Специфіка професійної діяльності соціального педагога в інклюзивному середовищі закладу загальної середньої освіти

Автор(и)

  • Олександра Іванівна Алмаші Гуманітарно-педагогічний коледж Мукачівського державного університету, Україна https://orcid.org/0000-0002-6600-0164
  • Іван Іванович Кушнір Гуманітарно-педагогічний коледж Мукачівського державного університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-3700-2611
  • Юлія Василівна Старова Гуманітарно-педагогічний коледж Мукачівського державного університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-0202-6939

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-3(186)-57-61

Ключові слова:

соціальний педагог, інклюзивне середовище, дитина з особливими потребами

Анотація

Розкрито значення соціального педагога в інклюзивному середовищі закладу загальної середньої освіти. Окреслені знання та уміння, якими повинен володіти соціальний педагог, визначено його види діяльності та функції в умовах роботи в інклюзивному середовищі. Розглянуто специфіку організації освітнього процесу для дітей з особливими потребами в закладі загальної середньої освіти. Встановлено, що діяльність соціального педагога сприяє позитивному включенню дитини з особливими потребами в освітній процес.

Біографії авторів

Олександра Іванівна Алмаші, Гуманітарно-педагогічний коледж Мукачівського державного університету

викладач педагогічних дисциплін 

Іван Іванович Кушнір, Гуманітарно-педагогічний коледж Мукачівського державного університет

кандидат педагогічних наук, доцент, директор 

Юлія Василівна Старова, Гуманітарно-педагогічний коледж Мукачівського державного університет

кандидат психологічних наук, практичний психолог

Посилання

Безпалько О. В. Зміст та напрями професійної діяльності соціального педагога в загальноосвітніх закладах. Проблеми педагогічних технологій. Луцьк, 2002. Вип. 2. С. 74–79.

Василенко О. М. Соціально-педагогічна робота з учнями з особливими потребами в загальноосвітній школі інклюзивної орієнтації. Збірник наук. пр. Хмельницького ін-ту соц. технологій Ун-ту «Україна». 2012. № 5. С. 29−33. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2012_5_8

Всеукраїнський фонд «Крок за кроком». Програма «Інклюзивна освіта» URL: http://www.ussf.kiev.ua/index.php

Закон України «Про освіту» URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Колупаєва А. Інклюзивна освіта в контексті реалій сьогодення. Практика управління закладом освіти. 2010. № 4. С. 52–56.

Моісеєнко К. Професійна діяльність соціального педагога : метод. посіб. Київ : Шк. світ, 2009. 120 с.

Моісеєнко К. Соціально-психологічний супровід інклюзивної освіти. Соціальний педагог. 2009. № 11. С. 62–64.

Національна доктрина розвитку освіти. Освіта. 2002. 24 квіт. – 1 трав.

Пожидаєва О. В. Складові професійної характеристики соціального педагога. Соціальна робота в Україні: теорія і практика. 2014. № 1/2. С. 66–72.

Рассказова О. І. Соціальний педагог – суб’єкт розвитку соціальності учнів в інклюзивній школі. Соціальна педагогіка: теорія і практика. 2013. № 4. – С. 72–79.

Ярмощук І. Інклюзивне навчання в системі освіти. Шлях освіти. 2009. № 2. С. 24–28.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-12

Як цитувати

Алмаші, О. І., Кушнір, І. І., & Старова, Ю. В. (2019). Специфіка професійної діяльності соціального педагога в інклюзивному середовищі закладу загальної середньої освіти. Імідж сучасного педагога, (3(186), 57–61. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-3(186)-57-61