Особливості реалізації синергетичного підходу в початковій школі

Автор(и)

  • Світлана Іванівна Барда Кременчуцький педагогічний коледж імені А. С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9935-3433

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-2(185)-26-29

Ключові слова:

синергетика, синергетичний підхід, синергетичний ефект, система, педагогічна система, початкова освіта

Анотація

Розглянуто сутність синергетичного підходу, як міждисциплінарного напряму пізнання. З’ясовано теоретико-методологічні особливості його реалізації в педагогіці. Експлікація проблеми здійснена в контексті аналізу педагогічної системи початкової школи. У дослідженні подано особливості реалізації синергетичного підходу в школі І ступеня.

Біографія автора

Світлана Іванівна Барда, Кременчуцький педагогічний коледж імені А. С. Макаренка

асистент кафедри педагогіки та психології початкової освіти, аспірант кафедри початкової освіти, природничих і математичних дисциплін та методики їх викладання Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

Посилання

Аршинов В. И. Синергетика конвергирует со сложностью. Вопросы философии. 2011. № 4. С. 73–84.

Большой психологический словарь. 4-е изд., расширенное / под ред. Б. Г. Мещеряков, В. П. Зинченко. Москва : АСТ : АСТ МОСКВА ; Cанкт-Петербург : Прайм-ЕВРОЗНАК, 2009. 811 с.

Бранский В. П. Теоретические основания социальной синергетики. Вопросы философии. 2000. № 4. С. 112–130.

Буданов В. Г. Методология и принципы синергетики. Філософія освіти. 2006. № 1. С. 143–172.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / за ред. В. Т. Бусел. Київ ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2004. 1440 с. URL: https://archive.org/details/velykyislovnyk (дата звернення: 25.02.2019).

Вознюк О. В. Педагогічна синергетика: ґенеза, теорія і практика : монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2012. 708 с.

Державний стандарт початкової освіти / Кабінет Міністрів України. URL: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti (дата звернення: 27.02.2019).

Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 27.02.2019).

Концепція Нової української школи / Міністерство освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 26.02.2019).

Методы системного педагогического исследования / под. ред. Н. В. Кузьминой. Ленинград : ЛГУ, 1980. 172 с.

Пильцова Н. В. Сучасні педагогічні підходи. Мистецтво в школі. 2016. № 11. С. 40–47.

Решетова З. А. Реализация принципов системного похода в учебных предметах. Теоретические модели разработки специалиста. Москва, 1986. С. 35–57.

Садовский В. Н. Основания общей теории систем. Москва : Наука, 1974. 279 с.

Семенова А. В. Парадигмальне моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів : монографія. Одеса : Юридична література, 2009. 502 с.

Уемов А. И. Л. Фон Берталанфи и параметрическая общая теория систем. Системный поход в современной науке. Москва : Прогресс-традиция, 2004. С. 37–52.

Федорова М. А. Педагогическая синергетика как основа моделирования и реализации деятельности преподавателя высшей школы : дисс. … канд. пед. наук : 13.00.08. Ставрополь, 2004. 169 с.

Философский словарь / под. ред. И. Т. Фролова. Москва : Политиздат, 1991. 560 с.

Хакен Г. Синергетика: Иерархии неустойчивостей в самоорганизующихся системах и устройствах. Москва : Мир, 1985. 423 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-26

Як цитувати

Барда, С. І. (2019). Особливості реалізації синергетичного підходу в початковій школі. Імідж сучасного педагога, (2(185), 26–29. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-2(185)-26-29