Інтеграція природничих знань як неодмінна складова Stem-освіти

Автор(и)

  • Валерій Сергійович Коваленко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0003-2777-9280
  • Надія Вікторівна Стець Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0002-3555-6469
  • Віктор Федорович Варлалюк Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, https://orcid.org/0000-0001-8160-3222

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-3(186)-10-13

Ключові слова:

інтеграція знань, STEM-освіта, загальні закони природи, закони трансдисциплінарної інтеграції, творче мислення

Анотація

Показано, що важливим компонентом STEM-освіти є інтеграція змісту природничих знань; дієвим засобом трансдисциплінарної інтеграції може бути використання загальних законів та закономірностей природи. Наголошується, що для реалізації основних завдань STEM-навчання бажане більш широке використання загальних законів як факторів інтеграції. Обговорюється досвід проведення турніру юних дослідників та винахідників у Дніпровському національному університеті.

Біографії авторів

Валерій Сергійович Коваленко, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

доцент, кандидат хімічічних наук, доцент кафедри фізичної та неорганічної хімії

Надія Вікторівна Стець, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

доцент, кандидат хімічних наук, завідувач кафедри фізичної та неорганічної хімії

Віктор Федорович Варлалюк, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

декан хімічного факультету, доктор хімічних наук, професор кафедри фізичної та неорганічної хімії

Посилання

Бутурліна О. В. Науково-методичні засади створення інноваційної моделі STEM-освіти у навчальних закладах. URL: www.doippo.dp.ua.

Гуз К. Ж. Теоретичні та методологічні основи формування в учнів цілісності знань про природу. Полтава : Довкілля-К, 2004. 472 с.

Зламанюк Л. М. Інтегроване навчання – основний складник STEM-освіти. Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти : зб. наук. пр. Дніпро, 2017. С. 153−158.

Ільченко В. Р. Модель освіти сталого розвитку «Довкілля» як аналог STEM-освіти. Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти : зб. наук. пр. Дніпро, 2017. С. 10−17.

Ільченко В. Р. Теоретичні основи формування природничо-наукової картини світу. Формування природничо-наукової картини світу в учнів середньої школи. Полтава, 2015. С. 17−25.

Коваленко В. С. Інтеграція знань як складова концепції сталого розвитку. Технології інтеграції змісту освіти : зб. наук. пр. Полтава, 2012. Вип. 4. С. 120−125.

Концепція освітнього проекту «Довкілля» / за ред. В. Р. Ільченко. Київ ; Полтава : ПОІППО, 2003. 133 с.

Петрикеєва О. О. STEM-освіта. URL: stem-osvita.

Планк М. Единство физической картины мира. Москва : Наука, 1966. 286 с.

Роман О. А., Роман О. В. STEM-освіта як інноваційний інструмент навчанню робототехніки. Імідж сучасного педагога. 2016. № 4. С. 34−35.

Романенко М. І. STEM-освіта як майбутнє освіти. Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти : зб. наук. пр. Дніпро, 2017. С. 8−10.

STEM-освіта: шляхи впровадження та перспективи / за ред. О. І. Данилової, В. В. Сургаєвої. Херсон : Херс. АНО, 2016. 120 с.

STEM-освіта та шляхи її впровадження у навчально-виховний процес : зб. наук. пр. Тернопіль, 2017.

Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти: зб. наук. пр. Дніпро : Інновація, 2017. 276 с.

Сытник К. М., Вассер С. П. Современные представления об инвайроментализме. Екологія та неосферологія. 1996. № 3–4. С. 28−39.

Шумська Н. І. Формування ключових та предметних компетентностей на уроках хімії засобами сучасної STEM-освіти. Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти : зб. наук. пр. Дніпро : Інновація, 2017. С. 130−135.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-12

Як цитувати

Коваленко, В. С., Стець, Н. В., & Варлалюк, В. Ф. (2019). Інтеграція природничих знань як неодмінна складова Stem-освіти. Імідж сучасного педагога, (3(186), 10–13. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-3(186)-10-13