Емоційний інтелект як провідна детермінанта успішної професійної діяльності та саморегуляції особистості вчителя у контексті парадигми неперервної освіти та управління людськими ресурсами

Валентин Миколайович Приходько, Микола Ілліч Приходько

Анотація


Розглянуті змістовна сутність і витоки поняття емоційний інтелект, окреслено його місце у системі понять, пов’язаних з інтегральними властивостями особистості, розкриті компоненти і формовияви емоційного інтелекту як засобу успішної самореалізації особистісних здібностей, визначено підходи і значущість досліджень цього соціально-психологічного явища і феномена.


Ключові слова


емоційний інтелект; професійна діяльність; інтелект

Повний текст:

PDF

Посилання


Амплєєва, О. М. Емоційний інтелект в структурі професійної діяльності психолога : автореф. дис. … канд. психол. наук. 19.00.01 «Загальна психологія, історія психології» / Ольга Михайлівна Амплєєва. –Південноукраїнський нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2013. – 20 с.

Бандура, А., Уолтерс, Р. Подростковая агрессия: изучение влияния воспитания и семейных отношений : пер. с англ. – Москва : Апрель Пресс : Эксмо – Пресс, 2000 – 508 с.

Головаха, Е. И. Социальное безумие: история, теория и современная практика / Е. И. Головаха, Н. В. Панина. – Киев : Абрис, 1994. – 168 с.

Ильин, Е. П. Эмоции и чувства / Е. П. Ильин. – СПб : Питер, 2002. –752 с. – (Серия «Мастера психологии»).

Куценко, Я. М. Емоційний інтелект як чинник психологічної готовності до соціономічних професій : автореф. дис. … канд. психол. наук 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Яна Миколаївна Куценко. – Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. – Київ, 2014. – 20 с.

Либин, А. В. Дифференциальная психология: на пересечении европейских, российских и американских традиций. – 2-е изд. – Москва : Смысл. Per Se, 2000. – 540 с.

Максимов, В. Е. Коучинг от А до Я. Возможно всё. — СПб. : Изд. «Речь», 2004. – 272 с.

Носенко, Е. Л. Емоційний інтелект як інтегральна особистісна властивість / Е. Л. Носенко, Н. В. Коврига // Практична психологія та соціальна робота. – № 9. – 2008. – С. 22–27.

Носенко, Елеонора. Емоційний інтелект як соціально значуща інтегральна властивість особистості / Елеонора Носенко // Психологія і суспільство. – 2004. – №4. – С. 95–109.

Носенко, Е. Л. Емоційний інтелект: концептуалізація феномену, основні функції : монографія / Е. Л. Носенко, Н. В. Коврига. – Київ : Вища шк., 2003. – 126 с.

Практический интеллект // Р. Дж. Стенберг, Дж. Б. Форсайт, Дж. Хедланд и др. – СПб : Питер, 2002. – 272 с. – (Серия «Мастера психологии»).

Приходько, В. Н. Синдром эмоционального выгорания педагогов: мониторинг и методы его превенции / В. Н. Приходько // Управління школою. –Червень 2010. – №16–18 (316–318). – Харків : Вид. група «Основа». – С. 68–94.

Приходько, В. М. Психолого-педагогічна діагностика синдрому емоційного вигоряння / В. М. Приходько, М. І. Приходько // Завучу усе для роботи; Науково-методичний журнал. – Листопад 2012. – № 21–22 (93–94). –Харків : Вид. група «Основа». – С. 32–53.

Психология жизненного успеха. Опыт социально-психологического анализа преодоления критических ситуаций / Л. В. Соханов, Е. И. Головаха, Р. А. Ануфриева и др. – Киев : Институт социологии НАН Украины, 1995. –149 с.

Реан, А. А. Агрессия и агрессивность личности // Психол. журнал. –1996. – Т. 17, №5. – С. 37–49.

Собченко, О. М. Здібності у структурі емоційного інтелекту як фактор формування особистості // Наука. Релігія. Суспільство. – 2010. – №4. –С. 84–87.

Філіппова, Інесса. Емоційний інтелект як засіб успішної самореалізації / Інесса Філіппова // Соціальна психологія. – 2007. –№4. – С. 68–79.

Чебыкин, А. Я. Теория и методика эмоциональной регуляции учебной деятельности. – Одесса : АстроПринт; 1999. – 158 с.

Bar-On, R. st. Emotional Intelligence in Men and Women: Bar-On Emotional Quotient Inventory: Technical Mannual. Toronto: Multi-Health Systems, 1997.

Daniel, M. Self-scoring Emotional Intelligence Tests – New York; Barnes and Noble Books – 2000. – 50 p.

Epstein, S. Cognitive–experiential self-theory // Pervin, Lawrence A. (Ed) Handbook of Personality: Theory and Research. New York: The Gilford Press. – 1990. – P. 165–192.

Gardner, H. Frames of mind: The theory of multiple intelligences. New York: Basic Book, 1983. – 440 р.

Gardner, H. Multiple intelligences: the theory in practice. New York : Basic Books, 1993. – 304 p.

Goleman, D. Emotional Intelligence. New York: Bantam books, 1995. – 352 p.

Goleman, D. Working with Emotional Intelligence. New York : Bantam Books, 1998. – 383 p.

Izard, C.E., Libero, D.Z., Putnam, P. And Haynes, O.M.Stability of emotion experiences and their relations to traits of personality // Journal of Personality and Social Psychology, 1993. – V.64. – P. 847–860.

King, L., Walker, L., Broyles, S. Creativity and five-factor model // Journal of Research in Personality. – 1996. – Vol. 30. – №2. – P. 189–203.

Mayer, J. D. and Salovey, P. The intelligence of emotional intelligence // Intelligence. – 1993. – V. 17. – №4. – P. 433–442.

Rolland, J.P. Job-related stress: Examining the role of consciousness and Agreeableness // 8th European Conference on Personality. Ghent, Belgium, July 8–12, 1996.

Stenberg, R. Beyond, I/Q/ A Triarchin theory of human intelligence. – New York : Cambridge University Press, 1985. – 189 p.

Weisinger, H. Emotional intelligence at work. San Francisco, California: Jossey – Bass Inc., 1998. – 218 p.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 2522-9729 (online)