DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-1(184)-8-11

Міфи Нової української школи: як педагогам дати собі раду в умовах змін

Тетяна Володимирівна Водолазська

Анотація


Дослідженоставлення учителів до реформи школи, їх рівень усвідомлення необхідності змін в освіті;проаналізовано труднощі, які виникають у педагогів у процесі реалізації Концепції “Нова українська школа”; визначено джерела опору змінам та їх форми, окреслено систему заходів, що підготує освітян до невизначеності, перетворить їх на експертів з управління змінами. 


Ключові слова


Нова українська школа; зміни; управління змінами; міф; міфологічна реальність; важелі успіху

Повний текст:

PDF

Посилання


Великий тлумачний словник сучасної української мови (з доп., допов. та CD) / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2007. 1736 с.: іл.

Генсон Марк Е. Керування освітою та організаційна поведінка / Марк Е. Генсон / пер. з англ. Харків: Проців; Львів: Літопис, 2002. 384 с.

І. “Відпустки не буде” та ще 5 міфів про підвищення кваліфікації вчителів НУШ / URL: http://www.unicef.org/turkmenistan/cfs_teacher_manual_1.pdf Донська (дата звернення: 09.01.2019).

Кові С. 12 важелів успіху / перекл. з англ. Романа Клочка. Львів: Видавництво Старого Лева, 2017. 208 с.

Наказ МОН від 23.03.2018 № 283 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи” URL: https://imzo.gov.ua/2018/03/25/nakaz-mon-vid-23-03-2018-283-pro-zatverdzhennya-metodychnyh-rekomendatsij-schodo-orhanizatsiji-osvitnoho-prostoru-novoji-ukrajinskoji-shkoly/ (дата звернення: 09.01.2019).

Нова українська школа: основні міфи, в які не слід вірити батькам URL: https://znaj.ua/society/nova-ukrayinska-shkola-osnovni-mify-v-yaki-ne-slid-viryty-batkam (дата звернення: 09.01.2019).

Покка А. Вищий клас. Шкільне управління по-фінськи / пер. з англ. О. М. Назарової. Харків: Ранок, 2017. 160 с.

Попович М. Міфологія в суспільній свідомості посткомуністичної України / Дух і літера. 1998. № 3-4, 1998. С. 57- 68.

Салберг П. Фінські уроки 2.0: Чого може навчитися світ з освітніх змін у Фінляндії / пер. з англ. А. Р. Шиян. Харків: Ранок, 2017. 240 с.

Селигман М. Как научиться оптимизму. Измените взгляд на мир и свою жизнь / Москва: Альпина паблишер, 2014. 772 с.

Смольська Л. Справжні ліки замість підробки : “Інтегральне лідерство” для НУШ. URL: http://education-ua.org/ua/component/content/article/12-articles/1265-spravzhni-liki-zamist-pidrobki-integralne-liderstvo-dlya-nushhttp://education-ua.org/ua/component/content/article/12-articles/1265-spravzhni-liki-zamist-pidrobki-integralne-liderstvo-dlya-nush (дата звернення: 09.01.2019).

Співаковський О. Не НУШ єдиною ... Як нам побудувати справді сучасну українську школу URL: https://medianova.com.ua/ne-nush-yedinoyu-yak-nam-pobuduvati-spravdi-suchasnu-ukrayinsku-shkolu/ (дата звернення: 09.01.2019).

Уокер Т. Финская система обучения. Как устроены лучшие школы в мире / Москва: Альпина паблишер, 2018. 256 с.

Фуллан М. Сили змін. Вимірювання глибини освітніх реформ / перекл. з англ. Г. Шиян, Р. Шиян. Львів: Літопис, 2000. 269 с.

Шлейхер А. Найкращий клас у світі: як створити освітню систему 21-го століття / пер. з англ. Ганна Лелів. Львів: Літопис, 2018. 296 с.




Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

ISSN 2522-9729 (online)

Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна — Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна.