Л. Історія української музики. Ч. 2: Друга половина ХVІІІ століття. Київ; Харків; Нью-Йорк : Вид-во М. П. Коць, 1998. 387 с.
Кутасевич А. В. Духовно-музичні твори Степана Дегтярьова у київських рукописних нотних зібраннях. Часопис НМАУ імені П. І. Чайковського. 2016. № 4 (33). С. 4–24.
Кутасевич А. В. Степан Дегтярьов. Концерт «Ти моя кріпость, Господи». Питання авторства. Науковий вісник НМАУ імені П. І. Чайковського. Київ, 2010. Вип. 85. С. 163–189.
Лебедева-Емелина А. В. Русская духовная музыка эпохи классицизма (1765–1825) : каталог произведений. Москва : Прогресс-Традиция, 2004. 656 с.
Шуміліна О. А. Духовна творчість Андрія Рачинського: текстологічні проблеми дослідження. Музичне мистецтво. Донецьк; Львів : Юго-Восток, 2009. Вип. 9. С. 47–55.
Шуміліна О. Музичне прочитання тексту 70-го псалма в хоровій творчості середини ХVІІІ століття (текстологічний аспект дослідження). Мистецтвознавство України / Академія мистецтв України. Київ, 2008. Вип. 9. С. 99–106.
Шуміліна О. Про перехідні тенденції у партесній творчості середини ХVІІІ століття. Студії мистецтвознавчі. Київ : Вид-во ІМФЕ, 2005. Число 2. С. 36–41.
Шуміліна О. А. Хорові твори українських композиторів другої половини ХVІІІ століття (за матеріалами рукописної пам’ятки). Мистецтвознавство України / Академія мистецтв України. Київ, 2004. Вип. 4. С. 113–117.
Юрченко М. Невідомий концерт Максима Березовського. Музика. 1995. № 5. С. 18–21.
References
Hamova, I. (2003). Khorova polifoniia M. Berezovskoho v konteksti zakhidnoievropeiskoi tradytsii. In Mystetski obrii’2001–2002 (Is. 4–5, pp. 175–182). Kyiv [in Ukrainian].
Husarchuk, T. V. (1997). Ukrainska khorova spadshchyna druhoi polovyny ХVІІІ stolittia v notnykh dzherelakh. In Zbirnyk naukovykh prats molodykh vchenykh ta aspirantiv (Vol. 2, pp. 123–159). Kyiv [in Ukrainian].
Kornii, L. (1998). Istoriia ukrainskoi muzyky. Ch. 2: Druha polovyna ХVІІІ stolittia. Kyiv; Kharkiv; Niu-Iork [in Ukrainian].
Kutasevych, A. V. (2016). Dukhovno-muzychni tvory Stepana Dehtiarova u kyivskykh rukopysnykh notnykh zibranniakh. Chasopys NMAU imeni P. I. Chaikovskoho, 4 (33), 4–24 [in Ukrainian].
Kutasevych, A. V. (2010). Stepan Dehtiarov. Kontsert «Ty moia kripost, Hospody». Pytannia avtorstva. In Naukovyi visnyk NMAU imeni P. I. Chaikovskoho (Is. 85, pp. 163–189). Kyiv [in Ukrainian].
Lebedeva-Emelina, A. V. (2004). Russkaia dukhovnaia muzyka epokhi klassitcizma (1765–1825). Moskva: Progress-Traditciia [in Russian].
Shumilina, O. A. (2009). Dukhovna tvorchist Andriia Rachynskoho: tekstolohichni problemy doslidzhennia. In Muzychne mystetstvo (Is. 9, pp. 47–55). Donetsk; Lviv: Yuho-Vostok [in Ukrainian].
Shumilina, O. (2008). Muzychne prochytannia tekstu 70-ho psalma v khorovii tvorchosti seredyny ХVІІІ stolittia (tekstolohichnyi aspekt doslidzhennia). In Mystetstvoznavstvo Ukrainy (Is. 9, pp. 99–106). Kyiv [in Ukrainian].
Shumilina, O. (2005). Pro perekhidni tendentsii u partesnii tvorchosti seredyny ХVІІІ stolittia. Studii mystetstvoznavchi, 2, 36–41 [in Ukrainian].
Shumilina, O. A. (2004). Khorovi tvory ukrainskykh kompozytoriv druhoi polovyny ХVІІІ stolittia (za materialamy rukopysnoi pam’iatky). In Mystetstvoznavstvo Ukrainy (Is. 4, pp. 113–117). Kyiv [in Ukrainian].
Yurchenko, M. (1995). Nevidomyi kontsert Maksyma Berezovskoho. Muzyka, 5, 18–21 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).