Дефініція «культурний ландшафт» в освітніх програмах Норвегії: зміст терміну та форми навчання

Автор(и)

  • Олена Миколаївна Сом-Сердюкова Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5196-545X

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-2(197)-28-32

Ключові слова:

культурний ландшафт; природне середовище; локальна історія; відповідальність; міждисциплінарність; взаємодія; співпраця

Анотація

Розглядається питання застосування дефініції «культурний ландшафт» у навчальних програмах Норвегії. Окреслено основні характеристики цього терміну, який дає широкий спектр застосування матеріалу з навколишнього середовища та локальної історії. Проаналізовано параметри даної дефініції, означені методи її представлення у форматі школи. На підставі методів практичного спостереження, аналізу та теоретичних узагальнень, проведено комплексне представлення даної дефініції. Зосереджено увагу на тому, що засвоювання цієї дефініції на різних етапах навчання розвиває в учнів дослідницькі навички та здібності до  колективної співпраці над проєктами. Підкреслено, що робота над темами з культурного ландшафту формує в учнів навички екологічного, естетичного, етичного мислення, дає розуміння персональної відповідальності та причетності до демократичного суспільства.

Біографія автора

Олена Миколаївна Сом-Сердюкова, Київський національний університет культури і мистецтв

докторантка, магістерка педагогіки за спеціальністю «мистецтво та ремесло», Університет Ставангера, Норвегія

Посилання

Гумилев Л. Н. Этногенез и биосфера Земли. Москва : ДИ-ДИК, 1994. 638 с.

Тютюнник Ю. Онаслеживание ландшафта. Київ : ИПК Университета «Украина», 2010. 212 с.

Boge M., Markhus G., Moe R., Ødegaard E. Læring gjennom veiledning. Bergen : Fagbokforlaget, 2016. 148 s.

Bøe J. B. Faget om fortiden. En oversikt over det historiedidaktiske området. Oslo : Universitetsforlaget, 1995. 266 s.

Dahl E., Larsen E., Johansen R. Akantus. Oslo : Samlaget, 2000. 328 s.

Dysthe O., Bernhardt N., Esbjørn L. Dialog basert undervisning. Bergen : Fagbokforlaget, 2012. 256 s.

Halland G. Læreren som leder. Bergen : Fagbokforlaget, 2009. 228 s.

Hein G. E. The Role of Museums in Society. Education and Sosial Action. I Curator. The Museum Journal. 2005. 48. P. 357–363.

Imsen G. Lærerens verden. Oslo : Universitetforlaget, 2010. 510 s.

Jordet A. Klasserommet utenfor. Latvia : Cappelen akademiskforlag, 2010. 266 s.

K 06: Kunnskapløftet. https://no.wikipedia.org/wiki/Kunnskapsl%C3%B8ftet_2006; https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/fagfornyelsen/nye-lareplaner/

L 97: Læreplan 1997. https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/utgatt-lareplanverk-grunnskolen-L97/

Lorvik Waterhouse A.-H. I materialenes verden. Bergen : Fagbokforlaget, 2016. 190 s.

Næss A. Nidarosdomen. Oslo : Gyldendal, 2011. 320 s.

Ottesen E. Det viktigste er læring. R. Mikkelsen & H. Fradmoe (Red.). Lektor – adjunkt – lærer. Oslo : Universitetsforlaget, 2007. S. 108–120.

Schmedling T. Kulturlandskapet – nærmiljøet som kilde for læring. Oslo : Pedlex, 2001. 72 s.

Stugu O. S. Historie i bruk. Oslo : Det Norske Samlaget, 2010. 234 s.

UDIR (2020): Utdanningsdirektoratet. Generell del for læreplanen. https://www.udir.no/om-udir/nytt-til-start/nytt-til-skolestart-2020/

References

Gumilev, L. (1993). Etnogenez i biosfera Zemli [Ethnogenesis and biosphere of the Earth]. Moskva: DI-DIK [in Russian].

Tyutyunnik, Yu. (2010). Onaslezhivanie landshafta [Heritagization of landscape], Kiev: Izdatelsko-pechatnyiy kompleks Universiteta «Ukraina» [in Russian].

Boge, M., Markhus, G., Moe R., & Ødegaard, E. (2016). Læring gjennom veiledning [Learning through tutoring]. Bergen: Fagbokforlaget [in Norwegian].

Bøe, J. B. (1995). Faget om fortiden. En oversikt over det historiedidaktiske området [The subject about the past. An overview of the history didactic area]. Oslo: Universitetsforlage [in Norwegian].

Dahl, E., Larsen, E., & Johansen, R. (2000). Akantus. Oslo: Samlaget [in Norwegian].

Dysthe, O., Bernhardt, N., & Esbjørn, L. (2012). Dialog basert undervisning [Dialogue based teaching]. Bergen: Fagbokforlaget [in Norwegian].

Halland, G. (2009). Læreren som leder [The teacher as leader]. Bergen: Fagbokforlaget [in Norwegian].

Hein, G. E. (2005). The Role of Museums in Society. Education and Sosial Action. I Curator. The Museum Journal, 48, 357-363 [in English].

Imsen, G. (2010). Lærerens verden [The world of the teacher]. Oslo: Universitetforlaget [in Norwegian].

Jordet, A. (2010). Klasserommet utenfor [The classroom outside]. Latvia: Cappelen akademiskforlag [in Norwegian].

K 06: Kunnskapløftet. https://no.wikipedia.org/wiki/Kunnskapsl%C3%B8ftet_2006; https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/fagfornyelsen/nye-lareplaner/

L 97: Læreplan 1997. https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/utgatt-lareplanverk-grunnskolen-L97/

Lorvik Waterhouse, A.-H. (2016). I materialenes verden [In the world of materials]. Bergen: Fagbokforlaget [in Norwegian].

Næss, A. (2011). Nidarosdomen. Oslo: Gyldendal [in Norwegian].

Ottesen, E. (2007). Det viktigste er læring [The most important thing is learning]. R. Mikkelsen & H. Fradmoe (Eds.). Lektor – adjunkt – lærer (pp. 108-120). Oslo: Universitetsforlaget [in Norwegian].

Schmedling, T. (2001). Kulturlandskapet – nærmiljøet som kilde for læring [The cultural landscape – the local environment as a source of learning]. Oslo: Pedlex [in Norwegian].

Stugu, O. S. (2010). Historie i bruk [History in use]. Oslo: Det Norske Samlaget [in Norwegian].

UDIR (2020): Utdanningsdirektoratet. Generell del for læreplanen. Retrieved from https://www.udir.no/om-udir/nytt-til-start/nytt-til-skolestart-2020/

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-05

Як цитувати

Сом-Сердюкова, О. М. (2021). Дефініція «культурний ландшафт» в освітніх програмах Норвегії: зміст терміну та форми навчання . Імідж сучасного педагога, (2(197), 28–32. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-2(197)-28-32

Номер

Розділ

ДОСВІД ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН