Інновації в освіті: світовий досвід і місцеві практики

Автор(и)

  • Олена Олександрівна Буйдіна Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0356-949X

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-1(190)-5-9

Ключові слова:

інновація, педагогічна інновація, STEM-освіта, проєктна та дослідна діяльність, освітня робототехніка, сталий розвиток в енергетиці, інтеграція змісту освіти, візуальні комунікації

Анотація

Проаналізовано дослідження вчених Британського університету відкритої освіти щодо світових інноваційних тенденцій у викладанні, навчанні та оцінюванні; зроблено висновок про зв'язок педагогічних інновацій з проблемами сучасного світу. Охарактеризовано досвід закладів загальної середньої освіти Полтавської області щодо впровадження нового в педагогічну систему; виявлено напрями розвитку STEM-освіти в школах області як інноваційної практики проєктна й дослідницька діяльність, винахідництво, розроблення та програмування роботів, навчання з використанням роботів, сталий розвиток в енергетиці, інтеграція змісту освіти, візуальні комунікації. Представлено досягнення учасників освітнього процесу у всеукраїнських та міжнародних конкурсах з освітньої робототехніки, моделювання «розумних» приладів. Описано практику інтеграції цифрових технологій із предметами освітньої галузі «Технології», досягнення в інтеграції змісту природничо-наукової освіти.

Біографія автора

Олена Олександрівна Буйдіна, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського

кандидатка педагогічних наук, завідувачка кафедри методики змісту освіти

Посилання

Билык Н. И. STEM-образование, проектное и исследовательское обучение на Полтавщине. Организация проектной и исследовательской деятельности учащихся : материалы науч.-практ. конф., Минск, 29–30 апреля 2019 г. / редкол. : С. В. Ситникова [и др.] ; ГУО «Мин. обл. ин-т разв. образов.». Минск : Мин. обл. ин-т разв. образов., 2019. С. 106–108. ISBN 978-985-7118-85-4.

Буйдіна О. О. Інноваційні практики у формуванні пізнавальної самостійності учня. Імідж сучасного педагога. 2015. № 12 (159). С. 19–22.

Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» : [сайт]. URL: https://imzo.gov.ua/ (дата звернення: 06.01.2019). Назва з екрана.

Державний стандарт початкової освіти: постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87. URL: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti.

Інноваційні педагогічні технології в практиці роботи закладів загальної середньої освіти України : інформаційно-аналітичний довідник / упоряд.: К. В. Таранік-Ткачук, С. В. Кириленко, О. М. Косьмій, Н. А. Бессараб, І. Н. Євтушенко, І. Д. Кондратюк, Г. Е. Самойленко ; за заг. ред. Ю. К. Завалевського. Київ ; Чернівці : Букрек, 2018. 292 с.

Кларин М. В. Инновации в мировой педагогике: обучение на основе исследования, игры и дискуссии. (Анализ зарубежного опыта). Рига: НПЦ «Эксперимент», 1995. 176 с.

Краевский В. В. Методология педагогики : пособ. для педагогов-исследователей. Чебоксары : Изд-во Чуваш. ун-та, 2001. 244 с.

Краевский В. В., Хуторской А. В. Основы обучения. Дидактика и методика : учеб. пособ. для студ. высш. учеб. заведений. 2-е изд, стер. Москва : Академия, 2008. 352 с.

Локшина О. І. Зміст шкільної освіти в країнах Європейського Союзу: теорія і практика (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.) : монографія. Київ : Богданова А. М., 2009. 404 с.

Innovating Pedagogy 2017: Open University Innovation. Report 6. / R. Ferguson et. al. Milton Keynes: The Open University, UK. URL: https://iet.open.ac.uk/file/innovating-pedagogy-2017.pdf.

Innovating Pedagogy 2019: Open University Innovation. Report 7. / R. Ferguson et. al. Milton Keynes: The Open University. URL: https://iet.open.ac.uk/file/innovating-pedagogy-2019.pdf

Innovating Pedagogy 2014: Open University Innovation. Report 3. / M. Sharples et. al. URL : http://www.openeducationeuropa.eu/sites/default/files/news/Innovating_Pedagogy_2014.pdf.

References

Bilyk, N. I. (2019). STEM-obrazovanie, proektnoe i issledovatelskoe obuchenie na Poltavshchine [STEM-education, design and research training in the Poltava region]. In S. V. Sitnikova (Ed.), Organizatciia proektnoi i issledovatelskoi deiatelnosti uchashchikhsia [Organization of design and research activities of students]: materialy nauch.-prakt. konf., Minsk, 29-30 aprelia 2019 g. (pp. 106-108). Minsk: Min. obl. in-t razv. obrazov. [in Russian]. ISBN 978-985-7118-85-4

Buidina, O. O. (2015). Innovatsiini praktyky u formuvanni piznavalnoi samostiinosti uchnia [Innovative Practices in Forming Student's Cognitive Independence]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of the modern teacher], 12 (159), 19-22 [in Ukrainian].

Derzhavna naukova ustanova “Instytut modernizatsii zmistu osvity” [State Scientific Institution "Institute for the Modernization of the Content of Education"]: [sait]. URL: https://imzo.gov.ua/ [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 21 liutoho 2018 r. № 87. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti [in Ukrainian].

Zavalevskoho, Yu. K. (Ed.). (2018). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii v praktytsi roboty zakladiv zahalnoi serednoi osvity Ukrainy [Innovative pedagogical technologies in the practice of general secondary education in Ukraine]: informatsiino-analitychnyi dovidnyk. Kyiv; Chernivtsi: Bukrek [in Ukrainian].

Klarin, M. V. (1995). Innovatcii v mirovoi pedagogike: obuchenie na osnove issledovaniia, igry i diskussii. (Analiz zarubezhnogo opyta) [Innovations in world pedagogy: learning through research, games and discussions. (Analysis of foreign experience)]. Riga: NPTc “Eksperiment” [in Russian].

Kraevskii, V. V. (2001). Metodologiia pedagogiki [Pedagogy methodology]: posobie dlia pedagogov-issledovatelei. Cheboksary: Izd-vo Chuvash. un-ta [in Russian].

Kraevskii ,V. V., & Khutorskoi, A. V. (2008). Osnovy obucheniia. Didaktika i metodika [The basics of learning. Didactics and Methods]: ucheb posob. dlia stud. vyssh. ucheb. zavedenii. 2 hd. ed. Moskva: Akademiia [in Russian].

Lokshyna, O. I. (2009). Zmist shkilnoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu: teoriia i praktyka (druha polovyna XX – pochatok XXI st.) [Contents of school education in the European Union: theory and practice (second half of XX – beginning of XXI century)]: monohrafiia. Kyiv: Bohdanova A. M. [in Ukrainian].

Ferguson, R., Barzilai, S., Ben-Zvi, D., Chinn, C. A., Herodotou, C., Hod, Y. … Whitelock, D. (2017). Innovating Pedagogy 2017: Open University Innovation. Report 6. Milton Keynes: The Open University, UK. Retrieved from https://iet.open.ac.uk/file/innovating-pedagogy-2017.pdf.

Ferguson, R., Coughlan, T., Egelandsdal, K., Gaved, M., Herodotou, C., Hillaire, G. … Whitelock, D. (2019). Innovating Pedagogy 2019: Open University Innovation. Report 7. Milton Keynes: The Open University. Retrieved from https://iet.open.ac.uk/file/innovating-pedagogy-2019.pdf.

Sharples, M., Adams, A., Ferguson, R., Gaved, M., McAndrew, P., Rienties, B., Weller, M., & Whitelock, D. (2014). Innovating Pedagogy 2014: Open University Innovation. Report 3. Retrieved from http://www.openeducationeuropa.eu/sites/default/files/news/Innovating_Pedagogy_2014.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-17

Як цитувати

Буйдіна, О. О. (2023). Інновації в освіті: світовий досвід і місцеві практики. Імідж сучасного педагога, (1(190), 5–9. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-1(190)-5-9

Номер

Розділ

ТОЧКА ЗОРУ