Імідж сучасного педагога http://isp.poippo.pl.ua/ <p dir="ltr"><strong>Імідж сучасного педагога</strong>: електрон. наук. фах. журн. / Полтавська академія неперервної освіти ім.М.В.Остроградського; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України; редкол.: Н.І. Білик (гол. ред.) [та ін.]. - Полтава : ПАНО, 1999 (ел. видання з 2017). - Виходить 6 разів на рік.</p> <p dir="ltr"><strong>Вебсайт: <a href="http://isp.poippo.pl.ua/">http://isp.pano.pl.ua</a></strong></p> <p dir="ltr">Журнал включено до Переліку електронних наукових фахових видань України у галузі «Педагогічні науки» (категорія "Б"), у яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук, на підставі рішення Атестаційної колегії Міністерства (наказ МОН України від 02 липня 2020 року № 886)</p> <p dir="ltr"><strong>Міжнародні, закордонні і національні реферативні та наукометричні бази даних, в які включено наукове видання</strong>: CrossRef, Index Copernicus, BASE, Google Академія, WorldCat, OpenAIRE, Наукова періодика України</p> uk-UA Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<br /><ol type="a"><ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.</li><li>Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.</li><li>Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).</li></ol></ol> bilyk@pano.pl.ua (Білик Надія Іванівна) tokarenko@pano.pl.ua (Токаренко Надія) Fri, 16 Feb 2024 15:01:57 +0200 OJS 3.2.1.2 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 Модернізація менеджменту в закладі освіти: виклики та тенденції http://isp.poippo.pl.ua/article/view/296535 <p><em>Присвячен</em><em>о вивченню сучасних тенденцій </em><em>і викликів, пов'язаних із модернізацією менеджменту в закладах освіти. Стаття висвітлює роль менеджменту </em><em>у сучасному освітньому середовищі та пропонує практичні підходи до модернізації управлінських практик. </em><em>Розглядають</em><em>ся виклики, </em><em>що виникають перед керівництвом закладів</em><em> освіти у зв'язку з</em><em>і швидкими змінами в суспільстві та технологічному прогресі.</em><em> У роботі розглядаються актуальні питання модернізації менеджменту в освітніх закладах. Визначено ключові виклики та тенденції, що впливають на цей процес. Зазначаються стратегії адаптації, важливість упровадження інновацій і співпраці з громадою для забезпечення якісної освіти. Стаття може бути корисною для практикуючих менеджерів в освітній галузі, науковців </em><em>і дослідників, які цікавляться питаннями управління </em><em>у сфері освіти. Вона надає обґрунтовані висновки та рекомендації для вдосконалення системи управління в сучасних умовах, де освіта є стратегічно важливою галуззю для розвитку суспільства.</em></p> Ірина Юріївна Бондаренко Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/296535 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Етапи формування професійної готовності керівників закладів дошкільної освіти до управлінської діяльності http://isp.poippo.pl.ua/article/view/296537 <p><em>Розглядаються педагогічні технології й методи </em><em>&nbsp;</em><em>навчання, за&nbsp; допомогою яких може бути сформована професійна готовність до управлінської діяльності керівників </em><em>закладів дошкільної освіти</em><em>. </em><em>Розкрито зміст і співвідношення понять «готовність», «професійна готовність», «управлінська компетентність» в аспекті управлінської діяльності керівника </em><em>закладу дошкільної освіти</em><em>. </em><em>Визначено такі етапи і відповідні методичні та педагогічні засоби для формування професійної готовності керівників </em><em>закладів дошкільної освіти</em><em>: співпраця із закладами вищої освіти у галузі професійної підготовки, зокрема участь у «Віртуальній педагогічній студії», розробленої Кременчуцьким національним університетом імені Михайла Остроградського; неформальна освіта на педагогічних онлайн-платформах. Для перевірки стану професійної готовності запропоновано участь у всеукраїнських і міських конкурсах «Кращий керівник </em><em>закладу освіти».</em></p> Леся Віталіївна Компанієць Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/296537 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Специфіка розроблення електронного курсу дисципліни «Сучасні пошукові системи та бібліографія» для вищих навчальних закладів http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297214 <p><em>Аналізуються сучасні тенденції розвитку дистанційного навчання, зокрема, використання електронних курсів. Визначаються основні завдання та цілі курсу, а також його структура та змістове наповнення. Наводяться приклади навчальних матеріалів, які можуть бути використані для викладання дисципліни. Розглядається питання оформлення електронного курсу у системі ATutor, зокрема, вимоги до структури та інтерактивних елементів. Вища освіта в умовах сучасності стикається з низкою викликів, що зумовлені стрімким розвитком інформаційних технологій та соціальними змінами, викликаними пандемією та війною. Відповідно до сучасних викликів зростає роль дисципліни циклу загальної підготовки «Сучасні пошукові системи та бібліографія» у підготовці майбутніх фахівців, що матимуть навики роботи у пошукових системах і зможуть критично аналізувати ситуацію, здобудуть підґрунтя для подальших власних наукових досліджень із дотриманням академічної доброчесності.