Синтез італійського та французького стилів у токатах Й. Я. Фробергера

Автор(и)

  • Оксана Сергіївна Сліпченко Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-4%20(181)-34-38

Ключові слова:

клавірні токати Й. Я. Фробергера, stylus fantasticus, style luthé

Анотація

Проаналізована стилістика клавірних токат Й. Я. Фробергера, в результаті чого виявлені окремі риси, притаманні італійській і французькій клавірним школам. Зроблений аналіз деяких фактурних особливостей токат і запропоновані деякі виконавські прийоми для їхнього втілення. Методом порівняння творів однієї жанрової природи знайдені спільні та відмінні риси композиторських мов Й. Я. Фробергера та Дж. Фрескобальді. Методом дослідження історичного контексту виявлена імпровізаційна природа токат Й. Я. Фробергера.

Біографія автора

Оксана Сергіївна Сліпченко, Київський національний університет культури і мистецтв

концертмейстер кафедри академічного хорового мистецтва

Посилання

Гандилян С. С. Иоганн Якоб Фробергер и его клавирная музыка : автореф. дис. ... канд. искусствоведения : 17.00.02. Москва, 2012. 32 с.

Грес С. Клавирное наследие Фробергера (классификация, обзор источников, особенности музыкального языка (практические советы исполнителям). URL: http://stanislav-gres.ru/?p=1652.

Друскин М. С. Клавирная музыка. СПб.: Композитор – Санкт-Петербург, 2007. Т. 1. 752 с.

Митюкова З., Маклыгин A. Partimento как вид импровизационной педагогической практики XVIIІ в. // Музыка. Искусство, наука, практика. 2015. №3(11). С. 11–22.

Фоменко Н. Импровизационная составляющая в исполнении добаховских токат // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Вип. 109 : Старовинна музика – сучасний погляд. – Кн. 6 : зб. ст. / наук. ред. та упоряд. О.Ю. Шевчук. Київ: НМАУ ім. П. І.Чайковського, 2014. С. 163–173.

Фоменко Н. Фактура и артикуляция в «Stylus fantasticus» (на примере немецкой токкаты XVII века) // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Вип. 108. : Механізми новацій у музичній творчості. [упоряд. В.Г.Москаленко]: зб. ст. Київ, 2013. С. 154–165.

Шадріна-Личак О. В. Клавесинна безтактова прелюдія у сучасному історично орієнтованому виконавстві // Часопис НМАУ ім. П.І.Чайковського. 2010. 3(8). С. 150–158.

Шадрина-Лычак О.В. Лютневый стилевой комплекс в клавесинной музыке XVII-XVIII веков // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Вип. 109 : Старовинна музика – сучасний погляд. Кн. 6 : зб. ст. / наук. ред. та упоряд. О. Ю. Шевчук. Київ: НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2014. С. 135–147.

Charlston T. Searching fantasy: Froberger’s fantasias and ricercars four centuries on // Journal of the Royal College of Organists, Volume 10. December 2016. P. 5–27.

Charlston T. Playing from open score 1: Froberger’s Fantasia, FbWV 206’ // British Clavichord Society Newsletter, no. 66. October 2016. P. 3–9.

Frescobaldi G. Al lettore / G. Frescobaldi // Il secondo libro di toccate, canzone, versi d’hinni, magnificat, gagliarde, correnti et alter partite d’intavolatura di cimbalo et organo di Girolamo Frescobaldi, organist in S. Pietro di Roma / con liccenzade superiori da Nicolo Borbone. Roma, 1637. Р. 3–5.

Froberger Johann Jacob. Toccaten-Suiten-Lamenti. Die Handschrift SA 4450 der Sing-Akademie zu Berlin : Faksimile und Übertragung. ed. Peter Wollny. Kassel: Bärenreiter, 2004. 56 p.

Mattheson Johann. Grundlage einer Ehren-Pforte / Johann Mattheson. Humburg, 1740. 428 s.

Türk D. G. Klavierschule oder Anweisung zum Klavierspielen für Lehrer und Lernende. Halle, 1789. 408 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-28

Як цитувати

Сліпченко, О. С. (2018). Синтез італійського та французького стилів у токатах Й. Я. Фробергера. Імідж сучасного педагога, (4 (181), 34–38. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-4 (181)-34-38

Номер

Розділ

ДОСВІД ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН