Емоційний інтелект як провідна детермінанта успішної професійної діяльності та саморегуляції особистості вчителя у контексті парадигми неперервної освіти та управління людськими ресурсами

Автор(и)

  • Валентин Миколайович Приходько КЗ "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" ЗОР, Ukraine
  • Микола Ілліч Приходько Запорізький національний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2017-7%20(176)-35-43

Ключові слова:

емоційний інтелект, професійна діяльність, інтелект

Анотація

Розглянуті змістовна сутність і витоки поняття емоційний інтелект, окреслено його місце у системі понять, пов’язаних з інтегральними властивостями особистості, розкриті компоненти і формовияви емоційного інтелекту як засобу успішної самореалізації особистісних здібностей, визначено підходи і значущість досліджень цього соціально-психологічного явища і феномена.

Біографії авторів

Валентин Миколайович Приходько, КЗ "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" ЗОР

Завідувач кафедри андрагогіки

Микола Ілліч Приходько, Запорізький національний університет

доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної педагогіки

Посилання

Амплєєва, О. М. Емоційний інтелект в структурі професійної діяльності психолога : автореф. дис. … канд. психол. наук. 19.00.01 «Загальна психологія, історія психології» / Ольга Михайлівна Амплєєва. –Південноукраїнський нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2013. – 20 с.

Бандура, А., Уолтерс, Р. Подростковая агрессия: изучение влияния воспитания и семейных отношений : пер. с англ. – Москва : Апрель Пресс : Эксмо – Пресс, 2000 – 508 с.

Головаха, Е. И. Социальное безумие: история, теория и современная практика / Е. И. Головаха, Н. В. Панина. – Киев : Абрис, 1994. – 168 с.

Ильин, Е. П. Эмоции и чувства / Е. П. Ильин. – СПб : Питер, 2002. –752 с. – (Серия «Мастера психологии»).

Куценко, Я. М. Емоційний інтелект як чинник психологічної готовності до соціономічних професій : автореф. дис. … канд. психол. наук 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Яна Миколаївна Куценко. – Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. – Київ, 2014. – 20 с.

Либин, А. В. Дифференциальная психология: на пересечении европейских, российских и американских традиций. – 2-е изд. – Москва : Смысл. Per Se, 2000. – 540 с.

Максимов, В. Е. Коучинг от А до Я. Возможно всё. — СПб. : Изд. «Речь», 2004. – 272 с.

Носенко, Е. Л. Емоційний інтелект як інтегральна особистісна властивість / Е. Л. Носенко, Н. В. Коврига // Практична психологія та соціальна робота. – № 9. – 2008. – С. 22–27.

Носенко, Елеонора. Емоційний інтелект як соціально значуща інтегральна властивість особистості / Елеонора Носенко // Психологія і суспільство. – 2004. – №4. – С. 95–109.

Носенко, Е. Л. Емоційний інтелект: концептуалізація феномену, основні функції : монографія / Е. Л. Носенко, Н. В. Коврига. – Київ : Вища шк., 2003. – 126 с.

Практический интеллект // Р. Дж. Стенберг, Дж. Б. Форсайт, Дж. Хедланд и др. – СПб : Питер, 2002. – 272 с. – (Серия «Мастера психологии»).

Приходько, В. Н. Синдром эмоционального выгорания педагогов: мониторинг и методы его превенции / В. Н. Приходько // Управління школою. –Червень 2010. – №16–18 (316–318). – Харків : Вид. група «Основа». – С. 68–94.

Приходько, В. М. Психолого-педагогічна діагностика синдрому емоційного вигоряння / В. М. Приходько, М. І. Приходько // Завучу усе для роботи; Науково-методичний журнал. – Листопад 2012. – № 21–22 (93–94). –Харків : Вид. група «Основа». – С. 32–53.

Психология жизненного успеха. Опыт социально-психологического анализа преодоления критических ситуаций / Л. В. Соханов, Е. И. Головаха, Р. А. Ануфриева и др. – Киев : Институт социологии НАН Украины, 1995. –149 с.

Реан, А. А. Агрессия и агрессивность личности // Психол. журнал. –1996. – Т. 17, №5. – С. 37–49.

Собченко, О. М. Здібності у структурі емоційного інтелекту як фактор формування особистості // Наука. Релігія. Суспільство. – 2010. – №4. –С. 84–87.

Філіппова, Інесса. Емоційний інтелект як засіб успішної самореалізації / Інесса Філіппова // Соціальна психологія. – 2007. –№4. – С. 68–79.

Чебыкин, А. Я. Теория и методика эмоциональной регуляции учебной деятельности. – Одесса : АстроПринт; 1999. – 158 с.

Bar-On, R. st. Emotional Intelligence in Men and Women: Bar-On Emotional Quotient Inventory: Technical Mannual. Toronto: Multi-Health Systems, 1997.

Daniel, M. Self-scoring Emotional Intelligence Tests – New York; Barnes and Noble Books – 2000. – 50 p.

Epstein, S. Cognitive–experiential self-theory // Pervin, Lawrence A. (Ed) Handbook of Personality: Theory and Research. New York: The Gilford Press. – 1990. – P. 165–192.

Gardner, H. Frames of mind: The theory of multiple intelligences. New York: Basic Book, 1983. – 440 р.

Gardner, H. Multiple intelligences: the theory in practice. New York : Basic Books, 1993. – 304 p.

Goleman, D. Emotional Intelligence. New York: Bantam books, 1995. – 352 p.

Goleman, D. Working with Emotional Intelligence. New York : Bantam Books, 1998. – 383 p.

Izard, C.E., Libero, D.Z., Putnam, P. And Haynes, O.M.Stability of emotion experiences and their relations to traits of personality // Journal of Personality and Social Psychology, 1993. – V.64. – P. 847–860.

King, L., Walker, L., Broyles, S. Creativity and five-factor model // Journal of Research in Personality. – 1996. – Vol. 30. – №2. – P. 189–203.

Mayer, J. D. and Salovey, P. The intelligence of emotional intelligence // Intelligence. – 1993. – V. 17. – №4. – P. 433–442.

Rolland, J.P. Job-related stress: Examining the role of consciousness and Agreeableness // 8th European Conference on Personality. Ghent, Belgium, July 8–12, 1996.

Stenberg, R. Beyond, I/Q/ A Triarchin theory of human intelligence. – New York : Cambridge University Press, 1985. – 189 p.

Weisinger, H. Emotional intelligence at work. San Francisco, California: Jossey – Bass Inc., 1998. – 218 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-17

Як цитувати

Приходько, В. М., & Приходько, М. І. (2018). Емоційний інтелект як провідна детермінанта успішної професійної діяльності та саморегуляції особистості вчителя у контексті парадигми неперервної освіти та управління людськими ресурсами. Імідж сучасного педагога, (7 (176), 35–43. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2017-7 (176)-35-43