</em> &nbsp;</p> Ростислав Ігорович Королюк Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297214 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Стимулювання інноваційної діяльності викладача вищої школи http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297272 <p><em>Визначено прямий зв’язок між високим рівнем інноваційності викладача вищої школи та високим рівнем конкурентоздатності майбутнього фахівця. Спираючись на нормативні документи, розкрито сутність поняття «інноваційна діяльність викладача вищої школи» як постійний пошук невирішених проблем педагогічної практики, створення нових, а також оновлення та покращення наявних методів, засобів, технологій навчання. Виокремлено компоненти означено поняття – креативність, розвинута на високому рівні науково-дослідницька компетентність, орієнтація на акмеологічне зростання. На основі аналізу літератури та власного практичного досвіду запропоновано засоби стимулювання інноваційної діяльності педагога, як-от: залучення викладача до професійно-творчих об’єднань університету, неперервна самоосвіта та освіта на курсах підвищення кваліфікації з використанням андрагогічних технологій навчання, участь у професійно-орієнтованому дозвіллі, співпраця з громадськими організаціями та волонтерськими рухами. </em></p> Людмила Сергіївна Рибалко, Жуцзе Дін, Дар’я Ростиславівна Овсюк Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297272 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Організаційні навички як складник «soft skills» майбутніх викладачів вищої школи та фахівців фізичної культури та спорту http://isp.poippo.pl.ua/article/view/296618 <p><em>Обґрунтовано, що організаційні навички є важливим складником «</em><em>s</em><em>oft </em><em>s</em><em>kills» майбутніх викладачів вищої школи та фахівців фізичної культури та спорту. Організаційні навички для цих фахівців є необхідними у процесі здійснення ними навчальної, виховної, методичної та наукової діяльності у майбутньому. Визначено загальну характеристику організаційних навичок як складників «soft skills», яка включає цілепокладання, планування, тайм-менеджмент, управління інформацією, простором, ресурсами, організацію індивідуальної та колективної роботи. Охарактеризовано загальний зміст і специфічні професійно-орієнтовані завдання розвитку організаційних навичок студентів і наведено порівняльну характеристику змісту таких завдань для майбутніх викладачів вищої школи та фахівців фізичної культури та спорту.</em></p> <p><strong><em>Ключові слова: </em></strong><em>s</em><em>oft </em><em>s</em><em>kills; організаційні навички; майбутні викладачі вищої школи; майбутні фахівці фізичної культури та спорту</em></p> Олександр Георгійович Романовський, Світлана Миколаївна Резнік, Ольга Анатоліївна Ігнатюк, Тетяна Олександрівна Солодовник Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/296618 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Міждисциплінарні виміри викладання ерготерапії в закладі вищої освіти http://isp.poippo.pl.ua/article/view/294150 <p><em>Розкриваються принципи міждисциплінарності викладання ерготерапії, які формують актуальний баланс фундаментальних і гнучких навичок у здобувачів вищої освіти. Вказується, що фахові компетенції передбачають використання як природничо-наукового кластеру знань, так і соціально-гуманітарного і технологічного сегментів науки. Підготовка фахівців з фізичної терапії та ерготерапії потребує навчально-методичних підходів, які ґрунтуються на цілісності та динамічності. Здійснюється аналіз наявних освітніх стратегій викладання ерготерапії та визначаються ключові вектори інноваційності цієї дисципліни. Результати дослідження визначають синергетичні принципи, що домінують у сучасній підготовці фізіо- та ерготерапевтів. </em></p> Андрій Володимирович Бочаров, Руслана Василівна Слухенська, Олена Всеволодівна Зендик Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/294150 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Організаційна культура в закладі вищої освіти http://isp.poippo.pl.ua/article/view/296536 <p><em>Актуальність оглядового дослідження зумовлена необхідністю осмислення ролі менеджера закладу вищої освіти в умовах невизначеності на