DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-3(186)-10-13

Інтеграція природничих знань як неодмінна складова Stem-освіти

Валерій Сергійович Коваленко, Надія Вікторівна Стець, Віктор Федорович Варлалюк

Анотація


Показано, що важливим компонентом STEM-освіти є інтеграція змісту природничих знань; дієвим засобом трансдисциплінарної інтеграції може бути використання загальних законів та закономірностей природи. Наголошується, що для реалізації основних завдань STEM-навчання бажане більш широке використання загальних законів як факторів інтеграції. Обговорюється досвід проведення турніру юних дослідників та винахідників у Дніпровському національному університеті.


Ключові слова


інтеграція знань; STEM-освіта; загальні закони природи; закони трансдисциплінарної інтеграції; творче мислення

Повний текст:

PDF

Посилання


Бутурліна О. В. Науково-методичні засади створення інноваційної моделі STEM-освіти у навчальних закладах. URL: www.doippo.dp.ua.

Гуз К. Ж. Теоретичні та методологічні основи формування в учнів цілісності знань про природу. Полтава : Довкілля-К, 2004. 472 с.

Зламанюк Л. М. Інтегроване навчання – основний складник STEM-освіти. Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти : зб. наук. пр. Дніпро, 2017. С. 153−158.

Ільченко В. Р. Модель освіти сталого розвитку «Довкілля» як аналог STEM-освіти. Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти : зб. наук. пр. Дніпро, 2017. С. 10−17.

Ільченко В. Р. Теоретичні основи формування природничо-наукової картини світу. Формування природничо-наукової картини світу в учнів середньої школи. Полтава, 2015. С. 17−25.

Коваленко В. С. Інтеграція знань як складова концепції сталого розвитку. Технології інтеграції змісту освіти : зб. наук. пр. Полтава, 2012. Вип. 4. С. 120−125.

Концепція освітнього проекту «Довкілля» / за ред. В. Р. Ільченко. Київ ; Полтава : ПОІППО, 2003. 133 с.

Петрикеєва О. О. STEM-освіта. URL: stem-osvita.

Планк М. Единство физической картины мира. Москва : Наука, 1966. 286 с.

Роман О. А., Роман О. В. STEM-освіта як інноваційний інструмент навчанню робототехніки. Імідж сучасного педагога. 2016. № 4. С. 34−35.

Романенко М. І. STEM-освіта як майбутнє освіти. Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти : зб. наук. пр. Дніпро, 2017. С. 8−10.

STEM-освіта: шляхи впровадження та перспективи / за ред. О. І. Данилової, В. В. Сургаєвої. Херсон : Херс. АНО, 2016. 120 с.

STEM-освіта та шляхи її впровадження у навчально-виховний процес : зб. наук. пр. Тернопіль, 2017.

Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти: зб. наук. пр. Дніпро : Інновація, 2017. 276 с.

Сытник К. М., Вассер С. П. Современные представления об инвайроментализме. Екологія та неосферологія. 1996. № 3–4. С. 28−39.

Шумська Н. І. Формування ключових та предметних компетентностей на уроках хімії засобами сучасної STEM-освіти. Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти : зб. наук. пр. Дніпро : Інновація, 2017. С. 130−135.




Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

ISSN 2522-9729 (online)

Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна — Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна.