Роль хору в оперних творах Джузеппе Верді (на прикладі «Набукко»)

Автор(и)

  • Наталія Михайлівна Кречко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4970-0409
  • Назар Олександрович Якобенчук Київський національний університет культури і мистецтв, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7515-7550

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-3(192)-77-80

Ключові слова:

опера, хор, Дж. Верді, драматургія, загальнолюдське

Анотація

Розглянуто основні принципи трактування хору в оперних творах Джузеппе Верді. Особливу увагу приділено ролі хору в опері «Набукко», яка розпочинає період професійного зростання композитора. У даній опері, яку йменували такою, що має ораторіальні ознаки, надається велика увага хоровій партії. Хор у Верді може виступати в якості уособлення етнічного, національного та загальнолюдського начал. Надособовий характер хорового мистецтва дозволяє передавати різноманітні сфери, виконуючи при цьому різні функції у драматургії твору. Хор у Верді може набувати значення головного чи другорядного персонажа, створювати фон щодо драматичних подій, коментувати почуття головних діючих осіб.

Біографії авторів

Наталія Михайлівна Кречко, Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

доцентка кафедри музичного мистецтва, заслужена артистка України, Україна

Назар Олександрович Якобенчук, Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

викладач кафедри музичного мистецтва 

Посилання

Бермес І. Л. Рефлексії про сутність поняття «хор» у просторі культури. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2016. № 4. С. 57–61.

Брянцева Д. Триумф из-под ареста: немецкие критики о новой постановке Серебренникова. 11.03.2019. URL: https://p.dw.com/p/3EmmX (дата звернення 17.02.2020).

Бутенко Л. Функція хору в драматургії сучасного оперного спектаклю : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства. Київ, 2001. 16 с.

Кучерюк Д. Мистецтво в структурі людської життєдіяльності. Естетика / за заг. ред. Л. Т. Левчук. Київ : Центр учбової літератури, 2010. С. 198–231.

Летичевська О. Функції хору в оперній драматургії: джерелознавчий дискурс. Студії мистецтвознавчі. 2015. № 1. С. 25–30.

Логунова А. А. Музыкально-драматургическая форма финалов в операх Джузеппе Верди : дисc. … канд. искусствоведения : 17.00.02. Санкт-Петербург, 2017. 333 с.

Фрай С. Неполная и окончательная история классической музыки. Москва : Фантом Пресс, 2008. 544 с.

Чанлу Г. Специфіка функціонування сучасного оперного театру в культуротворчій сфері Китаю. Культура України. 2019. № 63. С. 123–134. URL: https://doi.org/10.31516/2410-5325.063.11.

References

Bermes, I. L. (2016). Refleksii pro sutnist poniattia «khor» u prostori kultury [Reflections on the essence of the concept of "choir" in the space of culture]. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv [Bulletin of the National Academy of Management of Culture and Arts], 4, 57-61 [in Ukrainian].

Brjanceva, D. (2019). Triumf iz-pod aresta: nemeckie kritiki o novoj postanovke Serebrennikova [Triumph from Arrest: German Critics About Serebrennikov's New Production]. Retrieved from https://p.dw.com/p/3EmmX [in Russian].

Butenko, L. (2001). Funktsiia khoru v dramaturhii suchasnoho opernoho spektakliu [Function of the choir in the dramaturgy of modern opera performance]. (Extended abstract PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Kucheriuk, D. (2010). Mystetstvo v strukturi liudskoi zhyttiediialnosti [Art in the structure of human life]. In L. T. Levhuk (Ed.), Estetyka [Aesthetics] (pp. 198-231). Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Letychevska, O. (2015). Funktsii khoru v opernii dramaturhii: dzhereloznavchyi dyskurs [Functions of the choir in opera dramaturgy: source discourse]. Studii mystetstvoznavchi [Art studies], 1, 25-30 [in Ukrainian].

Logunova, A. A. (2017). Muzykalno-dramaturgicheskaia forma finalov v operah Dzhuzeppe Verdi [Music and dramatic form of finals in the operas of Giuseppe Verdi] (PhD diss.). Sankt-Peterburg [in Russian]

Fry, S. (2008). Nepolnaia i okonchatelnaia istoriia klassicheskoi muzyki [Incomplete and Utter History of Classical Music]. Moskva: Fantom Press [in Russian].

Changlu, Guo. (2019). Spetsyfika funktsionuvannia suchasnoho opernoho teatru v kulturotvorchii sferi Kytaiu [Characteristic aspects of functioning of the modern opera theater in the cultural and creative area of China]. Kultura Ukrainy [Culture of Ukraine], 63, 123-134. Retrieved from https://doi.org/10.31516/2410-5325.063.11 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-14

Як цитувати

Кречко, Н. М., & Якобенчук, Н. О. (2023). Роль хору в оперних творах Джузеппе Верді (на прикладі «Набукко»). Імідж сучасного педагога, (3(192), 77–80. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-3(192)-77-80