тлі соціально-економічних криз, коли формується організаційна культура управління закладом освіти. </em><em>Висвітлюються питання організаційної культури як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладу у системі вищої освіти. Розглянуто та розкрито сутність організаційної культури в закладі вищої освіти. Окреслюються масштабні перетворення в усіх сферах людського життя, що надають можливість закладам вищої освіти ефективно пристосовуватись до умов змінного зовнішнього середовища, використовуючи консалтингову діяльність у системі освіти, ґрунтуючись на необхідності використання професіоналізму та глибшого досвіду менеджерів-професіоналів закладів вищої освіти. Підкреслюється стрімке зростання консультаційних послуг, яке зумовлює розвиток консалтингової діяльності, що передує значним втратам, спричиненими через допущення помилок керівниками при управлінській та організаційній діяльності тощо. Розглянуто та розкрито сутність консалтингової діяльності в закладі вищої освіти. Виокремлено основні функції консалтингу в закладах вищої освіти. Акцентується увага на складниках моделі на основі застосування сучасних принципів та інновацій для перспективного розвитку системи вищої освіти і сприяння забезпеченню закладів вищої освіти висококваліфікованими кадрами.</em></p> <p><em>Здійснюється аналіз теоретичних основ і класифікаційної ідентифікації проєктування консалтингової діяльності в закладі вищої освіти як інструменту формування організаційної культури. Розглянуто труднощі та суперечності, притаманні становленню організаційного середовища закладу вищої освіти.</em></p> Віра Валентинівна Драгунова Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/296536 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Проблеми підвищення ефективності контролю в закладі вищої освіти http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297216 <p><em>Розкривається значення підвищення ефективності контролю роботи закладу вищої освіти з позицій запобігання та мінімізації можливих ризиків, контролю повноти поданої проблеми. Пропонуються способи вдосконалення контролю як із застосуванням власних розробок авторів, так і накопиченого іншими вишами досвіду контролю з урахуванням можливості його використання. Особливу увагу сконцентровано на аналізі механізмів забезпечення, моніторингу та оцінювання якості вищої освіти. Розгляд успішного втілення державної політики забезпечення якості вищої освіти, яке можливе за наявності відповідних механізмів та інструментів її забезпечення, а також вимірювання досягнутих результатів.</em></p> Ірина Олександрівна Васильєва Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297216 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Методологічні аспекти компетентнісного підходу до професійної підготовки кваліфікованих фахівців http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297158 <p><em>Трансформаційні та євроінтеграційні процеси, інтенсивний характер розвитку освітніх і виробничих технологій зумовлюють сьогодні потребу підготовки кваліфікованих фахівців, адаптованих до роботи у динамічному світі, з належно сформованими ключовими і професійними компетентностями, здатних находити рішення у ситуаціях, пов’язаних із професійною діяльністю та життєвими обставинами у важкий для України воєнний час та у повоєнній відбудові економіки нашої держави. </em></p> <p><em>Необхідність формування нової генерації висококваліфікованих фахівців, здатних виконувати складні виробничі завдання на високому професійному рівні, вимагає від закладів професійної (професійно-технічної) освіти переосмислення мети і змісту професійної підготовки спеціалістів на основі компетентнісного підходу. Саме тому набуває актуальності висвітлення методологічних аспектів формування ключових компетентностей здобувачів освіти, </em><em>коли основною метою їхньої професійної кар’єри є підвищення внутрішньої мотивації до особистого професійного розвитку та забезпечення можливості навчання й самоосвіти впродовж усього життя.</em></p> Світлана Степанівна Шевчук Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297158 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 ВИКОНАВСЬКА МАНЕРА БЕЛТІНГ В ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ВОКАЛІСТІВ http://isp.poippo.pl.ua/article/view/296215 <p style="font-weight: 400;"><em>Манера белтінгу подається як одна з найбільщ актуальних вокальних технік в сучасній естрадній практиці. Розглядається вокальна манера белтінгу на прикладі творчості українських естрадних вокалісток. Виокремлюються спільні та відмінні риси при застосуванні белтінгу на українській естраді. Надаються практичні поради з опанування аналізованої вокальної манери. Грамотне використання белтінгу може значно підвищити якість виконання твору, тому дослідження може допомогти виявити оптимальні вокальні техніки для передачі різних емоцій та може бути важливим інструментом для музичних педагогів. Отже, дослідження виконавської манери белтінгу в творчості українських співаків може бути корисним для одержання цінної інформації, яка сприятиме розвитку&nbsp; вокальної техніки та навчанню з метою запобігання травм голосу та інших негативних наслідків від неправильного виконання белтінгу.