Концептуалізація поняття «інклюзивне середовище» у контексті розбудови суспільства рівних можливостей в Україні

Автор(и)

  • Марія Олександрівна Андреєва Комунальний заклад "Харківська гуманітарно-педагогічна академія" Харківської обласної ради, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2017-6%20(175)-47-50

Ключові слова:

інклюзія, інтеграція, суспільство рівних можливостей, стереотипи, стигматизація

Анотація

Концептуалізується поняття інклюзивне середовище з урахуванням євроінтеграційних тенденцій розбудови суспільства рівних можливостей. Визначаються поняття «інклюзія» й «інтеграція», їх взаємозв’язок і відмінності. Досліджується зарубіжний досвід створення інклюзивних навчальних закладів. Характеризуються сучасні тенденції в українському законодавстві та суспільстві із забезпечення рівних прав і можливостей усіх громадян незалежно від рівня здоров’я. 

Біографія автора

Марія Олександрівна Андреєва, Комунальний заклад "Харківська гуманітарно-педагогічна академія" Харківської обласної ради

Професор кафедри соціальної роботи та соціальної роботи

Посилання

Астоянц М. С. Социальная инклюзия : попытка концептуализации и операционализации понятия [Электронный ресурс] / М. С. Астоянц, И. Г. Россихина. – Режим доступа : http://pi.sfedu.ru/rspu/science/grants /social_orphanry/Izvestiya_UFY_12.doc.

Банч Г. О. Поддержка учеников с нарушением интеллекта в условиях обычного класса : [пособие для учителей] / Гэри Оуэн Банч; [пер. с англ. С. Ю. Котова]. – М. : ООО ,,Издательство МБА”, 2008. – 64 с.

Бут Т. Политика включения и исключения в Англии : в чьих руках сосредоточен контроль? / Т. Бут // Хрестоматия по курсу „Социальная эксклюзия в образовании” / [сост. Ш. Рамон и В. Шмидт]. – М. : Московская высшая школа социальных и экономических наук, 2003. – С. 36 – 44.

Грозная Н. С. Включающее образование. История и зарубежный опыт / Н. С. Грозная // Вопросы образования. – 2006. – № 2. – C. 89–104., с. 89 – 104.

Загальна декларація прав людини. - К.: Право, 1995.

Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта : реалії та перспективи : [монографія] / А. А. Колупаєва. – К. : Самміт-Книга, 2009. – 272 с.

Коноплева А. Н. Интегрированное обучение детей с особенностями психофизического развития : [монография] / А. Н. Коноплева, Т. Л. Лещинская. – Мн. : НИО, 2003. – 232 с.

Мігалуш А. О. Інклюзивна освіта – шлях до всебічного розвитку дітей / А. О. Мігалуш // Соціальний захист. – 2009. – № 1. – C. 15., с. 15.

Назарова Н. М. Специальная педагогика : в 3 т. : [учеб. пособие / под. ред. Н. М. Назаровой]. – Т. 3: Педагогические системы специального образования / Н. М. Назарова, Л. В. Андреева и др. – М. : Изд. Центр „Академия”, 2008. – 400 с.

Рассказова О. І. Розвиток соціальності учнів в умовах інклюзивної освіти: теорія і технологія: монографія / О.І.Рассказова. – Х.: ФОП Шейніна О. В., 2012. – 468 с.

Теорія і стратегія суспільства рівних можливостей [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.geocities.ws/equality_base/001_ua.html.

Іnclusive Education and Classroom Practices [Electrjnic source]. – Regime of access : http://www.european-agency.org/publications/ereports/ inclusive-education-and-classroom-practices/inclusive-education-and-classroom-practices.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-21

Як цитувати

Андреєва, М. О. (2017). Концептуалізація поняття «інклюзивне середовище» у контексті розбудови суспільства рівних можливостей в Україні. Імідж сучасного педагога, (6 (175), 47–50. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2017-6 (175)-47-50