Інноваційний підхід до навчання дорослих у післядипломній педагогічній освіті

Автор(и)

  • Віталій Володимирович Зелюк Полтавський обласний інституту післядипломної педагогічно освіти ім. М. В. Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0001-6359-9936
  • Надія Іванівна Білик Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім.М.В.Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0003-2344-5347

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-6%20(183)-19-23

Ключові слова:

післядипломна педагогічна освіта, інноваційний підхід, курси як пролонгована ділова гра, творчий потенціал, міжатестаційний період, слухачі курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Анотація

Досліджено стан розробленості в науково-педагогічних дослідженнях України андрагогічної проблеми навчання дорослих у закладах післядипломної педагогічної освіти. Розкрито вагомість існування чинних закладів, особливості навчання слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, організації освітнього процесу з ними, проблеми їхнього навчання, необхідності підготовки викладачів до роботи з ними. Представлено інтегровану форму підвищення кваліфікації педагогічних працівників – курси як пролонгована ділова гра «Розвиток творчого потенціалу особистості вчителя-дослідника». Це свого роду персоналтехнологія розвитку творчого потенціалу вчителя-дослідника, яка будується на колективній діяльності викладацької команди та слухачів курсів у міжатестаційний період за доігровим, конструктивним, тренувально-ігровим, післяігровим етапами і відповідними компонентами (цільовим, змістовим, організаційно-процесуальним, контрольно-розвивальним і результативним).

Біографії авторів

Віталій Володимирович Зелюк, Полтавський обласний інституту післядипломної педагогічно освіти ім. М. В. Остроградського

кандидат педагогічних наук, доцент, ректор 

Надія Іванівна Білик, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім.М.В.Остроградського

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогічної майстерності та інклюзивної освіти

Посилання

Білик Н. І. Персоналтехнологія розвитку творчого потенціалу особистості вчителя-дослідника. Імідж сучасного педагога. 2001. №2. С. 6–11.

Довбня В. Післядипломна педагогічна освіта в контексті цивілізаційної проблематики. URL: https://www.sites.google. com/site/clusterumo1/eksperimentalna-baza/i-vseukraienska-vistavka-ppo/ dopovidi-rektoriv-akademij-ta-institutiv-ppo-a-m-zubka-v-m-dovbni.

Зелюк В. В. , Білик Н. І., Новак О. О. Теорія і практика удосконалення педагогічної майстерності дорослих у системі підвищення кваліфікації: навч. модуль каф. пед. майст. Педагогічна майстерність: виклики ХХІ століття: портфоліо каф. пед. майст. / [упор.: В. В. Зелюк, Н. І. Білик, Т. А. Устименко]. Полтав. обл. ін-т післядипл. пед. осв. ім. М. В. Остроградського. Полтава: ТОВ «АСМІ», 2013. С. 401–407.

Лук’янова Л. Провідні особливості навчання дорослих. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. пр. Київ; Ніжин: Вид. ПП Лисенко М. М., 2009. Вип. 1. С. 72–79.

Модернізація вищої та післядипломної педагогічної освіти на засадах застосування інноваційних методів навчання і педагогічних технологій. URL: https://studfiles.net/preview/5604090/page:12/.

Олійник В., Гравіт В. Чи потрібен післядипломній педагогічній освіті відкритий університет європейського типу? Післядипломна освіта в Україні. 2015. С. 3–7.

Олійник В. В. Проблеми та шляхи розвитку системи післядипломної педагогічної освіти України в сучасному полікультурному суспільстві. Вища освіта України. 2009. № 4. С. 24–34.

Пуцов В. Вчити дорослого по-дорослому. Післядипломна освіта. 2011. № 2. С. 49–51.

Сидорчук Н. Г., Орлова О. А. Післядипломна педагогічна освіта як структурний компонент освіти дорослих. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. Вип. 7, 2013. С. 231–242.

Трубавіна І. М. Стан розробленості проблеми організації навчання слухачів післядипломної педагогічної. Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки». 2017. № 5. С. 133–138. URL: ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/2140.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-09

Як цитувати

Зелюк, В. В., & Білик, Н. І. (2018). Інноваційний підхід до навчання дорослих у післядипломній педагогічній освіті. Імідж сучасного педагога, (6 (183), 19–23. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-6 (183)-19-23