</em></p> Владислав Зайцев, Павло Зібров Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/296215 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Українське короткометражне кіно: сучасний стан і перспективи http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297213 <p><em>Пр</em><em>исвячен</em><em>о</em><em> вивченню поточного стану та можливостей українського короткометражного кіно. Проаналіз</em><em>овано</em><em> розвиток сучасної короткометражної кіноіндустрії в Україні, звер</em><em>нуто</em><em> увагу на жанрові та тематичні особливості фільмів, а також їх вплив на культурну картину країни. Розглянуто фактори, що впливають на виробництво короткометражних фільмів, такі як фінансування та технічні аспекти, дослідж</em><em>ено</em><em> участь українських фільмів у міжнародних фестивалях. Крім того, автор</em><em>ка</em><em> прогнозує перспективи розвитку галузі, враховуючи сучасні тенденції </em><em>у</em><em> світовому кіномистецтві, соціокультурному, політичному просторі. </em><em>З</em><em>вер</em><em>нуто</em><em> увагу на інновації </em><em>у</em><em> сфері створення та поширення фільмів. Ця стаття служить цінним ресурсом для тих, хто цікавиться українським короткометражним кіно та його роллю</em><em> у</em><em> сучасному кінематографі та соціокультурному середовищі. </em></p> Марина Вадимівна Струкова Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297213 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Дитяча опера-казка «Лісова школа» у контексті розвитку української музичної культури http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297413 <p><em>Дитяча опера-казка «Лісова школа» Богдани Михайлівни Фільц на лібрето Теодори Савчинської-Латик стала джерелом морального та естетичного виховання молоді. Наповнена чудовою музикою, добрим гумором, акторською грою, співами, танцями, вона сприяє вихованню гармонійної, творчої та впевненої у своїх силах особистості. Можна сказати, що завдяки цій казці діти пізнають світ, формують своє ставлення до добра і зла. Музична мова дитячої опери-казки глибоко народна, відрізняється простотою і яскравими музичними засобами. Народно-пісенні інтонації відчуваються у веселих танцях Горобців, а пісня Журавля (І дія) написана на мотив української народної пісні-гри «Занадився журавель». Музичні характеристики образів казки доволі контрастні. Кожна дійова особа твору має свою музичну характеристику. Мелодична лінія творить то серйозний, то дотепний ефект, розкриває образи щирі та радісні. У структурі твору композиторка оригінально втілює окремі вокальні форми: пісню, арію, речитатив, вокальні ансамблі, хорові й танцювальні номери.</em></p> Валентина Венедиктівна Бєлікова Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297413 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 “Energy-efficient” mode of teaching http://isp.poippo.pl.ua/article/view/292950 <p><em>Висвітлюється питання психічної єнергостійкості викладачів, яке останнім часом перебуває на передньому краї ініціатив у сфері вищої освіти, оскільки воно безпосередньо пов'язане із самопочуттям викладачів, а отже, впливає на якість викладання. </em><em>Викладання може забирати багато </em><em>психічної </em><em>енергії, іноді призводячи до енергетичного колапсу. Щоб запобігти енергетичному виснаженню, викладачі повинні знайти ефективні способи підтримувати енергію впродовж практичних занять. У свою чергу, збереження енергії покращує викладання та впливає на результати навчання студентів. </em></p> <p><em>П</em><em>ропонується «енергоефективний» режим викладання, тобто ініціативи, які викладачі можуть </em><em>у</em><em>проваджувати на заняттях, щоб забезпечити викладання без виснажливого впливу на рівень їхнього самопочуття. </em><em>З</em><em>апропоновано 6 стратегій, які допоможуть залишатися енергійними протягом практичних занять: енергоаудит; вправи на усвідомлення; рутинізація; мікровикладання; делегування; використання гумору. Пристосувавши викладання до «енергоефективного» режиму, викладачі </em><em>зможуть</em><em> підтримувати свій енергетичний ентузіазм протягом багатьох років і вберегти себе від вигорання.</em></p> <p> </p> Юлія Іванівна Лаптінова Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/292950 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Чинники професійного вигорання фахівців корекційних закладів освіти http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297507 <p><em>З</em><em>дійснено теоретичний аналіз досліджень професійного вигорання педагогічних працівників. </em><em>На основі проаналізованих наукових праць зарубіжних і вітчизняних, сучасних дисертаційних досліджень і наукових розробок щодо професійного вигорання фахівців корекційних закладів освіти узагальнено різноманіття поглядів щодо структури та компонентів професійного вигорання, розглянуто характерні його чинники, уточнено його основний зміст.</em></p> <p><em>Висвітлено психологічні особливості професійної діяльності фахівців корекційних закладів освіти, що обумовлене впливом двох блоків чинників: особливостями професійної діяльності та&nbsp; індивідуальними характеристиками самих фахівців, і виділяє основні групи чинників (внутрішні, змішані, зовнішні) формування професійного вигорання.</em></p> Олена Аркадіївна Бєлікова Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297507 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Інтегрований урок «Гідроніми рідного краю» в контексті Place-based Education http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297292 <p><em>Осмислюється досвід проведення інтегрованого уроку з української мови, української літератури, історії та географії на тему «Гідроніми рідного краю»</em><em>. Урок побудований на концептуальних засадах педагогіки місця (</em><em>Place</em><em>-</em><em>based</em> <em>Education</em><em> або скорочено PBE), педагогічного підходу, який актуалізує</em> <em>зв’язки між процесом навчання та територіальною громадою, до якої належать учителі та учні</em>. <em>Тематика уроку стосується гідронімів рідного краю. Виконуючи завдання, що стосуються назв річок Полтавщини, учні отримують знання з української мови (гідронім як різновид ономастичної лексики, етимологічні, граматичні особливості гідронімів), української літератури (використання гідронімів у творах класиків і сучасних кременчуцьких літераторів), історії (гідроніми як історичні пам’ятки), географії рідного краю. Інтегрований урок має на меті формування мовно-літературної, громадянської (національно-патріотичне виховання) та екологічної компетентностей.</em></p> Вікторія Вадимівна Перевознюк Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297292 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200 Функції самоменеджменту сучасного вчителя іноземних мов http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297156 <p><em>Теоретично обґрунтовано сутність педагогічного самоменеджменту з основним акцентом на розвиток його функцій серед учителів іноземної мови. У теорії сучасного менеджменту функції самоменеджменту є одним із основних напрямів дослідження й потребують їхнього розгляду з позиції основи успішної освітньої парадигми. Самоменеджмент розглядається як ключова компетентність педагога, що включає керівництво особистим і професійним розвитком, подолання зовнішніх і внутрішніх перешкод на шляху до особистих і професійних цілей. Розглядається сутність функцій самоменеджменту вчителя іноземних мов і шляхи формування компетентностей учителя як менеджера своєї педагогічної діяльності. За допомогою аналізу наукової літератури визначено сутність категорій «функція» та «функція самоменеджменту». Розглянуто підходи вчених щодо класифікації функцій самоуправління; розкрито зміст, особливості та взаємозв’язок усіх функцій. На основі найсталішого і загальновживаного переліку функцій «Кола правил» Л. Зайверта подається адаптована модель основних функцій самоменеджменту вчителя іноземних мов у вигляді «Колеса правил». Відповідно до авторського бачення виділено наступні функції: аудит власних можливостей і цінностей, постановка цілей, планування, самомотивація, самодисципліна та інформація і комунікація. У кожній функції самоменеджменту наведені методи й алгоритми, які необхідно враховувати вчителям у педагогічній діяльності для ефективного використання ресурсу, потенціалу та часу. Виокремлено низку ефективних методів функцій аудиту, цілепокладання, планування, самомотивації; розкрито їх зміст і надано коротку характеристику. Реалізація запропонованої моделі дозволить підвищити ефективність педагога через чітко структурований менеджмент власної траєкторії розвитку та запобігти розчаруванню у професії, професійному вигоранню. Виявлені переваги самоменеджменту безпосередньо впливають на якість викладання предмету «Іноземна мова», здатність педагога забезпечити освітній запит здобувачів освіти та підвищити рейтинг закладу освіти. </em></p> Оксана Степанівна Боднар, Марина Вікторівна Шкода Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://isp.poippo.pl.ua/article/view/297156 Thu, 15 Feb 2024 00:00:00 +0200